Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4 via Telia

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iphone 4

Beställde idag en 16 GB via Telias Kundtjänst. Fick veta att det var mycket längre väntetid på 32GB. Har en kollega som beställde sin 16GB för två veckor sedan och hon fick sin endast en vecka senare!!!

Ni som har klippt Era SImkort själva för just bankid funkar det bra? Tycker det är oerhört kasst att de inte kan ordna bankid på MicroSim.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-09-04 19:15
Ursprungligen av Mikael Gustafsson:

Beställde idag en 16 GB via Telias Kundtjänst. Fick veta att det var mycket längre väntetid på 32GB. Har en kollega som beställde sin 16GB för två veckor sedan och hon fick sin endast en vecka senare!!!

Ni som har klippt Era SImkort själva för just bankid funkar det bra? Tycker det är oerhört kasst att de inte kan ordna bankid på MicroSim.

Fungerar kanon, kolls här på 99 för guide.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-09-03 09:41

Tänkte kolla om nån här vet hur det funkar när man köpt iPhone 4 från Telia med Till Vänner och dessutom nappat på Spotify-erbjudandet, det var väl nån reducerad avgift året ut om jag minns rätt.

Jag har redan ett Spotify Premium-konto - det kan jag ju sluta betala för och ha vilande eller vad man ska kalla det, men sen antar jag att jag ska betala via Telia istället? Har inte hört ett pip från Telia om detta - nån som vet hur det går till? Blir det ett nytt konto hos Spotify?

Jag tröttnade på Telia och köpte telefonen på annat håll. Tips till alla i kö är att hålla koll på The Phone House butikerna. Iaf i mindre städer.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-09-03 17:35

Min telefon kom i Måndags och microsimkortet igår Torsdag. Dock så har jag klippt till mitt gamla då jag använder bank-id.

Ursprungligen av Robban B:

Min telefon kom i Måndags och microsimkortet igår Torsdag. Dock så har jag klippt till mitt gamla då jag använder bank-id.

Jag är nyfiken på det här med BankID till iPhone. Finns det tillgängligt för Handelsbankens kunder? Och hur beställer jag det?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-09-03 19:25
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Jag är nyfiken på det här med BankID till iPhone. Finns det tillgängligt för Handelsbankens kunder? Och hur beställer jag det?

Vet ej men borde göra det. Jag har Swedbank och där finns bank-id inloggning som val på inloggningsidan istället för dosa. Beställde på swedbanks hemsida och sedan kom simkort från Telia. Är kanonsmidigt:)

Ursprungligen av Robban B:

Vet ej men borde göra det. Jag har Swedbank och där finns bank-id inloggning som val på inloggningsidan istället för dosa. Beställde på swedbanks hemsida och sedan kom simkort från Telia. Är kanonsmidigt:)

Jag får kika närmare på det.

  • Oregistrerad
  • 2010-09-05 00:30

Beställde en 16 gb från telia för två veckor sedan och fick den för en vecka sedan. Pratade med dom på kundtjänsten efter jag fått den och då meddelande dom att 16 GB är det mycket mindre efterfrågan på och därför kommer den mycket snabbare.

/ Patrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 10:11

Beställde min 16gb den 25 Aug
Blev inlagd och fick ordernummer 31 Aug
Idag (7 Sept) fick jag ändrad status till "Levererad" och fick kollinummer. Dock är telefonen bara registrerad med elektronisk försändelse, men den blev det igår den 6 Sept kl 11, så den är kanske framme redan idag!

Dvs, beställdes 25, får jag den idag så har det gått 13 dagar.. Helt okej med tanke på att de säger 5-6 veckor...

MVH

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-09-07 17:48

Beställde 30/8, levererad idag 7/9.
Snabbt!

Tidigare kund, samma nummer.
16 GB-modellen.

Dock inget SIM-kort...

Ska testa klippa till det gamla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-07 20:38
Ursprungligen av Micke F:

Beställde 30/8, levererad idag 7/9.
Snabbt!

Tidigare kund, samma nummer.
16 GB-modellen.

Dock inget SIM-kort...

Ska testa klippa till det gamla.

Fasen! Jag beställde en 16GB den 25 Aug och igår fick jag att mitt ärende är behandlat. Samma gällde min kollega som beställde samma dag.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2010-09-08 18:48
Ursprungligen av Micke F:

Beställde 30/8, levererad idag 7/9.
Snabbt!

Tidigare kund, samma nummer.
16 GB-modellen.

Dock inget SIM-kort...

Ska testa klippa till det gamla.

Och idag kom det lilla lilla SIM-kortet. Funkade ju bra med mitt tillklippta, men jag bytte till det nya. Ger ju en fräschare känsla...

Inser att jag haft tur som fick telefonen levererat så snabbt. Hoppas ni andra slipper vänta så länge till!

Jag beställde också onsdag den 25:e augusti. 32GB och fick SMS:et att ordern lades 2:a september. Det står fortfarande "väntar på leverans" på Telias sida. Hoppas den kommer snart...

Själv så beställde jag en 32 GB den 4 augusti via telia.se, med avtalssignering via mina sidor, och har fortfarande inte fått något ordernummer. Ringer man till kundtjänst så säger dom bara att dom inte kan få tag på varusupporten. Försöker man maila varusupporten får man inget svar, ringer man till dom (numret har dykt upp på några inofficiella teliaiPhonebloggar) så säger telefonsvararen att dom stängt av telefonerna till den sista september och att man ska kontakta kundtjänst...

Vad är oddsen att man kommer få sin iPhone 4 från telia innan mitten av oktober?

Någon som har något tipps på hur man kan få fram någon som helst info om ens beställning.

/Jesper

Ursprungligen av langby:

Jag beställde också onsdag den 25:e augusti. 32GB och fick SMS:et att ordern lades 2:a september. Det står fortfarande "väntar på leverans" på Telias sida. Hoppas den kommer snart...

Beställde en 32:a 12:e augusti...
...det står även för mig "väntar på leverans"

men om någon vecka kanske den kommer...

Jag har precis beställt 2st Iphone 4 16gb. Får se om de kommer före jul

--------------------------------
Beställde: 4/9
Skriftligt avtal: Digital signatur
SMS bekräftelse: -
Levererades: -

Övrig info: Ena gällde en förlängning av tidigare abonnemang och ett nytecknat.

Ursprungligen av detheterjag:

Jag har precis beställt 2st Iphone 4 16gb. Får se om de kommer före jul

--------------------------------
Beställde: 4/9
Skriftligt avtal: Digital signatur
SMS bekräftelse: -
Levererades: -

Övrig info: Ena gällde en förlängning av tidigare abonnemang och ett nytecknat.

Jepps,,, idag kom bägge två till utlämningsstället (Ica). De funkade som de skulle. Jag hade lite att göra med att klippa till ett simkort till microsim, men det funkade tack och lov

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-09-08 15:46

Finns 2st 16gb på phone house i väsby centrum (upplands väsby) , telialåsta

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2010-09-08 19:05

Beställde 11 aug. levererad 30 aug. tidigare kund, samma nummer, 32Gb.

SIM kom några dagar senare. Men jag gick direkt till en teliabutik
och bad dem klippa mitt gamla med sin special "sax".

  • Medlem
  • 2010-09-09 10:29

Beställde 7/8, 32 GB (i butik)
Fick kollinummer idag, så den är på gång...

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2010-09-09 15:46

Fick kollinummer via mail nyss, min iPhone 4 finns att hämta hos mitt Postombud!

Hämtade mitt paket, sim-kort fanns inte med! Hos Telia bad dom om ursäkt för förseningen och sa att Micro-SIM skickas nästa vecka.

Klippte till ett eget Micro-SIM enligt guiden nedan.
Skrev ut denna http://www.buy-microsim.com/pub/How%20to%20make%20MicroSIM%20-%20EN.pdf skar små fåror med en skalpell och klippte sedan med en sax. lätt som en plätt.

Senast redigerat 2010-09-10 02:59

Jag fick kollinummer från Telia idag...
Men när jag söker på Posten så vet jag inte vad jag ska tro...
Om den ska till mig så ska den till Linköping, har posten problem med sitt system?

Kvitterad av: K ANKA
9 sep kl 15:20 Värnamo Lb, Försändelsen har lämnats till mottagaren
9 sep kl 13:09 Linköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad
9 sep kl 13:07 Linköping, Ankomst till distributionsterminal
9 sep kl 09:50 Värnamo Lb, Lastad på bil, utkörning påbörjad
9 sep kl 09:18 Värnamo Lb, Ankomst till distributionsterminal
9 sep kl 09:13 Lidköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad
9 sep kl 09:11 Lidköping, Ankomst till distributionsterminal
8 sep kl 21:39 Jönköping, Sorterad
8 sep kl 21:39 Jönköping, Sorterad
8 sep kl 13:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Att döma av din tracking information så har försändelsen lämnats ut till en mottagare i Värnamo.

Ursprungligen av Patrick:

Jag fick kollinummer från Telia idag...
Men när jag söker på Posten så vet jag inte vad jag ska tro...
Om den ska till mig så ska den till Linköping, har posten problem med sitt system?

Kvitterad av: K ANKA
9 sep kl 15:20 Värnamo Lb, Försändelsen har lämnats till mottagaren
9 sep kl 13:09 Linköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad
9 sep kl 13:07 Linköping, Ankomst till distributionsterminal
9 sep kl 09:50 Värnamo Lb, Lastad på bil, utkörning påbörjad
9 sep kl 09:18 Värnamo Lb, Ankomst till distributionsterminal
9 sep kl 09:13 Lidköping, Lastad på bil, utkörning påbörjad
9 sep kl 09:11 Lidköping, Ankomst till distributionsterminal
8 sep kl 21:39 Jönköping, Sorterad
8 sep kl 21:39 Jönköping, Sorterad
8 sep kl 13:51 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Att döma av din tracking information så har försändelsen lämnats ut till en mottagare i Värnamo.

Dessutom till någon som heter Anka i efternamn... Om det nu inte var Patrick själv som censurerade det riktiga namnet.

Ursprungligen av Capeman:

Dessutom till någon som heter Anka i efternamn... Om det nu inte var Patrick själv som censurerade det riktiga namnet.

Jag blir inte förvånad om Posten faktiskt tillåter att man skriver under med K. Anka.

Ursprungligen av Capeman:

Dessutom till någon som heter Anka i efternamn... Om det nu inte var Patrick själv som censurerade det riktiga namnet.

Nej det stod faktiskt så...
Men telefonen fanns på mitt utlämningställe och de kunde inte förklara på annat sätt än att Posten har haft enorma problem sista veckan...

Nu har jag min telefon:)

När vi ändå nämner trackinginformation:

8 sep kl 19:21 Ånge, Sorterad
8 sep kl 18:37 Ånge, Sorterad
8 sep kl 14:15 Sundsvall-1, Posten har tagit emot försändelsen
8 sep kl 10:01 ICA Nära Sidsjö, Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
7 sep kl 07:13 Ånge, Sorterad
6 sep kl 18:38 Jönköping, Sorterad
6 sep kl 13:16 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Värt att fundera över hur Posten hanterar sina paket i dagsläget. Notera det faktum att mitt paket har inkommit till Postens serviceställe för att strax därefter lämna platsen och skickas tillbaka till deras terminal i Ånge. Helt skumt.

Så där nu har jag efter ett samtal i fredagsförmiddag till kundtjänst fått reda på att mitt micro SIM är på gång och att min telefon borde komma under nästa vecka. Fast han på kundtjänst så att han inte garantera något eftersom han inte kan se något om telefonleveransen i sina system, äntligen ett någorlunda ärligt svar.

Döm om min förvåning när jag kollar posten och hittar ett brev som ber mig komma och hämta upp mitt paket från telia som legat någon dag på mitt utlämningsställe!

Inget mail/SMS med ordernummer eller kollinummer och ingen SMS avisering att det finns att paket att hämta...

Jaja sak samma nu har jag fått min telefon inom utsatt tid, nästan (stod 4-5 veckor när jag beställde och det blev 5 veckor och 2 dagar). En sak är i varje fall säker, telia behöver förbättra sina system för orderläggning så att information går ut till samtliga kunder om vad som sker med beställningen.

/Jesper

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-15 19:30

25/8 Beställde 16 GB, tidigare kund hos Tele2.

6/9 Första dag beställningen behandlades, då skickades det en förfrågan till tele2 angående portering av mitt mobilnummer.

9/9 fick hem papper som jag skulle skriva på att det godkänns att telia tar över mitt nummer.

13/9 fick hem papper att signa på för abonnemanget.

15/9 Ärendestatus: Behandlad

Har jag otur? Det verkar som flera har fått sin telefon snabbare.

Bevaka tråden