Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Final Cut Pro User Group Sweden (FCPUG.se) har precis blivit en erkänd Apple MUG

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 12:06

I natt öppnade Final Cut Pro User Group Sweden (FCPUG.se) en del nyheter på siten i samband med att de blev en officiell Apple MUG. Fantastiskt roligt

www.fcpug.se

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 12:37

men du har tagit bort tidskoden, det snyggaste på sidan, varför?!?

Och vad menar du med officiell Apple MUG?
Har apple godkänt den?

Ursprungligen av Krokodilen:

Och vad menar du med officiell Apple MUG?
Har apple godkänt den?

Uttrycket "officiell Apple MUG" existerar faktiskt inte om man ska vara petig... Recognized Apple User Group heter det. Vem bryr sig kan man undra - förmodligen ingen, men jag minns det väl från min tid med MacPrat.nu

Citat:

So, once approved, are we an official Apple User Group?
No, you are a recognized Apple User Group. There is no such thing as an “official Apple User Group.” Apple user groups are independent organizations not authorized, sponsored, or otherwise approved by Apple. We recognize your value, encourage your efforts, and look forward to working with you.

Källa: http://www.apple.com/usergroups/find/answers/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 12:45

Jo, tidskoden försvann i och med att vi släppte "beta" stadiet….Men vem vet, den kanske kommer tillbaka i en ny skepnad?

Apple har godkänt oss som en "MUG" (Macintosh User Group) nu ja.
http://appleusergroups.com/locator/find/locate.cgi?country=5

Grattis!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 14:18

"Uttrycket "officiell Apple MUG" existerar faktiskt inte om man ska vara petig... Recognized Apple User Group heter det. Vem bryr sig kan man undra - förmodligen ingen, men jag minns det väl från min tid med MacPrat.nu"

Mottaget och noterat

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 21:54

Ja, officiell låter som apple hänvisar FCP frågor dit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 14:02

Håller med….Officiell låter lite väl "officiellt" som att man verkligen represneterar Apple.

Nu står vi också med på Apple's Final Cut sidor.
http://www.apple.com/se/finalcutstudio/finalcutpro/resources.html

Vad trevligt.

Tidskoden måste ju förresten vara den ultimata nedräkningen om man vill ha en sådan. Ungefär som den röda rutan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-27 20:52

Hehe…

Ja, det var precis det vi hade innan release av FCPUG.se beta i januari.

  • Medlem
  • Knivsta
  • 2008-01-25 08:31

Vad tog gamla fcpug vägen???

Något har verkligen gått åt skogen ja...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 21:12

Siten finns kvar och lever ännu där vi som ligger bakom den var lite mindre aktiva på sistone tyvärr. Personligen har jag haft mycket med jobb och annat runt om vilket jag vet Kriss också haft.

Men som sagt finns forumet fortfarande. Själv ska jag försöka var lite mer aktiv där i framtiden men som sagt har andra saker tagit över mycket tid

Var inte det vi menade. Åtminstånde inte jag. Då man skrev www.fcpug.se så hamnade man någon annanstans.

1
Bevaka tråden