Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kommer min iPhone

Tråden skapades och har fått 526 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Call forwarding active

Hej. Hur ska man få bort denna dialogruta som dyker upp när jag ska ringa ut från min iphone. Jag har läst att det ska gå att ta bort?
Självklart har jag Ej någon sådan funktion påslagen, Settings/Phone/Call Forwarding/Off

Mvh RC

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-28 07:48

ja, den där får jag också!!? Någon som vet?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-09-28 08:25

Är ni säkra på att ni inte har någon som helst forwarding på? Ni har alltså ingen röstbrevlåda påslagen? Annars är det ju den som rapporteras att den är aktiv när man ringer ut. Man får ju upp en liknande ruta i vääääldigt många olika telefoner så det ser jag inte ens som något problem.

Det jag läst i ämnet så verkar man få leva med rutan, det är en varning för att den man ringer till har vidarekoppling på något sätt, jag fick det rätt ofta på min Samsung D500, som Bollman säger så är det rätt vanligt på många mobiler.

Någon skrev att rutan försvinner när personen svarar, så man behöver inte bry sig om den, kan någon bekräfta det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-28 10:25

Fick min telefon igår, låste upp den utan problem. Skönt att jag hann göra det innan 1.1.1 släpptes... Ser ingen brådska med att uppdatera den, då den täcker mina behov för stunden. Ser dock fram emot ett svenskt tangentbord.
Mycket trevlig att använda, och hög imponansfaktor

Hmm, tvivlar att det handlar om vad den som man ringer till har aktiverat...
När jag ringer mitt fasta hemnummer får jag samma dialogruta? Där finns ingen forwarding. Ingen röstbrevlåda eller liknande. En annan fråga. Hur får man in video/film i iphonen?

Ursprungligen av skellefteroger:

Hmm, tvivlar att det handlar om vad den som man ringer till har aktiverat...
När jag ringer mitt fasta hemnummer får jag samma dialogruta? Där finns ingen forwarding. Ingen röstbrevlåda eller liknande.

Jo, jag har varit med om samma sak. Men det gäller även andra mobiler.

Ursprungligen av skellefteroger:

En annan fråga. Hur får man in video/film i iphonen?

Via iTunes. Behöver vara i rätt format.

Jag köpte min av Martin och kan efter lite drygt en veckas användning säga att det är en fantastiskt fin liten magisk manick.

Ursprungligen av Adrian B:

Behöver vara i rätt format.

Programmen VisualHub och Handbrake är bra att ha i iPhone-video-verktygslådan. VH kostar visserligen några kronor, men det är det IMO väl värt.

Ursprungligen av thevil:

VH kostar visserligen några kronor, men det är det IMO väl värt.

Absolut värt pengarna, jag rekommenderar det varmt. (Om man kör Mac alltså.)

Ok, tackar. Självklart har jag ännu en fråga... Kan man göra nåt åt formatet som telefonumren visas på denna USA phone? T.e.x (091) 052-432 när man normalt vill ha det som 0910-524 32. Gissar att det inte går, eller?

Ursprungligen av skellefteroger:

Ok, tackar. Självklart har jag ännu en fråga... Kan man göra nåt åt formatet som telefonumren visas på denna USA phone? T.e.x (091) 052-432 när man normalt vill ha det som 0910-524 32. Gissar att det inte går, eller?

http://www.buck.se/?p=15

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-29 02:25

I alla dessa försvenskningars "installationsanvisningar" skriver man saker som "/System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/". Antar att man måste ha en MAC för att dessa försvenskningar ska funka? Hur bär man sig annars åt?

Senast redigerat 2007-09-29 02:35
Ursprungligen av Rooney:

I alla dessa försvenskningars "installationsanvisningar" skriver man saker som "/System/Library/Frameworks/AddressBookUI.framework/". Antar att man måste ha en MAC för att dessa försvenskningar ska funka?

Näe, det där är sökvägen på iPhone. Bara du har ett SFTP-program och fixat så du kan ansluta till din iPhone (vilket det finns guider för från både Windows och Mac) kan du navigera till dessa sökvägar och byta ut filer (på egen risk, förstås).

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-29 02:43

Frågor: om jag har Iponen i docken hela tiden, och även har Itunes igång, vad behöver jag tänka på så den inte uppdateras auto? Just nu har jag kryssat ur rutan så att den inte söker varje gång jag startar det, något mer?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-29 03:02

Nej, nu är du säker.

Jag har haft min iPhone i en vecka, låste dock upp den i måndags.
Jag är supernöjd även om jag tycker att iTunes är lite krångligt.. men man lär sig väl det oxå till sist..
Just nu känns det som att det inte är någonting jag inte vet hur jag gör på telefonen, den var nästan lite för snabblärande.. ^^
Väntar bara på att man ska kunna lägga in nya uppdateringar ; D

Mvh Telefon123 ^^

  • Medlem
  • 2007-09-29 12:23

Fick min iPhone igår. Det första jag la märke till var hur liten själva boxen var. Upplåsningen gick problemfritt och nu sitter jag har med , enligt mig, den bästa tekniska prylen som någonsin gjorts.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 12:37
Ursprungligen av Offe:

... och nu sitter jag har med , enligt mig, den bästa tekniska prylen som någonsin gjorts.

Jag håller med, det är åtminstone den bästa tekniska pryl som jag, och min familj, kommit i kontakt med. Vi beställde två telefoner till i går kväll

Ursprungligen av Eva:

Jag håller med, det är åtminstone den bästa tekniska pryl som jag, och min familj, kommit i kontakt med. Vi beställde två telefoner till i går kväll

Se bara till att få rätt firmware, en del butiker i USA har redan börjat sälja iPhones med 1.1.1 i!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-09-29 13:50

Fick min för 5 minuter sedan.

Jag tycker det känns som en pryl från framtiden.

Ursprungligen av akesson:

Jag tycker det känns som en pryl från framtiden.

Har använt min i en dag nu, och jag håller helt med. Känns "tänk, vad häftigt det kommer vara någon gång i framtiden när det finns såna prylar." Folk som inte vet något om iPhone som tittat på den hittills bara gapar och skrattar när de ser hur den funkar. Amazing!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 19:11
Ursprungligen av Porcelina:

Folk som inte vet något om iPhone som tittat på den hittills bara gapar och skrattar när de ser hur den funkar. Amazing!

Jag riktigt längtar tills jag kommer till jobbet på måndag och får visa (skryta om) telefonen för mina arbetskamrater!
Tänk vilka stenålderstelefoner de "andra" har

Ursprungligen av Eva:

Jag riktigt längtar tills jag kommer till jobbet på måndag och får visa (skryta om) telefonen för mina arbetskamrater!
Tänk vilka stenålderstelefoner de "andra" har

Visa lite hur man scrollar i listor först, bara det brukar sänka några hakor. Därefter plockar man upp ett foto och zoomar in med nyp-tekniken, då är ingen mun stängd längre

Ursprungligen av Adrian B:

Visa lite hur man scrollar i listor först, bara det brukar sänka några hakor. Därefter plockar man upp ett foto och zoomar in med nyp-tekniken, då är ingen mun stängd längre

Jag skulle nog visa Coverflow istället, min kompis fattade inte att det gick att göra så i en telefon, han blev helt häpen

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-29 14:51

Och samma känsla innehar jag just nu i skrivande stud. Den är så elegant, så snygg och allt är så coolt i den. Jag fullkomligt älskar den!

Dock ett par frågor; med headsetet i, måste jag ta upp telefonen för att svara eller finns det någon knapp som gör detta lättare för att kunna svara? Är ni också rädda och väldigt försiktiga då ni startar Itunes varje gång, så den inte uppdateras? Vilket program är bara ett måste?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-29 15:08
Ursprungligen av joakimd:

Dock ett par frågor; med headsetet i, måste jag ta upp telefonen för att svara eller finns det någon knapp som gör detta lättare för att kunna svara?

Prova att klämma på headsestets mikrofon..............

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-09-29 15:54

Det finns ju faktiskt ett instruktionshäfte till iPhone också..

Det roliga är att det finns så många småsaker att visa. Bara en sån grej som hur man ställer in tiden på alarmen får ju folk att tappa hakan. Haha det är underbart!

Måste bara tillägga att iPhone överträffar ALLA (extremt högt ställda) förväntningar. den är verkligen helt sjukt fantastisk!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-29 21:33
Ursprungligen av Porcelina:

Måste bara tillägga att iPhone överträffar ALLA (extremt högt ställda) förväntningar. den är verkligen helt sjukt fantastisk!

Jaaa, den är verkligen HELT fantastisk, vi slåss om den här hemma, alla vill leka med den och prova allt. Så har vi då aldrig gjort med någon annan mobil någon gång. Vi har faktiskt beställt två stycken till redan. En sån här telefon kommer ju ALLA att vilja ha!

Och vad kul det är att ha ett forum där man kan berätta om sin "galenskap" för folk som är lika galna

Bevaka tråden