Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
grwl

grwl

Medlem
  • Plats Gävle
  • Registrerad 2005-01-12
  • Senast aktiv 2010-09-09
  • Antal inlägg 8

Foruminlägg

De senaste inläggen grwl har skrivit i forumet.

1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-25 11:06

Så, sedan i tisdags så står min Mac mini på skrivbordet, synd bara att i samma vända jag fick åka och hämta den på terminalen så var jag tvungen att börja åka mot Stockholm, så nu är min mini i klorna på en galen elektroingenjör med en lödkolv.. Hjälp!

Får äntligen börja mysa med den, om några dar när jag är hemma igen.. *sob*

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-16 21:14

Min har fått statusen 'Departed Luxembourg' nu, någon som har en aning om hur länge jag får vänta?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-09 21:43

rixard: Jo, men bogg har ju alltid haft sådan tur med såna saker; hade det varit jag som gjort det så hade den ju garanterat inte klarat sig

Krypte: Jag har en kompis som beställde extra minne till sin Ibook, men det fick han skruva i själv eftersom dom hade skickat det i samma försändelse men i en egen liten låda

Dessutom var det jag reagerade på att USA hade leveranstid 1-2 veckor, medan vi i Sverige har en på 2 veckor; ja, jag är väl medveten om att USA är en mycket större marknad än Sverige och följaktligen mer prioriterad, och att vi som konsumenter i Sverige omöjligt kan ha en lika stor röst som någon annan marknad i världen, men ett kösystem är väl till för alla?

Peace out.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-09 20:53

rixard, om dom nu har fått fler beställningar än dom räknade med, varför har dom då sänkt leveranstiden från 2-3 veckor till 2 veckor på hemsidan? Jag tycker att det verkar som att dom har koll på produktionskapaciteten, kanske att dom har problem med tredjepartstillverkare som inte klarar av samma mängder, men för guds skull, då kan dom väl säga det?!

Det är tystnade som gör mig så frustrerad, är det så man ska behandla sina kunder?
Visst, det stod i mailet man får (hoppas inte någon annan kommer att få det, det är väl en fin tanke?) att efterfrågan varit högre än förväntat; men borde dom inte då ÖKA uppskattad leveranstid på sidan, istället för att minska den som dom, de facto, har gjort?
Ringer man supporten så ekar dom bara ut ens beställningsstatus, ungefär lika givande som att lätta på trycket i motvind... Ingen information om varför det dröjer, ingenting får man höra.

Visst, Steve Jobs kanske har tagit fram den stora stämpeln där det står "Silencio" på; men är det verkligen på det sättet man ska behandla sina kunder? Ett företag som Apple, borde ju som matseng påpekade, lätt kunna ta fram ett kösystem där man enkelt skulle kunna se var någonstans i kön ens enhet är. Där har Apple någonting att lära från Dell, från vilka jag köpte min laptop och på vars hemsida man kan följa tillverkningsprocessen någorlunda precist, från pre-order till shipped, med tre olika steg emellan.

Jag ber återigen om ursäkt om jag har spårat ur, men min ilska har sakta börjat vända sig mot att min mini är försenad mot att Apple :
1) inte ger ut någon information,
2) av någon anledning sänker leveranstiden på enhter (mac mini) på Applestore, vad tänker dom med?
samt
3) gör så förbannat intressanta produkter att man vill ha dom igår och man plågas över att inte ha dom i sin ägo.

Edit: Såg nu att på den amerikanska Applestore-sidan så är leveranstiden 1-2 veckor... Vad ska man säga?
Edit 2:Jag hoppas innerligen det beror på att dom har inhemska fabriker där.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-09 13:55

Jag ber om ursäkt i förväg ifall denna fråga redan har tagits upp eller om det finns en annan tråd, men då krävs det nog en bättre människa än mig för att hitta den

Nu är det så här att jag beställde min mini den 14/2, fick brev i måndags om att est. ship har blivit framskjutet till 14/3 (från början var det 7/3).

Är det någon som vet varför Apple verkar ha problem med att skeppa enheter, är det stor backlog, brist på komponenter, vad? Det går inte att få någon som helst information från kundsupporten utan dom verkar bara ha tillgång till samma information som finns på hemsidan.

Beställde en 1,42 Ghz med 512 minne och Airport; att det kan vara Airporten som "segar ner" leveranstiden har till viss del framgått tidigare i denna tråd; så jag ber återigen om ursäkt om jag upprepar frågor.

Vad har Apple för problem med att få iväg enheter?

Mvh, Andreas.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-25 22:54

Tänkte inte att dom skulle lansera den direkt, utan snarare som ett komplement lite senare när den värsta vågen av efterfrågan har stillat sig, kanske till nästa generation av mini's?

Edit: För seg, som alltid

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-25 22:44

Hur stor tror ni chansen är att Apple lanserar mini's i samma färger som iPod mini?
Skulle vara ett ganska vågat drag; men det är också ett verkligt specifikt drag som kanske mest riktar sig till entusiaster?

Själv skulle jag helt klart köpa en grön, bara för att matcha min iPod mini

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-25 09:18

Vet inte om jag vågar skriva något här, äger nämligen ingen Mac, men väl en Dell Inspiron (Linux) och ett eget hopplock (vad hette det där företaget som startades upp bland prostituerade och alkoholister i USA?) och min enda, och mest favoriserade ägodel är en iPod mini.

Tanken är väl att jag (när det kan bli aktuellt, vi låter det vara odefiniterat) ska byta till Mac jag också, efter år av påtryckningar från nillon

Men som det är just nu så är jag mer intresserad av att jämföra Mac mot PC i generella lag.

"If it runs Linux, use it"

1