Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte köra dmg-filer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem!

Har använt en dmg-fil på min förra mac men nu funkar det inte att starta dem. Får felmedd enl. nedan.

"Det gick inte att lägga förljande skivavbilder på skrivbordet:
Microsoft Office 2004: känns inte ingen

Vad gör jag för fel?

Har ett engelskt tangentbord nu och ett svenskt förra gången men inte ska det spela någon roll?

  • Medlem
  • 2006-04-12 21:23

Använd installationsskivan i stället. För det är väl inte en kopierad version av Office du frågar om hjälp för?

Jo, det är precis det det är. Min egen säkerhetskopia. CD-spelaren funkar inte och därför vill jag använda min egen backup från min externa HD. Har alltid gjort en backup på alla program i fall att och nu när man ska använda sakerna så funkar det inte.

  • Medlem
  • 2006-04-12 21:41

Då har du gjort en taskig kopia. Jag har fått liknande problem med filer jag har tagit hem. Då har jag krånglat mig ur det genom att ladda hem filen en gång till. Det verkar vara nåt kopieringsproblem.

jag har också stött på problem med dmg-filer som inte känns igen.

jag körde skivverktyget och reparerade allt (alla mina diskar.. ) .. nu funkar det igen som det ska..
och det är inte några taskiga kopior jag har testat.. sådetså

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-04-13 01:17

Har varit med om liknande men jag lyckades att mounta filerna med Toast.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-13 03:20

Det där är en skumt problem, jag har råkat ut för det med helt lagliga filer. Jag har inte ens lyckats mounta med Toast.
Filer som jag kunnat mounta förut funkar helt plötsligt inte.

1
Bevaka tråden