Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färger på typsnitt i Mail funkar inte!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-06 09:52

Har sedan något dygn tvingats konstatera att färgverktyget för typsnitten i Mail inte längre fungerar – det kommer inte ens upp någon palett när jag klickar på "Färger", och i verktyget "Typsnitt" finns inte paletten heller med som alternativ.

Förra veckan ominstallerade jag system till 10.4.3 (idag uppgraderat till 10.4.6, men det gjorde ingen skillnad) – men jag vet att färgerna i Mail fungerat fintså sent som i söndags. "Färgbuggen" upptäckte jag först igår.

Någon som har nån bra idé om vad detta kan bero på?
/jonas

PS: Maskinen är en PowerBook G4, 15 tum

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-04-06 10:08

Jag använder inte Mail.app, men kan ju gissa:
Finns det inställning där du väljer mellan html-mail eller "plain text" (eller ASCII)? I så fall har det blivit "plain text" eftersom det bara är i html du kan fibbla med typsnitt o färger.
Kolla om det finns nån inställning...

EDIT: Kollade just:
I preferences -> Composing ska det vara "Rich Text" högst upp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-06 14:09

Tack för tips – ja det lät ju mycket rimligt, så jag provade det! Men saken är den att det går att fibbla en massa med typsnitten, men inte med färgen. Bifogar dumpar så får ni se mina inställningar.

Strange!
/j

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-12 21:20

Problemet löst!

Jag provade att lyfta ut Mails pref's-filer ur Preferences i min användarmapp – och då funkade det! Sen visade det sig att jag hade flera "Bibliotek"-mappar efter en nyinstallation. Jag slängde den nya och lyfte in den gamla i Preferences-mappen. Nu funkar det fint igen!

1
Bevaka tråden