Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

INBJUDAN: 99mac 5 årsmiddag 2006-05-03

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-05-03 10:55

Jajamän, 20 bagis är vad som gäller för en resa, oavsett längd, sedan 1 maj. Så se till att ni behöver åka långt...

Nu är det bara sex timmar kvar till middagen!

Vi har precis lämnat av 150 inköpta glas och tillbehör i lokalen nu. Dags att sätta fart mot Systembolaget!

Jag fick en fråga angående "eftersläpp" till kvällens event. Av två anledningar är det inte möjligt med ett massivt eftersläpp: lokalen rymmer inte mer än maximalt 100 personer och vi måste ha ett slutet sällskap (endast medlemmar).

Grattis 99Mac Är en bit att åka, så jag stannar nog hemma i Borås.

Ska bli kul att se bildbevis!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 00:41
Ursprungligen av apple4ever:

Grattis 99Mac Är en bit att åka, så jag stannar nog hemma i Borås.

Du är ju bara 15 också, man dricker inte saftkobbel på en sån fest. Då är det öl, vin och sprit som gäller. Och det ska inte en sketpajk som du dricka. Det är väl inte roligt att sitta och titta på fulla farbröder och tanter?

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 01:14
Ursprungligen av Konrad:

Du är ju bara 15 också, man dricker inte saftkobbel på en sån fest. Då är det öl, vin och sprit som gäller. Och det ska inte en sketpajk som du dricka. Det är väl inte roligt att sitta och titta på fulla farbröder och tanter?

Jag är 15, jag var där. Trevligaste jag hade gjort på ett långt tag.
Tyvär så existerar skolan så jag kunde inte stanna så länge som jag ville.

åh! den PannaCottan gick inte av för hackor! Åh kul å se folk i verkligeheten! Mycket trevligt! Tack ska ni ha!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 00:37
Ursprungligen av David Slättne:

åh! den PannaCottan gick inte av för hackor! Åh kul å se folk i verkligeheten! Mycket trevligt! Tack ska ni ha!

Är du redan hemma din lilla smurf?

Ursprungligen av Konrad:

Är du redan hemma din lilla smurf?

Det kan du hoppa opp å smälla ihop dina piffiga små stjärthalvor på att jag inte är!
Jag har inte kommit längre än till Hjorthagen..... ...om några timmar (05:20) går tåget hem till tranås.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-05-04 02:08

Tack alla för en mycket trevlig kväll.

Hemma i Uppsala nu - tack för en jättetrevlig kväll alla! Jag kan inte påstå att man är en erfaren värd för denna typ av aktiviteter och jag lärde mig massor ikväll. Slutreslutatet måste varit bra för vi hade ett fasligt besvär att få ut dom sista ur lokalen när vi var tvungna att åka!

Mats och Björn har fotat & filmat massor ikväll och vi lär väl se resultatet under dom närmaste dagarna!

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 07:45

Tack för en trevlig kväll.

Många nya intressanta möten. Kul att få ansikten på sina vänner Ser fram emot bilder.

//tm

Ursprungligen av Björnström:

Mats och Björn har fotat & filmat massor ikväll och vi lär väl se resultatet under dom närmaste dagarna!

Alla suddiga bilder kan du tacka Mats för, och resten mig.... eller var det kanske tvärtom?

För övrigt var det väldigt trevligt att träffa alla! fast det blev lite sent.... (kom in till jobbet nyss, några timmar sen )

  • Oregistrerad
  • 2006-05-04 11:59

Tack!! Kul kväll!

Ett jättetack till de som fixade alltihop!! Hurra för er!!!

Kul att träffa så många trevliga människor, ni ger absolut mersmak för mig att vara mer aktiv på 99mac!

Och självklart ser jag fram emot 6-årsjubileet redan nu...:-)

(Jag tog lite foton, men har inte hunnit kolla på dem ännu, troligen går de inte upp mot de som togs med den "något" proffsigare kameran..:-) Men om nåt blir bra så dyker det väl upp här senare.)

/ Vicki (deltog även i fjolldrinkandet!

Ursprungligen av Vicki:

/ Vicki (deltog även i fjolldrinkandet!

Bildbevis:

Trots att jag var hemma från Tanzania så kunde jag inte komma loss pga yrkesmässiga OCH sociala skäl
VET att ni hade det trevligt och nästa gång Martin, då hjälper jag dig med arrangörsskapet - jag har faktiskt mer erfarenhet av sådant än av Terminal-hackande.

Länge leve 5-åringen!

Big A

Det var jättekul att se alla live igår, var säkert flera som jag missade att snacka med även om jag snackade med massor där. Lite udda upplevelse att helt plötsligt möta folk man vanligtvis bara sett i ett forum.

Här är lite bilder, inge fotografiska mästerverk, men det ger en bild av festen för er som inte var där.

Lite mer bilder...

Ännu fler bilder

...och så slutligen två bilder till.

Ursprungligen av Adrian B:

Det var jättekul att se alla live igår, var säkert flera som jag missade att snacka med även om jag snackade med massor där. Lite udda upplevelse att helt plötsligt möta folk man vanligtvis bara sett i ett forum.

Här är lite bilder, inge fotografiska mästerverk, men det ger en bild av festen för er som inte var där.

Bra jobbat! du fick med mig på alla utom en!
....jasså, jaha! det kom fler laddningar...

Ursprungligen av David Slättne:

Bra jobbat! du fick med mig på alla utom en!

Linslus!

Säg att ni saknade mej.

Ursprungligen av Christian Å:

Säg att ni saknade mej.

Jag frågade faktiskt om du var där Inte för att vi direkt känner varann, men frågade gjorde jag!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 11:11

Men mig frågade du inte efter, minsann.

Ursprungligen av Konrad:

Men mig frågade du inte efter, minsann.

Sorry konrad, jag ska bättra mig till nästa gång. Var du där fresten?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 11:17

Nä, jag kunde inte inte, även om jag bor ganska nära. Har en massa saker som måste styras upp nu.
Jag kommer på 6-årsfesten dock.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-04 11:33

Såg en bild på Taz utan fjolldrink. Konstigt.

Jag kan avslöja att jag somnade om imorse och vaknade nu igen

Kul med en äkta "5th Anniversary Xserve G5" som dessutom tjänstgjort hos Virginia Tech tidigare i sitt liv - den borde bli värd pengar nu Hon börjar tjänstgöra imorgon förmiddag i vårt rack och ersätter SlimJim - en av våra Power Macintosh G5:or som går i pension.

Otroligt knepigt att uppskatta åtgång av öl, vin och övrig dricka. Vi fick slut på Tequila (oväntat!) men hade gott om öl kvar (också oväntat!). Får arrangera en ny fest i helgen för att göra slut på allt

Bevaka tråden