Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite bilder på min DS Lite

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-19 12:53

Håller med, Operaläsaren tror jag blir en stor hit, det är ngt väldigt kittlande med att kunna surfa på sin DS med pennan och allt ...

Återigen, Nintendo!! Dom vet vad vi vill ha....

Är det någon av er DS-ägare som testat Brain trainer? Den har fått mig mer intresserad av DS:en än något annat spel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-19 13:16

Jepp! Väldigt roligt, man blir rätt dissad i början på äkta japanskt manér, men med träning varje dag, blir man bättre och bättre på tex huvudräkning etc... Väldigt beroendeframkallande och att det ingår 100 st Soduko-spel i den Europeiska utgåvan är inte heller det fel, helt plötsligt älskar jag Soduko heheheh....

Men det finns andra väldigt bra spel, Animal Crossing är också väldigt beroendeframkallande, likaså Mario Kart... Och när man spelar Metroid Prime Hunters blir man grymt imponerad av maskinen och vad den kan göra...

Kööööööp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-19 13:17

Även fast det verkar så och jag skulle vilja så, nej jag jobbar inte åt Nintendo

Hehe, tack för den kommentaren!

*vänder plånboken upp-och-ner*
Hmm... Här vår nog vänta till efter löning.

Video på Nintendo DS-Opera-grejjen: http://spel.feber.se/2006/07/video_p_opera_t.html

Ursprungligen av Leftrustle:

Video på Nintendo DS-Opera-grejjen: http://spel.feber.se/2006/07/video_p_opera_t.html

Smart användning av de dubbla skärmarna! Vilken bonus detta är, när jag importerade med DS Lite så fanns det inget liknande (och jag var ändå nöjd med den redan då).

Spontanhandlade en vit DS Lite idag, med How Old is Your Brain? och Metroid Prime Hunters. Väntar på att batteriet laddas fullt, sedan...

kom precis hem med min nu också! segt att se den stå och ladda. nya super mario kommer bli hur kul som helst! några andra speltips?

Ursprungligen av anders gbg:

kom precis hem med min nu också! segt att se den stå och ladda. nya super mario kommer bli hur kul som helst! några andra speltips?

Jag skaffade 4 spel:

Advance Wars: Dual Strike - helt beroendeframkallande om man gillar den här typen av spel. Det spelet jag spelat 95% av tiden.

Mariokart DS - klart kul bilspel i god Mariokart-anda. Kul att koppla upp sig trådlöst och race:a (rejsa?) mot folk från hela världen.

Metroid Prime Pinball - bra flipperkänsla, har dock inte hunnit spela det så mycket.

Age of Empires: The Age of Kings - välgjort och kul rollspel/strategispel även om jag inte fastnade för det lika mycket som Golden Sun (1 och 2) till GBA.

Närmast på önskelistan ligger nog Metroid Prime Hunters, verkar vara riktigt bra.

Kan bara stämma in i att det är en riktigt trevligt liten sak! Har endast sett DS-originalet på bild, men det ser minst sagt ut som en prototyp jämfört med DS Lite.

De spel jag fattat mest tycke för hittils är:

Mario and Lugi: Partners in Time. Kul spel med lite RPG- och turbaserad action, med lite annorlunda vinkel. Skönt knäpp humor!

New Super Mario Bros - Nostalgi och med lite nya roliga grepp. Ingår även en samling små korta spel för att slå ihjäl lite oönskad tid i livet samt multiplayerspel som jag inte har provat.

Kirby's Paintbrush - Styr lilla rosa blobben Kirby genom att rita vägen han ska ta med pennan. Kör över, chocka eller använda powerups för att döda fienderna i din väg. Kul men lite kort speltid (drygt fem timmar om man kör rakt igenom).

Har även Metroid Prime Hunters, men har inte riktigt fastnat för det. Får kramp och ont i fingrarna då styrningen av spelet blir jobbigt under en längre tid, men det är säkert en vanesak.

Väntar nu på att någon i min närhet ska skaffa en så att jag får prova skönheten över nätverk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 22:46
Ursprungligen av Christofer:

Kan bara stämma in i att det är en riktigt trevligt liten sak! Har endast sett DS-originalet på bild, men det ser minst sagt ut som en prototyp jämfört med DS Lite.

De spel jag fattat mest tycke för hittils är:

Mario and Lugi: Partners in Time. Kul spel med lite RPG- och turbaserad action, med lite annorlunda vinkel. Skönt knäpp humor!

New Super Mario Bros - Nostalgi och med lite nya roliga grepp. Ingår även en samling små korta spel för att slå ihjäl lite oönskad tid i livet samt multiplayerspel som jag inte har provat.

Kirby's Paintbrush - Styr lilla rosa blobben Kirby genom att rita vägen han ska ta med pennan. Kör över, chocka eller använda powerups för att döda fienderna i din väg. Kul men lite kort speltid (drygt fem timmar om man kör rakt igenom).

Har även Metroid Prime Hunters, men har inte riktigt fastnat för det. Får kramp och ont i fingrarna då styrningen av spelet blir jobbigt under en längre tid, men det är säkert en vanesak.

Väntar nu på att någon i min närhet ska skaffa en så att jag får prova skönheten över nätverk

Håller med, Advanced Wars är extremt beroendeframkallande, lite som att spela Risk fast roligare.. Trodde inte ens jag gillade den här typen av spel...

På tal om att upptäcka ngt nytt, har ju även tjackat Brain Training och det är ju kul som det är, men det jag återkommer till hela tiden och det som ger spelet extremt mkt mervärde är den suveräna Sodukun.. Se där återigen upptäcker jag ngt som jag från början avfärdat när jag sett det på andra ställen..

Nintendo är mästare på att skapa spelglädje, dom lockar väldigt många icke-gamers att börja spela och det är stort..

Senaste köpet är Tony Hawk - American Skat8land, grym grafik och grymt skön spelkänsla, ett givet köp för alla som spelat TH!! Och sen har den Wifi också, en bonus men inte det man köper spel för egentligen.... Men kul är det.. Fast har ju inte vågat spela mot ngn annan ännu, måste jobba mer på mina mooooooves hehhehehe....

Håller med om Metroid Prime Hunters, det är ett extremt välgjort spel, grafiken är topp, musiken likaså, kontrollen är grym men man blir fruktansvärt trött i duellerna mot bossarna, det gör att jag spelar det mer sällan, fast varje gång jag gör det blir jag grymt impad vad dom ådstakommit...

Nu väntar jag bara på spelet Contact, verkar sjukt kul, skaparna av Killer7 ligger bakom det.... Och så klart Mario Hoops 3 on 3

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 22:52

Panzer Tactics

http://www.gamespot.com/ds/strategy/panzertactics/news.html?sid=6153121&mode=previews

Tror att det kommer att bli en liten guldklimp för alla oss som gillar Advance Wars, det är en hel del ripp off men verkar sjukt kul, man kan spela antigen som The Axis Power (nassarna, japparna och italienarna) som de Allierade eller som ryssarna...

good stuff!!!

Ursprungligen av djablo:

http://www.gamespot.com/ds/strategy/panzertactics/news.html?sid=6153121&mode=previews

Tror att det kommer att bli en liten guldklimp för alla oss som gillar Advance Wars, det är en hel del ripp off men verkar sjukt kul, man kan spela antigen som The Axis Power (nassarna, japparna och italienarna) som de Allierade eller som ryssarna...

good stuff!!!

Wow, låter mycket farligt (för min fritid alltså ).

Nintendo DS är så grymt bäst. Det finurliga är att när folk sa att det var värt att upgradera från en vanligt DS till DS Lite bara för skärmen och kvalitén så tyckte jag att det kanske var lite överdrivet. Men sen när jag väl köpte den så -- ja jävlar! Det är svårt att spela på den äldre versionen nu. Det är ju såhär DSen skulle varit från första början!

Synd bara att Bergsala är på semester och inte har lagat min svarta DS Lite på snart en månad...

Först frågar jag mig varför i helvete jag inte har en DS.

Sen inser jag att svaret är att jag sparar varenda krona jag kan spara till Wii, och alla spel till Wii jag kan få tag på. Prioritering, brukar det visst kallas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 09:46

Världens bästa present

Jag fick en DS Lite i present till min 25-årsdag. Sicken sjukt trevlig konsol, min fjärde från Nintendo och den absolut bästa. Två saker som jag förvånat mig över är att skärmarna går alldeles utmärkt att använda i det starkaste dagsljus. Samt att batteritiden verkar helt ofantligt bra, jag har använt konslen i två-tre timmar per dag (med skärmarna på mellanlägena) sen i söndags och batterimätaren har inte rört sig ur fläcken.

Passar perfekt till iPoden (ursäkta den dåliga K750i-bilden):
http://min.mac.se/jesper.alm/ds_ipod.jpg

Det enda som är negativt är att man nu har tre saker att släpa med sig överallt, sin telefonen, sin iPod och sin DS Lite.

Btw, är det någon som har tips på bra skyddsväskor eller skal?
Jag funderar på någon av de här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=60612
http://www.webhallen.com/prod.php?id=60584

Senast redigerat 2006-08-11 10:07
Ursprungligen av Solid:

Samt att batteritiden verkar helt ofantligt bra, jag har använt konslen i två-tre timmar per dag (med skärmarna på mellanlägena) sen i söndags och batterimätaren har inte rört sig ur fläcken.

Vet inte om den där mätaren är så pålitlig. Jag har aldrig sett den röra sig ur fläcken Oavsett vilket, kan bara instämma med att batteritiden är imponerande!

Ursprungligen av Christofer:

Vet inte om den där mätaren är så pålitlig. Jag har aldrig sett den röra sig ur fläcken Oavsett vilket, kan bara instämma med att batteritiden är imponerande!

Vilken mätare menar nu? Den gröna lampan byter till rött när batteriet börjar närma sig tomt. När det är riktigt nära börjar den blinka rött.

nu har jag spelat nya mario i ett dygn. jag har bara en fråga nu, angående wifi funktionen. måste man ha ett öppet nätverk eller? jag hittar inga inställningsfunktioner på ds för mitt nätverk.

Ursprungligen av anders gbg:

nu har jag spelat nya mario i ett dygn. jag har bara en fråga nu, angående wifi funktionen. måste man ha ett öppet nätverk eller? jag hittar inga inställningsfunktioner på ds för mitt nätverk.

Den klarar WEP, men inte WPA tyvärr.

aha, ok. och alla dessa inställningar gör man i spelets meny? inte i själva ds konsollen?

Ursprungligen av anders gbg:

aha, ok. och alla dessa inställningar gör man i spelets meny? inte i själva ds konsollen?

http://www.nintendowifi.co.uk/consumerservice/gettingStarted.do

Ja, så vitt jag vet är det upp till spelet att spara inställningarna. I själva enheten går det inte att göra några inställningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-11 14:31

Jag menade batterimätaren i den övre skärmens övre högra hörn i "opertivsystemets huvudmeny".

Ursprungligen av Solid:

Jag menade batterimätaren i den övre skärmens övre högra hörn i "opertivsystemets huvudmeny".

Ah, den hade jag jag glömt bort helt.

nu har jag spelat mario kart mot två snubbar i japan och en i usa. satan va roligt det var. har aldrig uppplevt "online gaming" innan. galet!

men batterierna drar rätt bra när man gör det.....

Läste en tråkig nyhet idag för spelintresserade:

Sony har genom upprepade stämningar fått Hong Kong-baserade Lik-Sang att sluta med sin verksamhet. Lik-Sang är företaget som jag köpte min DS Lite genom långt före den släpptes här i Europa. Snabb leverans som tusan, för att vara från Hong Kong. Verksamheten kanske var lite i gråzonen, men en konsekvens av att vi européer ofta får vänta väldigt länge på lanserade produkter (och Nintendo verkar inte ha varit på krigsstigen på samma sätt som Sony).

Läs mer här: Important Notice: Lik-Sang.com Out of Business due to Multiple Sony Lawsuits

Bevaka tråden