Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har du en iPod behöver du inte vara orolig för att den ringer, den har ingen telefon inbyggd.
Har du däremot en iPhone så har du skjutreglaget längst upp på vänster sida av luren.

/M

Tack för svaret, iphone menade jag så klart. Menar du alltså att jag ska trycka på knappen uppe till vänster tills inga högtalaren visar 0 markeringar? finns det inget snabbare sätt? någon som kan svara på simkortproblemet?

mvh/ Anders

Det sitter ett skjutreglage ovanför volymknappen, skut den bakåt så att en röd prick visar sig på skjutreglaget - nu är telefonen i ljudlöst läge.

/M

, TACK!

ingen som vet hur man lägger in sina sim-kontakter?

Ursprungligen av man_1985:

, TACK!

ingen som vet hur man lägger in sina sim-kontakter?

Enklast är väl att med iSync synkronisera din gamla mobil och Adressboken. Sedan sköter iTunes synkroniseringen mellan Adressbok och iPhone.

/M

Idag har jag låst upp min! Jag är ganska hänförd får jag säga... Vilken grej!
Har lagt in Swenumbers och Swekeys, bra grejer! Och jag hoppas att en svensk ordlista kommer snart!

Men vilken grej...

tack martin

Okej, mao - ingen radiomöjlighet i iPhone utan tillbehör. Lite tråkigt!

  • Oregistrerad
  • 2007-09-25 13:55

Handlar väl mest om att varken Quicktime, Real eller Windows media finns till en iphone för att kunna spela radio???

Ursprungligen av studiox:

Handlar väl mest om att varken Quicktime, Real eller Windows media finns till en iphone för att kunna spela radio???

Quicktime finns ju, men dom radiostationer jag provat kör bara med Windows eller Real.

Finns inte iTunes Radio-section? Det hade varit skitsmidigt ju...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-25 23:23

Någon som vet om man kan stänga av all "webfunktionalitet" om man inte är ansluten till WLAN? Jag upptäckte precis att jag kan surfa helt obehindrat utan att ha ställt in några GPRS inställningar på min nya telefon. Jag är lite orolig för att min telefonräkning kommer att rusa iväg okontrollerat.

Ursprungligen av XyliX:

Någon som vet om man kan stänga av all "webfunktionalitet" om man inte är ansluten till WLAN? Jag upptäckte precis att jag kan surfa helt obehindrat utan att ha ställt in några GPRS inställningar på min nya telefon. Jag är lite orolig för att min telefonräkning kommer att rusa iväg okontrollerat.

Det finns speciella program man kan lägga in, som nämnts tidigare. Och det ryktas om att nästa uppdateringen innehåller den funktionen. Men jag behövde inte köra något speciellt program, jag har raderat mina GRPS-inställningar (Settings -> General -> Network -> EDGE) så det inte står någonting alls för APN, Username och Password. Menar du att du också har tomt där, men ändå kan surfa via GPRS?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 07:43
Ursprungligen av Adrian B:

Det finns speciella program man kan lägga in, som nämnts tidigare. Och det ryktas om att nästa uppdateringen innehåller den funktionen. Men jag behövde inte köra något speciellt program, jag har raderat mina GRPS-inställningar (Settings -> General -> Network -> EDGE) så det inte står någonting alls för APN, Username och Password. Menar du att du också har tomt där, men ändå kan surfa via GPRS?

Jag har tömt inställningarna du nämnde men kan ändå surfa med t.ex. Safari. Jag antar att det inte är via GPRS i så fall?

EDIT: Edge ikonen till höger om texten Telia syns hela tiden, tills jag slår på WiFi.

Senast redigerat 2007-09-26 08:14
Ursprungligen av XyliX:

Jag har tömt inställningarna du nämnde men kan ändå surfa med t.ex. Safari. Jag antar att det inte är via GPRS i så fall?

Du är inte ansluten via wifi då?

Ursprungligen av XyliX:

EDIT: Edge ikonen till höger om texten Telia syns hela tiden, tills jag slår på WiFi.

Det är samma för mig, men den får aldrig kontakt (vilket resulterar i störande felmeddelanden).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 12:45
Ursprungligen av Adrian B:

Du är inte ansluten via wifi då?

Det är samma för mig, men den får aldrig kontakt (vilket resulterar i störande felmeddelanden).

Nej, det är inte WiFi, det har jag stängt av.

Jag får inga felmeddelanden alls. Jag testade precis ett program som heter DeEDGE. Enda skillnaden det gjorde var att det går långsammare och att det är en röd Edge-ikon istället för blå.

Kan det vara så att inställningarna som behövs fanns sedan tidigare på mitt sim-kort ? Har du Telia? Tänkte att det kanske är nogot speciellt med Telias inställningar.

En annan fråga, vet du hur man kan se hur mycket data som överförts via Edge till exempel?

Ursprungligen av XyliX:

Har du Telia? Tänkte att det kanske är nogot speciellt med Telias inställningar.

Japp, jag kör Telia.

Ursprungligen av XyliX:

En annan fråga, vet du hur man kan se hur mycket data som överförts via Edge till exempel?

Settings -> Usage

Hur funkar EDGE med Telia förresten?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-26 13:05

Adrian B: Tack för informationen! Jag tror jag har löst det. Genom att ange en syntaxkorrekt obefintlig adress som APN så slutar det fungera. Det hjälpte alltså inte att ta bort fältet helt eller att kludda dit några bokstäver.

wunderbaren: Det lilla jag har testat tycker jag fungerar bra, men jag har inte vågat testa det på riktigt.

  • Medlem
  • 2007-09-26 14:05

ja, nu har jag äntligen fått min, wohoo. Men hur fan lägger jag in musik? Det här är min fjärde ipod och jag har aldrig haft nå problem. Om jag markerar 10 låtar från bibioloteket ska det juh bara vara att dra över låtarna till iphone? Men det går juh, sedan går det inte att skappa playlists. När jag trycker på plus tecknet görs en ny playlist i spellistor (inte iphone alltså). Funkar dock att synka musik, men det bli bara jobbigt att man andvänder 2-3 olika datorer...

Sedan med film, är det fortfarande videora som gäller för att konvertera filmer och vilka inställningar skall man använda?

Ursprungligen av JGG:

ja, nu har jag äntligen fått min, wohoo. Men hur fan lägger jag in musik? Det här är min fjärde ipod och jag har aldrig haft nå problem. Om jag markerar 10 låtar från bibioloteket ska det juh bara vara att dra över låtarna till iphone? Men det går juh, sedan går det inte att skappa playlists. När jag trycker på plus tecknet görs en ny playlist i spellistor (inte iphone alltså). Funkar dock att synka musik, men det bli bara jobbigt att man andvänder 2-3 olika datorer...

Sedan med film, är det fortfarande videora som gäller för att konvertera filmer och vilka inställningar skall man använda?

Du kan bara föra över spellistor.

  • Medlem
  • 2007-09-26 14:14

så man ska ta en spellista och dra över den till iphone? Funkar inte, är en cirkel med en streck över, ska juh komma upp ett litet plusstecken...

Ursprungligen av JGG:

så man ska ta en spellista och dra över den till iphone? Funkar inte, är en cirkel med en streck över, ska juh komma upp ett litet plusstecken...

Du drar inget, du markerar spellistorna i iPhone delen av iTunes.

  • Medlem
  • 2007-09-26 14:19

sedan undrar jag hur man lägger till bilder till låtar. Om jag vill att t.ex 10st låtar ska ha samma bild, kan man fixa det på något sätt på 1 click? För jag har just nu suttit som en idiot och spelat upp varje låt och dragit bilden till den lilla rutan i itunes 10 gånger om

  • Medlem
  • 2007-09-26 14:48

N hittade jag hur man gjorde med bilderna, man markerar låtarna och högerklickar --> visa info. Sedan drar man bilden till den lilla rutan. Fyfan vad noob jag känner mig

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 06:45
Ursprungligen av XyliX:

Adrian B: Tack för informationen! Jag tror jag har löst det. Genom att ange en syntaxkorrekt obefintlig adress som APN så slutar det fungera. Det hjälpte alltså inte att ta bort fältet helt eller att kludda dit några bokstäver.

wunderbaren: Det lilla jag har testat tycker jag fungerar bra, men jag har inte vågat testa det på riktigt.

Hur kan en sådan "syntaxkorrekt obefintlig adress" se ut?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-09-29 09:08
Ursprungligen av Eva:

Hur kan en sådan "syntaxkorrekt obefintlig adress" se ut?

Till exempel:

inline.felia.ru

Eller nåt sånt...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-26 23:46

Då får man tacka Björnström för en bra affär
iPhone är bra häftig alltså.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-26 23:59

En liten fråga från min sida; om jag t.ex. sätter in ett Telia 3G kort, då detta är det enda jag har och som jag har haft det senaste halvåret, blir det per automatik omställning till 2G eller krävs det att Telia skickar ut ett kort som enbart har stöd för 2G? Och hur svårt är det att sätta in SIM-korten, krävs det att jag öppnar upp hela mobilens baksida med verktyg eller kan jag bara dra ner luckan?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-09-27 00:04

Telias 3G-kort funkar finfint för både GSM och 3G. I iPhone blir det förstås GSM då den inte har 3G.
SIM-kortet sitter i en liten springa på telefonens ovansida, öppna med ett gem.

Bevaka tråden