Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4 via Telia

Tråden skapades och har fått 184 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-13 18:41

Beställde iPhone 4 via Telia.se den 5/8 och fick hem den idag.

Ruggigt bra, tycker jag

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-13 18:43
Ursprungligen av Zofo:

Beställde iPhone 4 via Telia.se den 5/8 och fick hem den idag.

Ruggigt bra, tycker jag

Det var snabba puckar. Jag var inne i en butik 2/8 och beställde en 32:a. Kommer nog få vänta ett tag till.

16 eller 32?

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-13 18:45

16 gigaren då jag bär all musik i mina iPods.

Vad jag förstår så är 16 betydligt lättare att få tag på än 32.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-13 13:43

Jag beställde min igår... :/

Spåra lite snabbare

Om det är någon som är som jag så vill man hela tiden ha koll vart i kedjan iPhonen är, så är det ganska så osmidigt att gå till telia.se/leverans och skriva in sitt id nummer. Smidigare är att spara den här länken som ett bokmärke:

http://leverans.telia.se/order_status_content...

Byt bara ut idnummret mot ditt eget, sedan är det bara att tuta och köra. Nu kan du närsomhelst snabbt kolla din iPhone4 status (tex från din gamla iPhone

Har inte sett det här någon annanstans (grävde själv upp länken), men om det redan var känt så ignorera detta

Lade beställning på en 32a för en dryg vecka sedan. I enlighet med telias uppenbart manuella hantering har jag väntat på ett ordernummer i över en vecka. Jag ringde telias kundtjänst för att få fatt i ett ordernummer för lite cmd-r-nöje på leveransstatussidan, men kundtjänstflickan ville inte släppa ifrån sig något nummer... "de jobbar för fullt och svarar inte ens i telefon" sade hon. Jag antydde att de kanske sitter och fikar, men hon uppskattade inte mitt försök till putslustighet. "Håll ut", uppmanade hon mig hurtigt och avslutade samtalet. Ja, jag laddar upp med mitt bästa tålamod i väntan på underverket.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-13 19:55
Ursprungligen av Pegges:

Lade beställning på en 32a för en dryg vecka sedan. I enlighet med telias uppenbart manuella hantering har jag väntat på ett ordernummer i över en vecka. Jag ringde telias kundtjänst för att få fatt i ett ordernummer för lite cmd-r-nöje på leveransstatussidan, men kundtjänstflickan ville inte släppa ifrån sig något nummer... "de jobbar för fullt och svarar inte ens i telefon" sade hon. Jag antydde att de kanske sitter och fikar, men hon uppskattade inte mitt försök till putslustighet. "Håll ut", uppmanade hon mig hurtigt och avslutade samtalet. Ja, jag laddar upp med mitt bästa tålamod i väntan på underverket.

Jag fick vänta 8 dagar på ett ordernummer.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-13 19:59

Det tog 13 dagar för mig att få ordernummer men då ringde jag till kundtjänst och fick det. Dock har jag fortfarande inte fått ett avtal att skriva under efter 14 dagar.

Ursprungligen av joakimo:

Det tog 13 dagar för mig att få ordernummer men då ringde jag till kundtjänst och fick det. Dock har jag fortfarande inte fått ett avtal att skriva under efter 14 dagar.

Och då gjorde inte "mina sidor"-signering av din beställning?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-08-13 20:28
Ursprungligen av Pegges:

Och då gjorde inte "mina sidor"-signering av din beställning?

Beställning i butik och där blev jag inte erbjuden att signera någonting.
Men ett nytt avtal ska vara på väg

  • Medlem
  • Sävsjö
  • 2010-08-15 16:11

Tror Telia hittar på lite olika svar och förklaringar.
Jag köade i ca 3 timmar utanför Telias butik, blev #16 in i butiken men när det var min tur var telefonerna slut. Iaf 32 gb som jag ville ha, 16 gb nobbade jag. Frågade då om leveranstid direkt och då sa de 1-2 veckor. "Vi har dem på lager centralt".
Tecknade abb och skrev under avtalet direkt i butik.
Ett antal dagar senare fick jag ett nytt avtal i brevlådan? Ringde Telia och frågade vad som stod på, de visste inte men skulle kolla och återkomma.. Efter 6 timmar hade de fortfarande inte ringt så jag frågade kundtjänst via webben. Sen skrev jag iaf på avtalet och skickade det med vändande post.
Dagen efter ringde Tela och sa att jag inte behövde skicka in avtalet, "det sker med automatik". Men att det inte gjorde något att jag hade skickat in det dubbelt. Frågade om leveranstid igen och då sa de 5-6 veckor. Att de hade sagt 1-2 veckor i butik var "omöjligt" tydligen...
Dagen efter detta fick jag svar på min fråga via webben. De sa att det hade blivit något fel med det första avltalet och att jag var tvungen att signera det på nytt och skicka in. Leveranstiden är nu 3-4 veckor.
Efter två veckor och dubbla avtal så hade jag fortfarande inte fått något sms med ordernummer. Ringde till kundtjänst och fick ordernr direkt. Där sa de inte visste när de skulle få in nya "men det sker i slutet av augusti".
Nåväl, ingen ko på isen egentligen. Min iPhone 3G håller nog ett par veckor til. Men nog fan är man ivrig

Nu har jag fått kollinummer En fråga dock, kommer själva avtalet tillsammans med telefonen eller borde den ha dykt upp innan tro? Hur var det för er? (nyteckning)

Är det bäst att beställa ip4 i butik eller på nätet? Hamnar man i samma kö? Det är väl ingen chans att de har telefonen inne i butik i gbg?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-08-18 22:32
Ursprungligen av A.K.O.A:

Är det bäst att beställa ip4 i butik eller på nätet? Hamnar man i samma kö? Det är väl ingen chans att de har telefonen inne i butik i gbg?

Samma kö för allt. Skulle tro att det går marginellt snabbare att beställa i butik då du kan skriva under alla avtal på plats. Annars måste dessa papper åka fram och tillbaka innan du hamnar i kön.

Men som sagt, marginellt. Den stora väntetiden ligger i att det inte finns telefoner, inte att Telia är långsamma i handläggningen.

Jag har ju ett annat bolag jag ringer med idag så kanske bäst att göra det i butik? Tack för svaret!

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-19 06:28
Ursprungligen av Specias:

Nu har jag fått kollinummer En fråga dock, kommer själva avtalet tillsammans med telefonen eller borde den ha dykt upp innan tro? Hur var det för er? (nyteckning)

Det undrar jag med. Skulle vara tråkigt om man måste vänta med användandet pga seg pappersexercis.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-19 16:57

Svarar mig själv. Inga papper, bortsett från lev.papper och Telia Navigatorkod, följde med. Inget SIMkort heller...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-19 16:59

Beställde via SMS 5/8.
Anlände idag, 19/8.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-08-19 17:49

Jeg fikk også min telefon i dag, men ingen SIM-kort...

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-19 18:31

Fick i måndags... inget simkort. avvaktade (och klippte till det gamla simkortet) till onsdag. inget simkort... stack till birsta city och teliabutiken där för ett nytt kort.

Beställde i butik 1 aug, orden las 7 aug och fick den 18 aug.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-19 18:54

fortfarande inget ordernummer =(

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2010-08-19 21:12

Beställde den 5 aug. Fick mail från Telia idag med ordernr. Kollar man ordernr står det att beställningen lades den 18 aug dvs igår(!). Ska jag vänta 5-6 veckor från och med nu alltså? Dom två veckorna jag redan väntat då? Det var bara på skoj eller? Smärtsamt jävla uselt om så är fallet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-19 23:10
Ursprungligen av erkus:

Beställde den 5 aug. Fick mail från Telia idag med ordernr. Kollar man ordernr står det att beställningen lades den 18 aug dvs igår(!).Ska jag vänta 5-6 veckor från och med nu alltså? Dom två veckorna jag redan väntat då? Det var bara på skoj eller? Smärtsamt jävla uselt om så är fallet.

Nej....

Ang. SMS bekräftelse:
När en beställning handläggs i våra system sker ett SMS-utskick med orderstatus samt ordernummer dagen efter. Alltså. Du som kund beställer 30/7, vi handlägger din beställning 2/8, ett SMS skickas ut 3/8 och du kan söka din beställning på telia.se/leverans först dagen efter det.

Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2010-08-19 23:17
Ursprungligen av zappee:

Nej....

Ang. SMS bekräftelse:
När en beställning handläggs i våra system sker ett SMS-utskick med orderstatus samt ordernummer dagen efter. Alltså. Du som kund beställer 30/7, vi handlägger din beställning 2/8, ett SMS skickas ut 3/8 och du kan söka din beställning på telia.se/leverans först dagen efter det.

Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan.

Jo men jag har inte fått nåt sms. Bara ett mail som såg ut som om det var skrivet av nån praktikant eller nåt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 08:51
Ursprungligen av erkus:

Jo men jag har inte fått nåt sms. Bara ett mail som såg ut som om det var skrivet av nån praktikant eller nåt.

Sak samma, jag syftade på ordernummerdelen.

  • Medlem
  • 2010-08-20 10:55
Ursprungligen av zappee:

]… Alltså. Du som kund beställer 30/7, vi handlägger din beställning 2/8, ett SMS skickas ut 3/8 och du kan söka din beställning på telia.se/leverans först dagen efter det.
Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan.

Känns jätteirriterande. Jag köade och hade kölapp #21. Leveransen räckte till nummer 18. Så jag lade beställningen direkt i butiken och skrev på alla papper. Först den 18 augusti fick jag ett SMS orderbekräftelse med ordernummer. Knappar man in den på Följ din order - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se så står det att min order lades 17 augusti!! Status: väntar på leverans …

Om det behövs 18 dagar för att lägger/hantera en order (som blev påskriven i butiken) kan man väl knappast skyller på leveransproblem från Apple. Eller jobbar de extralångsamt, eftersom det ändå inte finns några telefoner?

Hejhopp. Ralf

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 11:12
Ursprungligen av ralp:

Känns jätteirriterande. Jag köade och hade kölapp #21. Leveransen räckte till nummer 18. Så jag lade beställningen direkt i butiken och skrev på alla papper. Först den 18 augusti fick jag ett SMS orderbekräftelse med ordernummer. Knappar man in den på Följ din order - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se så står det att min order lades 17 augusti!! Status: väntar på leverans …

Om det behövs 18 dagar för att lägger/hantera en order (som blev påskriven i butiken) kan man väl knappast skyller på leveransproblem från Apple. Eller jobbar de extralångsamt, eftersom det ändå inte finns några telefoner?

Hejhopp. Ralf

Läste du ens vad det stod?!

Det spelar ingen roll vilken dag vi handlägger din beställning, du har ändå en reserverad köplats. Vi handlägger alla beställningar i tur och ordning så fort vi kan.

Det kvittar vilken datum du får ditt ordernummer, du har fortf. samma plats i kön!

  • Medlem
  • 2010-08-20 11:45
Ursprungligen av zappee:

Läste du ens vad det stod?!!

Jo - zappee. Det gjorde jag. Men jag betvivlar helt enkelt det du skrev. Dessutom kan jag ställer samma fråga till dig. Jag lade ordern 30/7 i butiken men den handläggdes uppenbarligen först 17/8. Status 20/8: Vänta på leverans.

Ursprungligen av MacJake:

Beställde via SMS 5/8.
Anlände idag, 19/8.

Ursprungligen av Patrik D:

Beställde i butik 1 aug, orden las 7 aug och fick den 18 aug.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-20 12:00
Ursprungligen av ralp:

Jo - zappee. Det gjorde jag. Men jag betvivlar helt enkelt det du skrev. Dessutom kan jag ställer samma fråga till dig. Jag lade ordern 30/7 i butiken men den handläggdes uppenbarligen först 17/8. Status 20/8: Vänta på leverans.

Upp till dig om du vill tvivla på Telia eller ej.

Bevaka tråden