Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.6 ute nu

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har stött på patrull efter uppdateringen. Jag följde instruktionerna om iSync om att synca både innan och efter men när jag försöker synca min Sony Ericsson K700i nu efteråt så går det helt enkelt inte. Står att "Ett fel uppstod vid hämtningen av data" osv.
Någon annan som är med om liknande?

Senast redigerat 2006-04-04 12:25
Ursprungligen av Butterfly:

Jag har stött på patrull efter uppdateringen. Jag följde instruktionerna om iSync om att synca både innan och efter men när jag försöker synca min Sony Ericsson K700i nu efteråt så går det helt enkelt inte. Står att "Ett fel uppstod vid hämtningen av data" osv.
Någon annan som är med om liknande?

Samma fel för mig. Det fungerade bra innan uppdateringen.
Någon med en lösning? Eller finns det någon som har lyckats med K700i efter uppdateringen?

Ursprungligen av Ian Curtis:

Samma fel för mig. Det fungerade bra innan uppdateringen.
Någon med en lösning? Eller finns det någon som har lyckats med K700i efter uppdateringen?

Märkligt, det funkar hur bra som helst för mig med iSync och K700i. Dessutom upptäckte jag att adressinformationen numera följer med över till telefonen. Detta kan i o f s den ha gjort innan oxo men jag tror inte det. Har kollat då och då.

Ursprungligen av Ermedahl:

Märkligt, det funkar hur bra som helst för mig med iSync och K700i. Dessutom upptäckte jag att adressinformationen numera följer med över till telefonen. Detta kan i o f s den ha gjort innan oxo men jag tror inte det. Har kollat då och då.

Det finns en teori som diskuteras på Apples diskussionsforum om det kan vara beroende av telefonens firmware:

Dessa har problem:
K700i: R2AY004, R2A041, R2CA001, RZAY004, R2AG001
S700i: R3M008

Kolla firmware genom > * < < * < *
> = joystick höger
< = joystick vänster
* = knapp stjärna
Sedan Serviceinfo-Programinfo

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 21:49
Ursprungligen av Ermedahl:

Märkligt, det funkar hur bra som helst för mig med iSync och K700i.

Funkat alldeles utmärkt för mig och med min k700i också!

Dessutom har iSync ÄNTLIGEN blivit åtgärdat i vilka markerade kalendrar man kan överföra till telefon såtillvida att buggen med saknade rullningslister nu är åtgärdad så man faktiskt har rullningslister på denna ruta. Bra!

Kanon även med längre framförhållning av telefonens kalender!

Har problem efter 10.4.6 uppgraderingen.
Finder kraschar när jag använder ctrl-click eller höger musknapp på filer på vår server, Sun Solaris. I övrigt fungerar höger click utan problem för användning på interna disken, cf-kort och dyligt.

Någon med liknande problem/lösning?

Ursprungligen av uptown:

Funkat alldeles utmärkt för mig och med min k700i också!

Dessutom har iSync ÄNTLIGEN blivit åtgärdat i vilka markerade kalendrar man kan överföra till telefon såtillvida att buggen med saknade rullningslister nu är åtgärdad så man faktiskt har rullningslister på denna ruta. Bra!

Kanon även med längre framförhållning av telefonens kalender!

Har du kollat vad du har för firmware i din telefon? Skulle vara intressant att veta.

Jag testade att installera om från 10.4 och Combo Update 10.4.5. Då visade det sig att jag ändå hade fått in den nya iSync 2.2 vilket innebär att det fortfarande inte funkar. Sedan gjorde jag reset på telefonen också utan att det blev bättre.

Har problem efter 10.4.6 uppgraderingen:

Safari och mail crashar efter uppdatering på min Ibook. Går inte ens att starta.

Uppdateringen på min mac mini fungerade perfekt.

Suck......

  • Oregistrerad
  • 2006-04-07 23:51
Ursprungligen av morgan_a:

Har du kollat vad du har för firmware i din telefon?

A2AE033

(k700i som funkar med iSync under 10.4.6 alltså)

Ursprungligen av Butterfly:

Jag har stött på patrull efter uppdateringen. Jag följde instruktionerna om iSync om att synca både innan och efter men när jag försöker synca min Sony Ericsson K700i nu efteråt så går det helt enkelt inte. Står att "Ett fel uppstod vid hämtningen av data" osv.
Någon annan som är med om liknande?

Jag har fått samma fel. Tyvärr innebär detta att jag är körd. Är fullständigt beroende av att detta funkar. :eek:

Eländigt när Apple har tagit bort begränsningen av synkning 8 veckor (detta och fler inställningar finns under "Fler alternativ".

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2006-04-04 18:49
Ursprungligen av morgan_a:

Jag har fått samma fel. Tyvärr innebär detta att jag är körd. Är fullständigt beroende av att detta funkar. :eek:

Eländigt när Apple har tagit bort begränsningen av synkning 8 veckor (detta och fler inställningar finns under "Fler alternativ".

Apple skriver detta. Kan det hjälpa någon tro? Längst ner på sidan. http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046forppc.html
Important: Please read before installing.
If you use iSync, you should perform a full sync with your devices before installing this update. Mac OS X 10.4.6 Update includes a later version of iSync with several improvements. For more information and before-you-install steps, see iSync 2.2: Read before updating to Mac OS X 10.4.6 or later, or before first sync.

Ursprungligen av kuspen:

Apple skriver detta. Kan det hjälpa någon tro? Längst ner på sidan. http://www.apple.com/support/downloads/macosx1046forppc.html
Important: Please read before installing.
If you use iSync, you should perform a full sync with your devices before installing this update. Mac OS X 10.4.6 Update includes a later version of iSync with several improvements. For more information and before-you-install steps, see iSync 2.2: Read before updating to Mac OS X 10.4.6 or later, or before first sync.

Rena PC-uppdateringen tydligen.

Det är många där ute som har bekymmer med detta, trots att de följt instruktionen:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2063048

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-04 11:30

Jag märkte idag att exposé är lite konstigt (mao, inte som "vanligt"), och jag vet inte riktigt om det hänger ihop med att jag uppdaterade till 10.4.6 eller inte. Det går liksom inte jämnt, utan det är mer som att man laddar en fjäder. Det går alltså segare att zooma ut allting, medans det hoppar tillbaka snäppet snabbare. Iallafall, farten är inte konstant, som den en gång i tiden varit (och det känns allmänt hackigare och mer B). Sitter på en ny MacBook, så det torde inte vara för klen hårdvara för att köra exposé iallafall.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 17:09
Ursprungligen av kashiwagi:

Jag märkte idag att exposé är lite konstigt (mao, inte som "vanligt"), och jag vet inte riktigt om det hänger ihop med att jag uppdaterade till 10.4.6 eller inte. Det går liksom inte jämnt, utan det är mer som att man laddar en fjäder. Det går alltså segare att zooma ut allting, medans det hoppar tillbaka snäppet snabbare. Iallafall, farten är inte konstant, som den en gång i tiden varit (och det känns allmänt hackigare och mer B). Sitter på en ny MacBook, så det torde inte vara för klen hårdvara för att köra exposé iallafall.

Rätta mig om jag har fel.. Men stod det inte tydligt att uppdateringen ändast gäller PPC och inte Intelmacar?

woohoo! äntligen kan jag synka min nalle

Jag har väl inte hundra koll men fanns "Smarta mappar" innan 10.4.6 - upptäkte det först nu.. men jag är väl bara sent ute

  • Oregistrerad
  • 2006-04-04 16:17

Min spotlight (heter det så?) -knapp. Den blåa uppe i högra hörnet, funkar inte längre för mig efter uppdateringen.

Någon annan med samma problem?

iSync hittar inte min w550
EDIT: såg nu att iSync bara stödjer bluetooth-sync. Ochd et var ju det jag trodde att jag fick med när jag beställde mitt AirPort-kort :S

Senast redigerat 2006-04-04 19:00
  • Medlem
  • 2006-04-04 17:15

Det finns en av varje. Uppdateringen för Intel syns inte på PPC och vice versa.

I programuppdateraren, alltså.

10.4.6 installerad och datorn omstartad. Allt går som smort. Synkroniseringen med min V600i är minst tre gånger snabbare nu.

Tyvärr verkar inte iSync M75 updater fungera längre efter installationen av 10.4.6-uppdateringen. Dåligt av Apple att inte fixa inställningarna till de nya telefonerna.

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Tyvärr verkar inte iSync M75 updater fungera längre efter installationen av 10.4.6-uppdateringen. Dåligt av Apple att inte fixa inställningarna till de nya telefonerna.

Dåligt av den som hackade ihop iSync M75 updater eller byggde din telefon misstänker jag.

Oavsett vilket, så fungerar inte isync och Siemens M75 tillsammans längre. Bad Apple!

Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Oavsett vilket, så fungerar inte isync och Siemens M75 tillsammans längre. Bad Apple!

Jag skulle vilja få det förklarat för mig hur Apple (eller något annat företag för den delen) ska kunna ge stöd åt varenda litet tredjepartshack som finns. Skulle vara intressant.

Kanske inte varenda litet tredjepartshack. Men om Apple tog sitt ansvar och försåg iSync med nödvändig information om de mobiltelefoner som finns på marknaden - antingen själva eller genom kontakter med mobiltillverkarna - så skulle dessa problem inte uppstå.

Produkten iSync är en mycket bra affärsidé, men den faller platt till marken om det inte går att använda den tillsammans med de mobiltelefoner som finns på marknaden.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-04-04 20:07

Får inte ni heller några konstiga widgets varningar mm, längre efter Behörighetsreperation.

Har aldrig sett ett sånt här rent fönser tidigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-04 20:22
Ursprungligen av Marco:

Får inte ni heller några konstiga widgets varningar mm, längre efter Behörighetsreperation.

Har aldrig sett ett sånt här rent fönser tidigare.

Blev själv väldigt förvånad när det inte dök upp några varningar. Trodde nästan det hänt något allvarligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-04 20:20

Otur att vissa inte kan synca sin mobil. Jag uppdaterade min iBook nyss utan några problem. Min k700i var det inte heller några problem att synca.

Synd att det ska vara sånt strul för vissa.. :/

Med tanke på detta: ‘Repair Permissions’ Is Not a Recommended Step When Applying System Updates... Hur många här är det som gör så ändå?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-04 23:22

Märkte att Dashboard kommer in lite mer från vänster, det har den väl inte alltid gjort? Känns som den kommit mer framifrån innan...

Angående reparera skivbehörigheter så har jag aldrig kört det och har aldrig haft problem med någon uppdatering (sen Panther, där jag började mitt liv med Mac) Känns som det är en gammal vana som sitter kvar hos många. Jag tror att det som ställer till problem vid uppdateringar är olika tredje-parts "hack". Men då har ju inte jag varit med lika länge som andra...

Bevaka tråden