Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp oss göra ikoner!

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-26 00:45

Ähh ta bort

Är det bara jag som stör mig på att Yahoo-messenger-symbolen är svart? Ska det vara så, eller ska den vara vit som de andra?

Sen tycker jag att citatikonen är "trasig", dvs att vissa delar på konturen saknas. Fast det kanske bara är jag? Jag tycker även att iMacikonerna ska vara kvar för lästa/olästa/etc inlägg ska vara kvar.

Ursprungligen av ztaafen:

Är det bara jag som stör mig på att Yahoo-messenger-symbolen är svart? Ska det vara så, eller ska den vara vit som de andra?

Sen tycker jag att citatikonen är "trasig", dvs att vissa delar på konturen saknas. Fast det kanske bara är jag? Jag tycker även att iMacikonerna ska vara kvar för lästa/olästa/etc inlägg ska vara kvar.

Lugn bara lugn, det åtgärdas senast på söndag.

Knappen för Citat är felaktig. På svenska har vi den smala delen neråt dvs våra citat skrivs alltid som 99 99, inte som 66 99 etc

Förutom att bli bättre svenska så är ju 99 att föredra även av andra uppenbara skäl

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-26 23:41

Håller helt med Richard!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 14:30

Hmm... detta var på sitt sätt en ganska läskig tråd. Design handlar om ett helt "program". Att låta folk hej-vilt bidra med ikoner bryter ganska mycket mot en enhetlig och strukturerad design eller "designprogram". Rätta mig om jag har fel...

Som det ser ut nu håller olika delar av 99mac enormt olika "look".

Jag förstår problematiken med att fixa ikoner - det tar fruktansvärt mycket tid. Jag har själv suttit och gjort alla ikoner till fcpug.se - alla är inte ens klara där - det finns MÅNGA i vBulletin. Men skulle nog föreslå att en eller ett par personer gör ikoner och knappar.

Imorgon kommer ju den skarpa V6 som (vad jag har sett) har ett mycket mera enhetligt utséende än betan.

(Du har absolut inte fel!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-27 15:10

Hoppas... 99mac har sett lite trasig ut ganska länge!

Bevaka tråden