Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som har en iPhone 4

Tråden skapades och har fått 466 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-04 11:54
Ursprungligen av kainen:

OT: Svara knappen menar du? O:-)

Självklart var det svara. Blev spara med iPhonens rättstavning.

Förresten det går otroligt långsamt att skriva med iPhonen.

//Rob

Sjuttsiken, jag tyckte jag skrev ett svar på ovanstående igår, och fortsatte med en fråga om funktionen "Hitta min iPhone" men det verkar ha försvunnit så där bara pouff....?

Har det blivit nåt knas på forumet eller är det någon moderator som förargats och gått upp i spinn av mitt inlägg och bara raderat det, utan att ge minsta info om det....?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-12-06 12:24

Dr Tinnitus: Tråden är omodererad sedan 2010-09-10 så det måste ha blivit nånting fel...

Ursprungligen av kainen:

Dr Tinnitus: Tråden är omodererad sedan 2010-09-10 så det måste ha blivit nånting fel...

Måste vara nåt jäkla knas på forumet då, för jag försökte svara redan igår kväll på detta inlägg, men det kom aldrig in intråden fast jag klickade på SVARA.

Testar igen nu då.

Hur bra tänkt är egentligen funktionen "Hitta min iPhone" när vem som helst kan gå in i mobilens inställningar och avaktivera sökbarheten/funktionen. Så en tjyv torde ju fort lära sig det att detta kan slås av och sen är det lugnt, typ...

Varför har inte Apple gjort så det krävs lösenord för att kunna slå av funktionen?

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-12-13 16:04

Hej igen, felmeddelandet jag får är att hårddisken som sitter på min hals är för gammal:)

jag har senaste uppdateringen i iPhonen, find my iPhone är aktiverat

Jag har apple id, klickar jag på MobileMe så får jag meddelandet att "MobileMe kontot är redan konfigurerat, tryck på ändra eller avbryt". Jag hittar ingenstans där jag kan importera Thunderbird inställningar, adresser mm jag har även synkronecerat kontakter, mail mm men hittar inget i telefonen.
Mvh
Chrille

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-13 19:51
Ursprungligen av Lincoln:

Hej igen, felmeddelandet jag får är att hårddisken som sitter på min hals är för gammal:)

jag har senaste uppdateringen i iPhonen, find my iPhone är aktiverat

Jag har apple id, klickar jag på MobileMe så får jag meddelandet att "MobileMe kontot är redan konfigurerat, tryck på ändra eller avbryt". Jag hittar ingenstans där jag kan importera Thunderbird inställningar, adresser mm jag har även synkronecerat kontakter, mail mm men hittar inget i telefonen.
Mvh
Chrille

Ledsen, men du får nog skriva om det där på svenska.

Ursprungligen av Lincoln:

Hej igen, felmeddelandet jag får är att hårddisken som sitter på min hals är för gammal:)

jag har senaste uppdateringen i iPhonen, find my iPhone är aktiverat

Jag har apple id, klickar jag på MobileMe så får jag meddelandet att "MobileMe kontot är redan konfigurerat, tryck på ändra eller avbryt". Jag hittar ingenstans där jag kan importera Thunderbird inställningar, adresser mm jag har även synkronecerat kontakter, mail mm men hittar inget i telefonen.
Mvh
Chrille

Liten snabbkurs.
i iTunes syncar du en massa saker, t ex adresser - dessa ligger i "Adressboken" i datorn. Du syncar alltså INTE thunderbirds adressbok etc.
Möjligen (kan ej Thunderbird) om TB syncar mot Adressboken.

Om du anger i iTunes i datorn så kan du välja vilka mailkonton som skall syncas.

Ett tips är att ha bra ordning på sina kontakter, ha namn, adress, telefonnummer, mailadresser etc inlagt eftersom i princip varenda applikation i luren som skall kommunicera utåt frågar "Kontakter" om vad korrekt adress är.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-07 10:38

Den här tråden är sjukt lång så jag orkar inte läsa igenom hela. Istället delar jag med mig av min erfarenhet trots att det kan vara så att ni alla redan vet det.

Fick mig då äntligen en iPhone4 i helgen, vilket är ett jättelyft från min iphone 3G. Det känns som om jag gått från en telefon med IQ 60 till en med i alla fall 102. Men jag inser efter bara någon dags användande att den verkar ha problem som inte 3Gn har. Tex så fungerar inte bluetooth headsetet lika bra längre. Förut har jag aldrig haft problem med det, men med 4:an så får jag kommentarer om att det låter som att jag pratar under vatten. Samma sak har jag märkt hos personer som ringt mig via BT med en 4:a. Är det ett hårdvaru-problem eller fungerar iOS4.2 bättre med en 3G ur denna aspekt? Jag trodde att apple hade löst det här problemet med 4.2.

Dessutom har jag inte haft några problem med proximitysensorn på min 3G, men idag på morgonen så mutade jag 4:an av misstag när jag pratade i den.

En sak till som är lite irriterande är. Att när jag gjorde min synkning för att få över allt från 3G:n så kom inte kompassen med (som ju är inte finns i 3G:n). Bara jag får tag i min dator (som jag glömt hos min bror 20 mil bort) så ska jag pröva att göra en synk till. Annars är det väl återställning som gäller?

Så till sist vad anser ni? Är 4:an fortfarande så här buggig (gämfört med andra iPhonemodeller) eller är det bara jag som behöver göra en reset och så fixar sig allt?

Ursprungligen av andas:

Men jag inser efter bara någon dags användande att den verkar ha problem som inte 3Gn har. Tex så fungerar inte bluetooth headsetet lika bra längre. Förut har jag aldrig haft problem med det, men med 4:an så får jag kommentarer om att det låter som att jag pratar under vatten. Samma sak har jag märkt hos personer som ringt mig via BT med en 4:a. Är det ett hårdvaru-problem eller fungerar iOS4.2 bättre med en 3G ur denna aspekt?

Bluetooth är alltid en .. intressant? saga när det gäller iPhone.

Du skriver inte vilket headset du har men t ex Jawbone ICON kan man uppgradera via deras hemsida, vilket kan hjälpa.

Vad är det för headset du har?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-07 11:14

Tack för svaren.
Om jag kör en restore utan ha hämta hem backupen, vad kommer med i fråga om program o.d. och vad måste jag lägga in på nytt?

Ursprungligen av andas:

Tack för svaren.
Om jag kör en restore utan ha hämta hem backupen, vad kommer med i fråga om program o.d. och vad måste jag lägga in på nytt?

Alla apps (och musik osv..) finns i iTunes och kommer synkas tillbaka. Se till att göra backup på adressboken (synka till molnet/datorn).
SMS samt app-data (inte apparna i sig) t.ex försvinner.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-07 13:37
Ursprungligen av andas:

Den här tråden är sjukt lång så jag orkar inte läsa igenom hela. Istället delar jag med mig av min erfarenhet trots att det kan vara så att ni alla redan vet det.

Fick mig då äntligen en iPhone4 i helgen, vilket är ett jättelyft från min iphone 3G. Det känns som om jag gått från en telefon med IQ 60 till en med i alla fall 102. Men jag inser efter bara någon dags användande att den verkar ha problem som inte 3Gn har. Tex så fungerar inte bluetooth headsetet lika bra längre. Förut har jag aldrig haft problem med det, men med 4:an så får jag kommentarer om att det låter som att jag pratar under vatten. Samma sak har jag märkt hos personer som ringt mig via BT med en 4:a. Är det ett hårdvaru-problem eller fungerar iOS4.2 bättre med en 3G ur denna aspekt? Jag trodde att apple hade löst det här problemet med 4.2.

Dessutom har jag inte haft några problem med proximitysensorn på min 3G, men idag på morgonen så mutade jag 4:an av misstag när jag pratade i den.

En sak till som är lite irriterande är. Att när jag gjorde min synkning för att få över allt från 3G:n så kom inte kompassen med (som ju är inte finns i 3G:n). Bara jag får tag i min dator (som jag glömt hos min bror 20 mil bort) så ska jag pröva att göra en synk till. Annars är det väl återställning som gäller?

Så till sist vad anser ni? Är 4:an fortfarande så här buggig (gämfört med andra iPhonemodeller) eller är det bara jag som behöver göra en reset och så fixar sig allt?

Har du testat olika headset?

Ang. proximitysensorn så har det länge varit ett problem men i och med de senaste versionerna (4.2.1) så har jag inte märkt några problem längre.

Som andra skriver är nog en clean restore att rekommendera.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-07 11:06

Jag har inga av de problem du beskriver, dock så använder jag inte BT över huvud taget.

Prova en restore och utan att importera backupen från 3Gn till att börja med iaf

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-07 11:12

Jag kör ett SonyEricsson VH300 (köpt på rean för 150:-). Min bror som också han låter som han pratar under vatten har vad jag vet också SE-headsets.

Ursprungligen av andas:

Jag kör ett SonyEricsson VH300 (köpt på rean för 150:-). Min bror som också han låter som han pratar under vatten har vad jag vet också SE-headsets.

Vi har hört från en hel del kunder som har problem med många bluetooth-produkter, däribland en hel del SE :-/

Men funkar det med 3G/3G S så borde det inte vara några problem, kan man tycka..

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-07 11:24

Om du har programmen i iTunes så kan du synka in alla program, däremot inställningar (och highscore i spel kommer försvinna).

Kontakter och musik kan du synka in utan problem också

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-13 11:51

Har kört en restore och visst fungerar BT bättre helt plötsligt. Har inte märkt några problem med proximitysensorn igen heller. Måste säga att röstuppringning fungerar hur bra som helst. Hade i bakhuvudet hur det var på den gamla SE-tiden när man spelade in namnen på de man ville ringa och ändå fungerade det inte. Nu är det bara att trycka på svara knappen på headsetet och tala in namnet så fungerar det. Klockrent!

Bevaka tråden