Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omröstning: Är ni nöjda med era MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 80 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nyss köpt MacBook, nyss fått veta hur en laptop ska vara!

Hahahohohihihehehahahihi+dubbel-lol, FY F-N VILKEN BRA DATOR!!"#€"#! Jag hade bestämt mig för att vänta til första april för att se om det kom något nytt kul, och att man då kanske skulle få en dator utan problemen som nämnts. Men vad händer, går in på Macoteket och där står en, bröt ihop och drog fram kortet och slog till! Sitter nu i fåtöljen med två dagars erfarenhet av MacBook. Vad kan man säga, vilken kanonburk! -Fetnöjd! (som jag tror att man ska säga nuförtiden)

Ursprungligen av Sombrero9999:

Japp been there done that jonte

Har nån koll på om detta är ett mjukvaru fel eller nåt med grafikkoretet i MBPn?

Jag såg aldrig detta på PB12" eller på iMac G5 20" !

?

/

PS. Fortfarande bubbelfetnöjd DS

  • Oregistrerad
  • 2006-03-30 10:28

Ljudnivå med extern skärm/usb-tillbehör

Är det någon som kopplat sin MBP till en extern skärm modell större, typ 19" eller mer? Hur är det med fläktljudet i så fall? Min PB 12" fläktar på lite för mycket för att jag ska kunna sluta drömma om grönare gräs.:) Samma sak med USB-tillbehör.

Ursprungligen av Elnorino:

Är det någon som kopplat sin MBP till en extern skärm modell större, typ 19" eller mer? Hur är det med fläktljudet i så fall? Min PB 12" fläktar på lite för mycket för att jag ska kunna sluta drömma om grönare gräs.:) Samma sak med USB-tillbehör.

Fläkten brummar på lite tyst hela tiden och revvar upp ordentligt när man kör processorn hårt en kortare stund, men det blir tyst igen ganska snabbt och jag upplever inte ljudet som störande. Men jag lyssnar iofs på rätt mycket musik och jag kanske skulle störas av det om jag inte gjorde detta, vem vet?

jag har en fujitsu-siemensskärm på ca 19" (1280*1024) inkopplad, vet inte hur mycket denna bidrar till fläktljudet.

Mvh
Fredrik

Jag fick min idag. Jag är jättenöjd sånär som på en sak. Det där förbaskade pipet...

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-04-01 01:07

Samma tjutande ljud här. Hoppas de löser det på ett eller annat sätt. Min PowerBook 12" är tyst som en mus i jämförelse...

Omröstning: Är ni nöjda mer era MacBook Pro?

Med Inspiration från denna tråd om MacBook Pro. Så vill jag göra en lite mer direkt undersökning. Vilka är nöjda, och vilka är inte nöjda. Omröstningen är enkel, 2 svar, nöjd eller inte nöjd. Om ni har svårt att bestämma er, jämför med tidigare ägda maccar, uppfyllde MacBook era förväntningar? Alltså, över lag, är de en bra dator eller är den full av barnsjukdommar?

  • Medlem
  • 2006-04-01 15:41
Ursprungligen av Johan S:

Med Inspiration från denna tråd om MacBook Pro. Så vill jag göra en lite mer direkt undersökning. Vilka är nöjda, och vilka är inte nöjda. Omröstningen är enkel, 2 svar, nöjd eller inte nöjd. Om ni har svårt att bestämma er, jämför med tidigare ägda maccar, uppfyllde MacBook era förväntningar? Alltså, över lag, är de en bra dator eller är den full av barnsjukdommar?

Slår ihop trådarna.

Mod

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-04-07 19:12

Fick idag en tjutande v13 med defekt tangentbord så jag är inte nöjd. Backspace, enter och rightarrowtangeten är sneda. För övrigt verkar allt funka prima.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-09 16:43
Ursprungligen av tobhas:

Fick idag en tjutande v13 med defekt tangentbord så jag är inte nöjd. Backspace, enter och rightarrowtangeten är sneda. För övrigt verkar allt funka prima.

Dito. Men det vore dumt att säga att man är nöjd när man fått en defekt dator. Så jag är "inte nöjd". Jag förväntar mig en felfri maskin för dom här pengarna.

Dessutom har en CD fastnat i superdriven. Suttit där två dagar nu, och måste in med den på reperation. Jag saknar släden, funktion framför snitsighet.

Ähh - jag har ett "vääässss" som ändrar sig beroende på vad man gör på skärmen - hörde det först igår och tydligare om man kör på batteri (xxx08).

Mitt problem uppstod altså efter en vecka drygt...

Avaktar och ser vad man skall göra - hm!

Efter tre timmar med min MBP 1,83 / 1,5 GB RAM / 100 GB (7200 RPM) är jag mycket, mycket nöjd. Bygget är solitt och allt sitter som det ska. Det enda missljud jag kan höra är ett mycket frekvent och mycket svagt pip som inte märks förrän man närmar sig den vänstra sidan av tangentbordet med örat. Inte störande alls, än så länge, men det rejäla pipet kan ju komma senare...

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 16:25

Okej, jag är rejält missnöjd. Ångerköpt. Jag har följande problem:

•Akut problem: CD fast i superdriven.
•Andra fel: Ingen backlight. Irriterande ljud.

Ringer supporten om CD-skivan som sitter fast. Vi testar allt, och de föreslår service. De rekomenderar mig ett ställe nära mig.

Går till Apple center i Paris. (Där jag bor)
-Bongtjång, mässjör. Le Cd är le fast i le superdrive. Hjälp mig.
-Aha. Jag ser att ni har monterat ner er dator. Detta kommer inte gå på garantin.
-?!
-Ben oui. Se här. Ett litet glapp mellan bottenplatta och tangentbord. Det har ni gjort.
-DATORN ÄR TVÅ VECKOR GAMMAL OCH JAG HAR BEHANDLAT DEN MER SMEKSAMT ÄN MIN FLICKVÄN, PUTAIN!
-Désolé. Ni får inte plocka isär er dator.
-JAG HAR INTE.... Lugn.Hur lång tid kommer det att ta att få bort cd'n?
-Tre veckor.
-Ni är en röv. (Vänder sig och går. Rakt över gatan och in på Brasseriet jag sitter på nu. En Amstel lugnare, en erfarenhet rikare.)

Så vad ska jag göra? Jag har fått en taffligt sammansatt dator av Apple och de påstår att jag har rotat i den. Apple gör ju bara högkvalitativa hantverk. Omöjligt att de skulle leverera en taffligt sammasatt maskin. Kunden är ansvarig.

Och när jag ändå är sur kan jag säga att MCBooken startade i stängt läge idag. Het som en potatis. Prövat att boota om på RER'en utanför Châtlet-Les Halles? Lystna blickar, bien sûr, men av fel sort.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-10 16:31

Jonas: ett het tips är att gå in lite senare till en annan kille och försöka vara lugn och smidig. Sånt där fixar sig alltid, bara man pratar med nån annan person (alternativt på ett annat ställe). Men visst, ruttet är det allt! Har själv _ruskigt_ dålig erfarenhet av Apple Store i Japan.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 17:57

Nu kommer det bästa: Jag kommer hem. MacBooken är het som en afterburner igen. Och den vägrar starta. Inte ett liv. Och ingen garanti. Tvà veckor har jag haft datorn.

Senast redigerat 2006-04-18 20:59

Det där låter helt sjukt verkligen, men som sagt; försök igen, kanske på nåt annat ställe i stan? Vad du än gör, ge inte upp så lätt; du ska uppenbarligen ha en ny dator, nöj dig inte med mindre.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-10 20:06

Jo, ni har rätt. Jag börjar lugna ner mig lite nu. Man fàr tänka pà att jag skrev i affekt. Ska ta tag i det igen imorgon...

  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-04-10 20:04

Älskar min nya Macbook Pro 17"

Är en switchande, stolt ägare av en MacBook Pro 17" Core 2 Duo och jag älskar den!
Det enda jag kan komma på som är ett litet minus är att skärmen på 17-tumarna
verkar vara kända för att "falla" lätt. Men det står jag ut med för det händer bara när
jag sitter jävligt konstigt halvliggandes i soffan med knäna uppe eller nåt.
Ska aldrig mer äga en dator som inte har ett äpple iaf, det är en sak som är säker!

Jag är toknöjd med min MacBook Pro 15" Core2Duo..

Min MBP har vart inne på reparation för processorpipet men nu har den börjat pipa igen. Jag är jhävligt nöjd med datorn men inte med att få vara utan den så mycket.

Bevaka tråden