Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pipande ljud från MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För dom som har en gammal då? Apple vill ju tydligen inte fixa det. QuietMBP eller Photo Booth får ju bara fläkten att rusa och datorn sölar ner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-05 17:42

ShhMBP kör jag på min MBP rev. 1, funkar fint och gör inte datorn varmare.
Download ShhMBP for Mac - Fix for MacBook Pro whine noise. MacUpdate Mac System Software Downloads

Synd att det bara finns för MBP rev. 1

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-17 20:52

Jodå jag har detta irriterande högfrekventa ljud på en splitt ny MBP så fort jag drar igång tex Spotify, Itunes eller nån annan media från hårddisken. Åtminstone i fallet med Spotify fortsätter det sedan tills man avslutat applikationen helt. Gör inte så mycket så länge man spelar på hyfsad volym men om man sänker eller pausar är det jävligt irriterande. Är det lönt/meningsfullt reklamera? Egentligen kanske inte alls värre än fläktljudet på min gamla pc... Men vill ju gärna ha Spotify i beredskap där i bakgrunden... Några erfarenheter?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-18 21:14

Har löst problemet. Berodde på att en av mina Harman Kardon Soundsticks stod för nära. Om avståndet är minst en halv meter ifrån försvinner ljudet. Ber om ursäkt för att jag besvärat forumet!

Bevaka tråden