Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 19:09

Sitter och laddar ner iOS4.1 nu

Ska bli kul att testa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-08 19:12

YES! Finally!

Sitter och laddar ner 4.1 nu, men det går inte snabbt har hållt på i 30 minuter nu och det är 5 minuter kvar. Tror det är fler än jag som laddar ner faktiskt

Ursprungligen av spiddeer:

Sitter och laddar ner 4.1 nu, men det går inte snabbt har hållt på i 30 minuter nu och det är 5 minuter kvar. Tror det är fler än jag som laddar ner faktiskt

Ja jag laddar ner 4.1 jag med, så då är det du och jag alltså.....

Men det går undan här, strax klart och det har väl gått ca 2 min nu....

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2010-09-09 17:53

sprucken display efter 4 dagar. tappade den inte eller något. sprang några snabba steg med den när den låg på "fel håll" i jeansfickan, dvs landscape mode i fickan, om ni förstår. är ganska besviken får jag säga, det nya glaset skulle ju vara bättre än på föregångarna.
antar att man inte kan lämna in den för glasskador, eller är det värt ett försök?

Ursprungligen av keetz:

sprucken display efter 4 dagar. tappade den inte eller något. sprang några snabba steg med den när den låg på "fel håll" i jeansfickan, dvs landscape mode i fickan, om ni förstår. är ganska besviken får jag säga, det nya glaset skulle ju vara bättre än på föregångarna.
antar att man inte kan lämna in den för glasskador, eller är det värt ett försök?

Fabrikationsfel om det var det enda du gjorde och den sprack.

Har min i jeansfickorna hela tiden (när jag är ute..), ibland i en backficka. Har inte varit speciellt försiktig under de 2 månader jag haft luren och har inte en skråma.

Det syns ju på sidorna, ramen, om det skulle vara så att du tappat den.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2010-09-10 15:34
Ursprungligen av keptang:

Fabrikationsfel om det var det enda du gjorde och den sprack.

Har min i jeansfickorna hela tiden (när jag är ute..), ibland i en backficka. Har inte varit speciellt försiktig under de 2 månader jag haft luren och har inte en skråma.

Det syns ju på sidorna, ramen, om det skulle vara så att du tappat den.

Är det värt att försöka få den utbytt tro? Känns som att oerhört många sätter sig på skärmen/tappar den och skyller på sådana här saker. Ska man kanske glida ner till en Telia-butik och höra...
Det enda tråkiga är att man får gå utan luren ganska länge.

Ursprungligen av keetz:

Är det värt att försöka få den utbytt tro? Känns som att oerhört många sätter sig på skärmen/tappar den och skyller på sådana här saker. Ska man kanske glida ner till en Telia-butik och höra...
Det enda tråkiga är att man får gå utan luren ganska länge.

Försök, som jag skrev så bör det ju vara andra skador på den om du tappat den.
Har du hemförsäkring med drulle så kan du ta det den vägen, åker på självrisk då iofs.

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-09-10 18:50
Ursprungligen av keetz:

sprucken display efter 4 dagar. tappade den inte eller något. sprang några snabba steg med den när den låg på "fel håll" i jeansfickan, dvs landscape mode i fickan, om ni förstår. är ganska besviken får jag säga, det nya glaset skulle ju vara bättre än på föregångarna.
antar att man inte kan lämna in den för glasskador, eller är det värt ett försök?

Jag brukar ibland ha den i bakfickan på tunnelbanan t.ex. Sitter på den Än har det inte hänt något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-20 20:45
Ursprungligen av keetz:

sprucken display efter 4 dagar. tappade den inte eller något. sprang några snabba steg med den när den låg på "fel håll" i jeansfickan, dvs landscape mode i fickan, om ni förstår. är ganska besviken får jag säga, det nya glaset skulle ju vara bättre än på föregångarna.
antar att man inte kan lämna in den för glasskador, eller är det värt ett försök?

Hade du supertajta jeans?

Bilderna ser lite konstiga ut...

Har haft min iPhone 4 i ett par veckor nu, men nu har det kommit en färgglad zon mitt på bilden varje gång jag fottar. Någon som har samma problem? Är detta ett känt problem eller har den gått sönder? Har också på senare dagar märkt ett svagt skallrande ljud när jag lägger ner mobilen, precis som om något är löst. Är detta normalt?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-09-20 22:40
Ursprungligen av Christian-:

Har haft min iPhone 4 i ett par veckor nu, men nu har det kommit en färgglad zon mitt på bilden varje gång jag fottar. Någon som har samma problem? Är detta ett känt problem eller har den gått sönder?

Det finns buggrapporterat, Apple vet om det. Den gröna blobben dyker upp vid fotografering i lysrörsbelysning.

Jag klarar mig aldrig mer än 1 dag... men då används telefonen intensivt

Ang. batteritid, stämmer ganska exakt med Apples "utlovade" 7 timmars taltid, till och med lite bättre.

Det där ser ut som en typisk dag för mig...:)

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-09-15 17:28

Flyttade ut inläggen om batteritid till en egen tråd: Sämre batteritid i iPhone 4 med iOS 4.1

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-09-20 15:12

Kan man ändra hur man vill svara på sin telefon?
Jag har sett framför allt på amerikanska telefoner att dom har två knappar istället för en slide. En för "decline" och en för "Accept".

Ursprungligen av Norberg:

Kan man ändra hur man vill svara på sin telefon?
Jag har sett framför allt på amerikanska telefoner att dom har två knappar istället för en slide. En för "decline" och en för "Accept".

Om din telefon är upplåst, alltså inte i sleep-mode så får du en "Decline" knapp också, annars så får du den vanliga slidern.

Ursprungligen av Norberg:

Kan man ändra hur man vill svara på sin telefon?
Jag har sett framför allt på amerikanska telefoner att dom har två knappar istället för en slide. En för "decline" och en för "Accept".

Förutom svaret från Patrik D så kan man avvisa ett samtal genom att klicka två gånger på knappen längst upp på telefonen. Detta är bra att känna till de gånger som man faktiskt inte får upp alternativen Accept och Decline när någon ringer.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Förutom svaret från Patrik D så kan man avvisa ett samtal genom att klicka två gånger på knappen längst upp på telefonen. Detta är bra att känna till de gånger som man faktiskt inte får upp alternativen Accept och Decline när någon ringer.

Ja, det är bra att lyfta fram, tror inte alla vet det:
- Ett tryck på sleep-knappen när det ringer tystar ringsignalen (men det fortsätter ringa ändå för den som ringer dig).
- Två snabba tryck avvisar samtalet och den som ringer dig får upptagetton (eller slussas vidare till mobilsvar tror jag).

Ursprungligen av Adrian B:

- Två snabba tryck avvisar samtalet och den som ringer dig får upptagetton (eller slussas vidare till mobilsvar tror jag).

Jag har provat detta tillsammans med min kompis, trycker man två gånger eller avvisar samtalet, så kommer det en upptagenton, så är det i alla fall för mig som har Telia, jag har provat detta ett antal gånger så det är inte någon slump.

Låter man det däremot ringa (man mutar samtalet bara) så kommer det till voicemail.

Jag vet dock inte om det är generellt för iPhone eller operatören.

Hur är det med risken för damm innanför displayen på iPhone 4? Min 3GS tar in mera & mer damm för varje dag och den är 3dagar gammal och det verkar vara ett väldigt vanligt problem på denna modell med delat glas/LCD. Funderar på att ställa mig i kö för att byta upp till en 4 istället.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-09-22 17:36
Ursprungligen av danne.sk:

Hur är det med risken för damm innanför displayen på iPhone 4? Min 3GS tar in mera & mer damm för varje dag och den är 3dagar gammal och det verkar vara ett väldigt vanligt problem på denna modell med delat glas/LCD. Funderar på att ställa mig i kö för att byta upp till en 4 istället.

Glaset ska vara limmat på 4:an. Det innebär att det inte ska kunna komma in damm... så i teorin ska det vara ett minne blott, men vi får se (frugan har haft sin 4:a i över en månad, och än så länge utan damm iaf).

Jag måste bara få uttrycka fortfarande efter snart 3 månader hur fantastiskt bra skärmen är på en iPhone 4!!! Det är faktiskt löjligt! Jag köpte min iPad i USA för 3 veckor o tyvärr känns skärmen hopplöst efter när man just har 4:an. Hade man haft 3g eller 3gs så hade man inte tänkt på det.

Det finns folk som påstår att HTC Desire är mycket bättre än iP4. Men efter att ha läst dessa två test så undrar man ju.....

HTC Desire stress test

Stress test of Apple iPhone 4 (16 Gb)

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 01:31

Testen är inte helt rättvis eftersom HTC Desire fick 0 poäng på tester som inte testades. iPhone 4 däremot testades helt t o m dränktes i vatten och öl. Enligt deras test så klarade iPhone 4 att ligga 10 sek i vatten utan att det hände något.

//Rob

PS. Fick skriva två gånger eftersom min första inlägg försvann när jag tryckte på den stora bruna skapa inlägg knappen. Man måste trycka på den lilla Spara knappen för att svara.

Ursprungligen av Robo-X:

Testen är inte helt rättvis eftersom HTC Desire fick 0 poäng på tester som inte testades. iPhone 4 däremot testades helt t o m dränktes i vatten och öl. Enligt deras test så klarade iPhone 4 att ligga 10 sek i vatten utan att det hände något.

//Rob

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara orättvist? Vilka poäng tycker du man ska sätta om en produkt inte kan genomföra vissa testmoment för den redan gått sönder? Nåt annat än noll kan det väl inte bli tal om, eller?

Men, det hade ju varit önskvärt att man gjort även dessa tester men då hade man tvingats att ha flera enheter ifall någon skulle gå sönder på något sätt och då förhindra att andra deltester genomförs. Å andra sidan så är det ju även fördelar med att köra hela testet med en och samma enhet, för den lär ju inte bli starkare och ha bättre möjligheter att klara sig vidare efter varje deltest. Utan istället samlar den ju på sig mer och mer slitage och elände som kan orsaka att den inte klarar ett deltest i slutet som en helt ny och frisk enhet kanske klarat.

Så, att iP4 klarade sig igenom i princip hela testet så bra som den gjorde får väl ses som ett mycket bra resultat.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 14:03
Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Förstår inte riktigt vad du menar med att det skulle vara orättvist? Vilka poäng tycker du man ska sätta om en produkt inte kan genomföra vissa testmoment för den redan gått sönder? Nåt annat än noll kan det väl inte bli tal om, eller?

Men, det hade ju varit önskvärt att man gjort även dessa tester men då hade man tvingats att ha flera enheter ifall någon skulle gå sönder på något sätt och då förhindra att andra deltester genomförs. Å andra sidan så är det ju även fördelar med att köra hela testet med en och samma enhet, för den lär ju inte bli starkare och ha bättre möjligheter att klara sig vidare efter varje deltest. Utan istället samlar den ju på sig mer och mer slitage och elände som kan orsaka att den inte klarar ett deltest i slutet som en helt ny och frisk enhet kanske klarat.

Så, att iP4 klarade sig igenom i princip hela testet så bra som den gjorde får väl ses som ett mycket bra resultat.

Dr Tinnitus

Först och främst jag har inget emot iPhone 4 (har en själv) utan jag påpekade bara att man kan inte direkt jämföra testen.
All in all the HTC Desire gets 466 points from possible 783. According to 100-rating scale the phone gets only 59 points.
All in all, the iPhone 4 gains 736 points (with 783 being the highest possible grade). Based on a 100-rating scale, the iPhone 4 gets 94 points.

Om man ser endast på resultatet så verkar HTC Desire urusel, 466 mot 736 punkter men då har man inte testat allt.

Jag gjorde en tabell och jämförde båda testen och det verkar som de räknade fel. HTC Desire fick 442 punkter mot 746 samt om man tog bort alla test som de inte gjorde med HTC Desire så ser det ut så här. 442 mot iPhone 4 537 av totalt 612p.

Så iPhone 4 hamnar före HTC Desire men inte lika överlägset. Men som sagt testet är inte helt rättvis eftersom de ger olika punkter och räkande fel eller så la jag siffrorna fel.

//Rob

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-04 10:22
Ursprungligen av Robo-X:

PS. Fick skriva två gånger eftersom min första inlägg försvann när jag tryckte på den stora bruna skapa inlägg knappen. Man måste trycka på den lilla Spara knappen för att svara.

OT: Svara knappen menar du? O:-)

Bevaka tråden