Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .

finns ingen speciell tid de kommer, beror helt på hur mycket TNT killen som kör ut just ditt paket har o göra och vart alla han ska köra till bor. då han tar dem i den ordning som passar bäst körmässigt. han kör ju lixom inte ut med bara ditt paket men du kan ju alltid ringa o höra när det närmar sig.

helt klart är att dit paket verkar ta en annan väg än för oss andra. vet inte hure är me apple. ibland verkar de skicka emd TNT hela vägen. ibland verkar de köra me kuhne & nagel till holland o sen TNT. vetefan varför

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 07:12

Hmm.. Jag vet inte om jag ska hurra eller gråta. Ingen "Stockholm Import Recieved" ännu,vilket gör mig orolig. Den brukar ju anlända väldigt tidigt här liksom och sen bli Out for delivery under morgonen . . . . .

Man kanske inte ska hurra för tidigt, vad vet jag.

Det är sant, det finns ingen speciell tid när de kommer eftersom det har med hur han kör och sådär. Mina paket har kommit mellan 10.30 till 15.50 liksom, så man får helt enkelt vänta. TNT är skumma, det medger jag. Alla här sitter ju som på nålar och väntar ju

16 jun 2006 06:01 Stockholm Import Received
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 18:33 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Vågar man hoppas på leverans idag...? Jag vill jag vill jag vill...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 08:51

Qvintus53, det kan du nog våga på. Jag är så himla stressad själv, men för en timme sen drygt hade de inte uppdaterat.

Håll dig hemma så gör jag detsamma, den kommer under dagen
Och varför skulle den inte komma i så fall? Verkar väl lite konstigt ändå?

Datum Tid Ställe Status
16 jun 2006 05:41 Stockholm Import Received
14 jun 2006 21:04 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 21:02 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
12 jun 2006 22:15 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 12:00 Pudong International Airport Potential Connection Delay
11 jun 2006 12:13 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Hähä, min ligger före

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-06-16 09:19

jag ringde apple i dag min dator går över spaninen och vidare till holland där i från jag har alltid o tur jag får inte min dator innan jag åker till new york och det känns ju lite surt men men.

Era datorer kommer idag antar jag era små ass hehe

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 09:45

Det låter som att datorn tar semester innan den åker till dig iuddee, hehe. Spanien liksom.. Ja, jag hoppas verkligen jag får min idag. Men jag börjar bli smått nervös och otålig redan nu, haha.

Woho

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 10:09

Då är min out for delivery nu med då, fast den lär ju inte levereras under denna timme ändå

16 jun 2006 09:27 Stockholm Out For Delivery
16 jun 2006 05:41 Stockholm Import Received

Hähä, fortfarande före dig

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 10:55

Jaaa! ååhh! Nu Kom Den!!! Min Skönhet!!!!!!!!! Glädjerus! Qvintus, Var Beredd!!!! Din Tur Snart Kanske?!! ååhhhhhh!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 10:57

Wow, man kunde visst inte skriva med CAPS på.

min kommer nog inte förän på måndag:(

Datum Tid Ställe Status
16 jun 2006 06:14 Stockholm Onforwarded For Delivery
16 jun 2006 06:01 Stockholm Import Received
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
14 jun 2006 18:34 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
13 jun 2006 18:14 Suzhou Shipped From Originating Depot
12 jun 2006 10:07 Suzhou Consignment Received At Transit Point

i o för sig har ja för mig att posten kört ut på en lördag förut när det gäller sånna här paket.

Enligt TNT ska min komma idag, dock inget ännu...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-06-17 08:04

MBP på G

Har beställt en MBP 15,4 via Apple 14/6. Fick leveransbesked att den skickades 16/6 från Shanghai?! Trodde den skulle komma från Irland. Vi får se hur lång tid den tar på sig...

Uffe

är jag dummsnål?

Beställde just en MB 2,0 GHz med 80 GB HDD. Tänkte ha en "arbetsdel" med XP (via Bootcamp) och köra Autocad AD, Adobeserien, Sketchup, Office-serien och andra progr som jagbehöver i skolan (pluggar arkitekt) och ha en "privat" del för mina personliga mejl, musik och slösurfning med osx så att jag inte tvingas köra windows hela tiden... Nu undrar jag bara:

1) är jag dummsnål som bara beställde 80 GB HDD, priset per MB var ju betycligt billigare än hos 100 GB.

2) Hur ska jag dela HDDn när datorn kommer. 40 GB för Windows e+ 40 GB för osx, eller behöver jag mer för windowsdelen när jag kommer att arbeta mycket där och ibland hantera pdf-are och psd-filer på över 200 MB?

(och säg inte att jag ska köpa mer ram, tänker önska mig 2x1GB i julklapp sen, t ex Kingston eller Twinmoos, men jag har inte råd med apples, fattig student som jag är)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 14:39
Ursprungligen av pepparlisa:

är jag dummsnål som bara beställde 80 GB HDD, priset per MB var ju betycligt billigare än hos 100 GB.

Det tycker jag inte. Om du behöver mer disk är det bättre att köpa hos tex. Macoteket, produktsidan är http://macoteket.se/product_list.jsp?group_id=943717&vat=toggle&product_id=0.

Det fina med MacBook är ju att det är enkelt att byta hårddisken själv. Just nu finns det inte några FW-chassin för 2,5" SATA-diskar ännu (rätt mig gärna om jag har fel) men när det kommer kan din 80GB bli en fin extern disk.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 12:29

Åhh, I feel sorry for you Baltazar. Detta inlägg skriver jag nu på min nyanlända sprillans nya MacBook och jag ska medge att det inte är världens lättaste att skriva på tangentbordet, haha. Känner mig lite dum, men jag kommer vänja mig.

HURRA FÖR MIG OCH ALLA ANDRA! (Och dig egentligen Baltazar) WOOOTT!
Men jag ska också säga, den blir väldigt varm. Nästan brännande, eller vad man ska säga.
I detta läge har jag endast Safari och Coreduotemp igång och fläkten visar 69 grader. Ojsan.

Men jag hoppas i alla fall att du kan hämta ut paketet imorgon.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-06-16 12:51

Nu är den här! TNT sa att den skulle komma på måndag. Men lyckligtvis var det BS, och Posten körde den till mig idag! Nu ska jag på semester, så jag har inte ens brutit förpackningen än. Har nog aldrig börjat semestern med att längta hem tidigare...

  • Medlem
  • Kumla
  • 2006-06-16 13:38

Nu när man har varit medlem här ett tag och läst och läst och lyckats bestämma sig för att införskaffa första Macen så är det väl dags att börja skriva lite också.

Beställd den 10 juni men den tycks ha fastnat lite.

14 jun 2006 22:00 Pudong International Airport Released From Customs
14 jun 2006 20:00 Pudong International Airport Delayed Export Due To Customs Inspection
14 jun 2006 16:38 Suzhou Shipped From Originating Depot
14 jun 2006 10:12 Suzhou Consignment Received At Transit Point

hehe, tnt hade fel ändå, nyss ringde de från posten, o 2 min senare var de här o lämnade min fina vita macbook, nu ska ja bara sätta i mer minne, men satans vilka små skruvar, ironiskt att behöva köpa ny mejsel bara för det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 13:57

Hehe, grattis till er alla då.

Jag sa ju det, att den skulle komma på fredagen idag! Tjoho, vad härligt att höra alltså att alla har fått sina maskiner/datorer. Mycket härligt.

Baltazar: Jasådu, du köpte en vit? Se där ja.. Det trodde jag inte

Snooze: Puh, vilken tur att du fick din då eftersom du nu ska på semester, då menar jag att det var tur att du fick den idag och inte på måndag så du slapp vänta ännu längre.

Ewik: Hmm, det låter ju inte så bra.. "Airport Delayed Export Due To Customs Inspection" What tha?

Och en fråga, jag sitter här och försöker installera Boot Camp och Windows XP, men när jag ska välja hur jag ska partitionera det hela så kan jag inte flytta ned till C:\ eftersom det är markerat på E:\ .. Provat med externt tangentbord och på MacBookens men det vill sig inte.. Har provat att trycka på Num Lock men det fungerar inte heller.. Skumt. Tangentbordet svarar liksom inte.

Nu är min här oxå! Tyvärr inte hunnit öppna lådan ännu, skönt att det är helg på G så man hinner bekanta sig lite med den. Min första Mac så nu är förväntningarna höga!

  • Medlem
  • Timrå
  • 2006-06-16 22:16
Ursprungligen av qvintus53:

Nu är min här oxå! Tyvärr inte hunnit öppna lådan ännu, skönt att det är helg på G så man hinner bekanta sig lite med den. Min första Mac så nu är förväntningarna höga!

är du nöjd? ska beställa på måndag..

Ursprungligen av dayweed:

Baltazar: Jasådu, du köpte en vit? Se där ja.. Det trodde jag inte

hehe, ja, tyckte inte att svart var värt 1600 kr, då köpte ja hellre 2 Gb ram

en sak stälelr mig dock lite frågade, har jag Caps lock nere, alltså så att lampan lyser, då skriver datorn små bokstäver, har ja den uppe, alltså så lampan inte lyser. då skriver den stora bokstäver, äre så för er me?

Fick min svarta MacBook för några timmar sedan - känns fint!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 15:33

För mig är det som den ska. När caps lyser så skriver den stora bokstäver, annars inte.

Okej, jag ska sätta in 2 GB RAM senare i min iMac, min BlackBook behöver inte det ännu på långa vägar.

Ursprungligen av dayweed:

För mig är det som den ska. När caps lyser så skriver den stora bokstäver, annars inte.

Okej, jag ska sätta in 2 GB RAM senare i min iMac, min BlackBook behöver inte det ännu på långa vägar.

en reset så är allt som det ska igen :D:D alltid lika skönt näre är så simpla lösningar på allt :D:D

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 15:34

Trevligt Björnström! Har du inte nog med laptops? Hehe.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-06-16 20:30

Jepp, det är därför man väljer OS X. Simpla lösningar, enkelhet.
Just nu håller jag på att kalibrera batteriet, sen kör jag igång för fullt.

Men en fråga, vad du menar med en reset och hur gjorde du det i så fall?

alltså, samma problem dök upp igen när jag startade om datorn efter några timmar, så ska ringa apple imorgon, igentligen äre ingen stort problem, det är ju bara omvänt mot vare sk vara, lite konstigt att ha en lysande diod hela tiden.

me reset så menade ja att jag nollstälde efi (macens motsvarighet till bios). genom att stänga av o starta datorn o samtidigt hålla nere comand, alt, R , P innan det gråa visas, då startar den om igen, o man kan släppa tangenterna.

16 jun 2006 22:16 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
16 jun 2006 22:15 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
16 jun 2006 01:20 Suzhou Shipped From Originating Depot
15 jun 2006 22:43 Suzhou Consignment Received At Transit Point

ETA enl Apple: ons 21 jun, vågar man hoppas på tidigare leverans? Datorn ska levereras 8 mil från TNT i Helsingborg.

16 Jun 2006 18:08 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
16 Jun 2006 18:06 Arnhem Hub Consignment Passed Through Transit Point
15 Jun 2006 11:34 Amsterdam Potential Connection Delay
13 Jun 2006 20:09 Suzhou Shipped From Originating Depot
13 Jun 2006 09:41 Suzhou Consignment Received At Transit Point

ETA för min är den 19 med senastedatum den 22a

Så det finns väl iaf en chans att din kommer nån dag tidigare eller två

Bevaka tråden