Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inga iBooks utanför USA?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av planB:

Kanske inte så rättvist mot dom som skriver kursböcker. Det är ingen lukrativ bransch till att börja med.

Böckerna är inte "från igår", så de har nog redan tjänat sig en peng på de. Dessutom är de ohyggligt jävla snuskdyra. Som student har du typ 8K i månaden med lån, jag förstår att det finns folk som prioriterar hyra, ström, mobil och internet före att slanga upp nästan 4000:- för 4st böcker.

Ursprungligen av PeeMaN:

Böckerna är inte "från igår", så de har nog redan tjänat sig en peng på de. Dessutom är de ohyggligt jävla snuskdyra. Som student har du typ 8K i månaden med lån, jag förstår att det finns folk som prioriterar hyra, ström, mobil och internet före att slanga upp nästan 4000:- för 4st böcker.

Kunde inte sagt det bättre själv.

Sedan så har man utöver att man är piskad med låg ersättning per månad dessutom en utbetalning 25 Nov: full, 25 Dec 0kr, 25 Jan fullt

God jul.

Frugan skall få en packe skosnören och en hemgjord kottefamilj i julklapp.

Jag läser så knepiga saker att det inte finns böcker att köpa ens.
Skolan sätter samman eget material och en del tillverkare ger ut material (eftersom inget finns). Jag betalar dyra pengar till skolan för detta.

Kunde jag sno skiten hade jag gjort det. Punkt.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 16:09

Nu är vi inne i nästan December månad och inga böcker.

Jag vill köpa böcker till min iphone, vad är bästa sättet om man nu inte kan använda ibooks?

Ursprungligen av studiox:

Nu är vi inne i nästan December månad och inga böcker.

Jag vill köpa böcker till min iphone, vad är bästa sättet om man nu inte kan använda ibooks?

hur menar du bästa? finns ju nätbutiker som säljer böcker samt bibliotek som lånar ut.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 19:47
Ursprungligen av poseidon84:

hur menar du bästa? finns ju nätbutiker som säljer böcker samt bibliotek som lånar ut.

Jag menade det jag skrev, alternativ till apples ibooks. Jag vill inte hålla på med nätbutiker, jag vill ladda hem mina böcker på tunnelbanan.

Ursprungligen av studiox:

Jag menade det jag skrev, alternativ till apples ibooks. Jag vill inte hålla på med nätbutiker, jag vill ladda hem mina böcker på tunnelbanan.

Isf är det väl kindle-appen som gäller då.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 17:34
Ursprungligen av studiox:

Nu är vi inne i nästan December månad och inga böcker.

Jag vill köpa böcker till min iphone, vad är bästa sättet om man nu inte kan använda ibooks?

Kindle-app:en.

Ursprungligen av planB:

Kanske inte så rättvist mot dom som skriver kursböcker. Det är ingen lukrativ bransch till att börja med.

Lika rättvist som all annan piratkopiering. Är man för piratkopiering skiter man nog i vilken branch de kommer ifrån.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 19:47
Ursprungligen av imaster:

Kindle-app:en.

Använder du den själv?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-16 20:01
Ursprungligen av studiox:

Använder du den själv?

Massor; det är rätt schysst att ha världens största ebokhandel direktkopplad till luren.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-16 21:18
Ursprungligen av imaster:

Massor; det är rätt schysst att ha världens största ebokhandel direktkopplad till luren.

hur hanterar den svenskt innehåll? laddade hem den och i fintstil stod det något om att non-us material bla bla inte tillgängligt, bla bla logga in på amazon.com bla bla.

Annars kan man ju köpa e-böcker på exempelvis bokus.se och ladda ner som PDF (eller ePub eller hur det nu var) och visa i iBooks. Jag har inte rotat mycket i det här, såg att utbudet i iBooks var skrattretande och körde därför på Amazon Kindle-appen. Nu läser jag de flesta böcker på engelska, har faktiskt inte ens letat efter svenska böcker på Amazon. Det kanske finns. Amazon funkar skitbra för mig. Har den på min dator, iPad, iPhone och Anmdroid-lur. Det fina är att den synkar så om jag börjar läsa en bok på min iPad och av någon anledning vill fortsätta på min Android-lur så hittar den dit jag slutade läsa sist på den andra enheten.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-17 11:45

Jag har inga problem att läsa på engelska heller, men viss skönlitteratur kan vara lite jobbig på engelska.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-17 16:15

Vad gäller studentlitteratur kan man som student genom förtroendevalda kräva att så mycket som möjligt ur det som finns tillgängligt på elektornisk väg används på kurserna. Alltså sådant man lånar som PDF eller annat format.

Ibooks, var är böckerna?

Såhär ett år efter ipad kommit till världen, tycker jag nog att det är dags för ibooks att komma igång. Alltså, det svenska biblioteket i ibooks är ju riktigt, riktigt kass.

Vad är det som finns, Dassboken & Hundraåringen (99kr!)? De böcker som finns kostar minst dubbelt så mkt som i affären, och det finns kanske ett tiotal svenska titlar.

(Sen har vi Gutenbergböckerna, wohoo!)

Ska köpa nya ipaden, men är allvarligt lite orolig för att detta drar ner mina tänkta användningsområden för den.

Ni som har ipad, var köper ni era böcker? Kindle/Amazon? Finns många svenska titlar där?

Svarar delvis själv - såg att adlibris verkar ha en schysst app, vilken man via kan ladda ned e-böcker... (svenska sådana)

  • Oregistrerad
  • 2011-03-25 18:04
Ursprungligen av chris777:

Svarar delvis själv - såg att adlibris verkar ha en schysst app, vilken man via kan ladda ned e-böcker... (svenska sådana)

Du behöver inte adlibris app för att göra det Har laddat hem rätt många e-böcker och använder Stranza. Om du kör safari kan du ladda hem böckerna direkt från safari och in i Stranza direkt i din ipad eller iphone, väldigt trevligt.

Dock är utbudet lite "tunt" även om det är rätt ok.

  • Medlem
  • 2011-03-29 22:44

Får ta och testa Kindle, för Bokus har ju ett utbud som får min lokala pressbyrå att framstå som biblioteket i Alexandria. Fint att det iallafall finns klassiker i iBooks, många är bland det bästa som någonsin skrivits. Dock irriterar jag mig över att man inte kan sortera dem i bokstavsorning eller efter genre, måste bli en fruktansvärd röra när man börjar komma upp i hundratals titlar.

Ursprungligen av pingu:

Får ta och testa Kindle, för Bokus har ju ett utbud som får min lokala pressbyrå att framstå som biblioteket i Alexandria. Fint att det iallafall finns klassiker i iBooks, många är bland det bästa som någonsin skrivits. Dock irriterar jag mig över att man inte kan sortera dem i bokstavsorning eller efter genre, måste bli en fruktansvärd röra när man börjar komma upp i hundratals titlar.

Du kan väl sortera dom i samlingar? vilket givetvis betyder mer jobb för dig än om den automatiskt sorterade efter hur du vill.

Bevaka tråden