Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu finns filmer i iTunes Store - i Sverige!

Tråden skapades och har fått 205 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-20 23:09

Eller AirServer, då får man AirPlay direkt i datorn.

Första barnfilmen på svenska:
iTunes - Films - Bilar 2

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-03 19:19

Jag såg det. Om man köper en, kan man då streama den gratis via apple-tvn (utan dator involverad) eller måste man streama den från iTunes? Eftersom det är en barnfilm kommer den liksom ses mer än en gång. Har sett Bilar 1 typ 50 gånger nu.

Ursprungligen av andas:

Jag såg det. Om man köper en, kan man då streama den gratis via apple-tvn (utan dator involverad) eller måste man streama den från iTunes? Eftersom det är en barnfilm kommer den liksom ses mer än en gång. Har sett Bilar 1 typ 50 gånger nu.

Om du köper den via iTunes på datorn så måste du streama den till Apple TV, man får inte streama den från iTunes Store gratis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-16 22:19

Hyrde en barnfilm i kväll, 70 minuter och 23 omstarter av filmen senare (utan att mitt nät gick ned) inser jag att... buuuu Apple

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-12-17 09:14
Ursprungligen av FreddeB:

Hyrde en barnfilm i kväll, 70 minuter och 23 omstarter av filmen senare (utan att mitt nät gick ned) inser jag att... buuuu Apple

Kanske berodde dina problem på detta. Apple Temporarily Halts New iTunes Match Subscriptions in New International Markets - Mac Rumors

Ursprungligen av FreddeB:

Hyrde en barnfilm i kväll, 70 minuter och 23 omstarter av filmen senare (utan att mitt nät gick ned) inser jag att... buuuu Apple

Felet ligger nog hos dig, inte hos Apple. Du får googla å se om du hittar något matnyttigt!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-12-16 23:06

Konstigt. Har aldrig startat om en film sedan mars då jag fick min Apple-TV. Sitter på 8 Mbit ADSL så jag hade nog trott att det skulle strula ibland men så har inte varit fallet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-17 14:54

Tack för feedback, jag har utan några som helst problem streamat mängder av YouTube och WSJ Live de senaste 2 månaderna men detta var första gången jag hyrde film och det fungerade inte alls. Mina egna nätloggar indikerar inga som helst problem lokalt men om det bara är jag som hade problem igår så är det väl som PeeMan säger...

Var flera rapporterade problem igår med app store, id och annat
Löste sig när Apple tillfälligt stängde ner för nya match prenumerationer.
Globalt problem.

  • Medlem
  • 2012-01-11 19:47

Nu börjar det komma flera filmer med svensk text bl.a.:
Hostel Part 3
Rise Of The Planet Of The Apes
Pirates Of The Caribbean 3

Ursprungligen av Spata:

Nu börjar det komma flera filmer med svensk text bl.a.:
Hostel Part 3
Rise Of The Planet Of The Apes
Pirates Of The Caribbean 3

Det är ju bra, förutom att det är 3-4 månader för sent. T.ex. Pirates of the Caribbean 3 släpptes på BD/DVD den 28e september i sverige.

Ursprungligen av Spata:

Nu börjar det komma flera filmer med svensk text bl.a.:
Hostel Part 3
Rise Of The Planet Of The Apes
Pirates Of The Caribbean 3

Varav Planet of the apes och Pirates bara går att köpa.
De måste se till att alla filmer går att hyra.

Hur vet man om de har svenska subs eller inte?

Ursprungligen av PeeMaN:

Hur vet man om de har svenska subs eller inte?

Tja, i iTunes på iPaden så står det "Subtitles: svenska".

  • Medlem
  • 2012-01-12 11:12
Ursprungligen av Capeman:

Tja, i iTunes på iPaden så står det "Subtitles: svenska".

Känns helt vansinnigt att man sitter med ipaden i soffan och kollar vilka filmer som har svensk text, sen bläddrar man fram den på sin Atv2. Förhoppningsvis så kommer det väll någon lösning snart. Borde ju inte vara allt för svårt att lägga till.

Ursprungligen av Spata:

Känns helt vansinnigt att man sitter med ipaden i soffan och kollar vilka filmer som har svensk text, sen bläddrar man fram den på sin Atv2. Förhoppningsvis så kommer det väll någon lösning snart. Borde ju inte vara allt för svårt att lägga till.

Tja, jag har ingen ATV2 längre, så... Men det verkar ju galet ja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-01-20 09:21
Ursprungligen av Spata:

Känns helt vansinnigt att man sitter med ipaden i soffan och kollar vilka filmer som har svensk text, sen bläddrar man fram den på sin Atv2. Förhoppningsvis så kommer det väll någon lösning snart. Borde ju inte vara allt för svårt att lägga till.

Ta fram filmen på ATV2 och scrolla nedåt så ser du all info även där.

Personligen saknar jag barnfilmer på svenska... finns typ bara Bilar2.
Inte så konstigt att piratscenen är så utbredd i Sverige med det krassa utbud av vettiga tjänster vi har...

Jag fattar inte varför dom släpper dubbla filmer ibland, räcker det inte om dom släpper en film med olika ljudspår/undertexter? Förvirrande och onödigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-20 18:58

Nu lyfts Allans Midnatt i Paris fram i affären – med nordiska undertexter.

Lite OT men apropå detta med svenska eller inte så är det intressant frustrerande att vissa böcker (som Zlatans bok) är lättare att hitta på norska i iBooks än på svenska (finns inte på svenska)...

Ja, svenska förlag verkar vara precis som svenska filmbolag/distr som verkar vara precis som svenska musikbolag; bakåtsträvande pessimistiska dårar.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-01-21 11:19

Det var bättre förr!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-01-21 19:20

Den svenska tjänsten får väl dock fortfarande ses som relativt ny? Förhoppningsvis blir det bättre allt eftersom. Och oavsett vad är det vi erbjuds nu åtminstone bättre än ingenting.

Är jag för optimistisk nu?

Ursprungligen av Adzam 1:

Den svenska tjänsten får väl dock fortfarande ses som relativt ny? Förhoppningsvis blir det bättre allt eftersom. Och oavsett vad är det vi erbjuds nu åtminstone bättre än ingenting.

Är jag för optimistisk nu?

Ja...

Vet inte om jag skrivit något om detta tidigare, orkar inte leta, men den största bristen jag ser i iTS är att jag inte kan finna de filmer jag för stunden känner för att se. Råkade se de första sekunderna ur 3's senaste reklamfilm som helt klart plockat idéer från en gammal James Bond rulle m Roger Moore, kommer dock inte ihåg namnet. Fick en plötslig känsla av att jag ville se en klassisk James Bond men kan inte finna något sådant på iTS...

Bevaka tråden