Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara problem med MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 11:33

MBP USB 2.0 Problem?

Hej alla

Är en switcher sen några år och är ju förstås mer än nöjd med det. Framför allt att det har fungerat klockrent med alla externa hårddiskar/kameror/iPods e tc men...

Jag har en MBP 15" som jag är riktigt nöjd med, men jag har problem med att använda USB 2.0. Försökte ansluta en ny iPod 5thG men gick inte att synka iTunes, prövade även en iPod shuffle men gick inte det heller. iTunes vill installera en uppdatering hela tiden men lyckas inte. Har prövat att ominstallera iTunes även prövat "the R´s" på iPoden. Bestämde mig för att ominstallera OSX men det är ingen skillnad. Någon med liknande problem som har något tips?

jag har precis fått detta problem. är det bara att skriva in sitt namn på applesidan som länkats ovan så får man ett nytt batteri?
Mitt batteri har ett serienummer som matchar de som skall vara fel.

Nöjd med min.

Jag har en drygt månad gammal 15" MBP och är sjukt nöjd. Detta är min första mac och den är verkligen underbar att jobba med. Inga pip eller annat strul. Den blir rätt varm, men jag tycker inte det är nåt att bry sig om. Slå till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 23:30

Viktig vikt...

Ni som har 15-tummare MBP och pendlar... handen på hjärtat:
- är datorn tillräckligt lätt för att bära med sig varje dag?

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-01 00:55
Ursprungligen av mirydh:

Viktig vikt...

Ni som har 15-tummare MBP och pendlar... handen på hjärtat:
- är datorn tillräckligt lätt för att bära med sig varje dag?

Jag bär med mig en 17-tums MBP i ryggsäcken hela dagarna, till och från skolan, till och från föreläsningar. Med en vettig ryggsäck är varken vikten eller storleken ett problem. 15-tumaren är ju mindre och lättare så det ska absolut inte vara några problem.

Javisst! Min är alltid med, utan större besvär, i en axelväska.
Men det beror på hur du bär den OCH vad mer du släpar på.
Jag har dator, mobilen, digitalkamera och en mus - endast. Mycket sällan papper eller annat jox.

Jag har använt ryggsäck en del, men numera bara axelväska med en bra bred vaderad rem, datorn hänger med kortsidan uppåt, vilket gör det hela lite smidigare. Min förra väska hade långsidan uppåt, vilket var lätt osmidigt.
Ryggsäck är så jäkla fult när man rör sig innomhus, som i plugget t.ex.

Grubblade mycket på datorväskor i sommras (gjorde en 15" väska som exjobb) och intervjuade en del om just bärandet. Problemet är oftast inte datorns vikt, utan alla extragrejer folk får för sig att släpa med sig bara för att det går ner i väskan.
Två laddare är t.ex en grej som förvånansvärt få tycks införskaffa.
Det är ett måste i min mening, man har en hemma och en på kontoret/studion, det gör allt mycket smidigare.

Till min första laptop (Pismo) hade jag fyra batterier, till min förra (PB 1.67 DL) så hade jag två. Nu, til MBP'n har jag bara ett, men känner mig lite begränsad av det.
De dagar som man vet hur länge man kommer vara hemifån är det bättre att ha med batterier för den tiden, istället för att leta uttag å sänka sig till sladdtrassel.

Bevaka tråden