Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Mikael Jansson
  • Registrerad 2002-07-11
  • Senast aktiv 2003-04-13
  • Antal inlägg 3

Foruminlägg

De senaste inläggen Mikael Jansson har skrivit i forumet.

1

Har ingen TV.
Har inga tidningsprenumerationer.
Lyssnar nästan uteslutande på P1 på radio.
Har "ingen reklam"-skylt på brevlådan.
Har spam-filter på ebreven.
Surfar med OmniWeb.

Så den enda gång jag blir irriterad över reklam är när telefonförsäljaren ringer.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ingemar Ragnemalm:
Spel har ofta, mycket ofta, usla användargränssnitt.
...
Några spel som ni gett upp för att de var obegripliga? Några som var imponerande lätta att komma igång med?

Gav upp:
Starcraft. Ja, allvar. Flera mycket skilda funktioner skiljer sig blott på om man har Shift, Ctrl, eller ingen knapp nedtryckt samtidigt som man trycker på rätt bokstav / klickar med musen. Att se sig omkring på kartan kan lätt leda till att man av misstag flyttar trupp dit, och dessutom utan att de försvarar sig mot anfall under tiden. Lysande.

Njöt:
Myth II. Visserligen hög inlärningströskel, men inte inkonsekvent eller ologiskt. Dock för många knappar att hålla reda på.

Testat:
Oni. Protagonisten kan utföra mängder med olika saker - lättinlärt och mycket logiskt.

Jobbiga:
Spel med massor av knappar som alla gör olika saker. Ta vilken FPS som helst från DOOM och framåt. Vansinne egentligen. (Vaddå spela med mus _och_ tangentbord - det är för mesar!)

Bra idé:
Silver - denna lilla fantasypärla som så få har spelat, har ett hjulformat hierarkiskt gränssnitt, något som visserligen inte var totalt genomarbetat i just det spelet, men som mig veterligen har kommit tillbaka i Neverwinter Nights. Någon som vet om det är bra?

1