Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är Citrix? Fungerar det på en mac?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-30 00:09

OK, jag tackar så länge. Det blev ett antal timmar på kontoret lik förbannat pluss ett antal mil i bil i alla fall.
Jag har lagt ett ärende hos vår helpdesk så får vi se om de kan vara till någon hjälp. Tyvärr är de mycket "Win only" (company policy) även om jag vet att några av dem faktiskt använder Mac hemmavid. En av dem har till och med påstått att han kör Citrix med Firefox på Mac hemma.
Jag ska försöka återkomma om jag får några svar.

Nu funkar det.
Det visade sig att helpdesk hade skrivit in mitt mobilnummer i fel fält i behörighetsdatabasen. När jag försökte logga in så hade servern inget nummer att skicka SMSet med säkerhetskoden till.

Senast redigerat 2008-04-01 20:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 19:01

en lösning på problemet...

hej jag löste min fall med citrix mha bifogad instruktion.
Mitt problem uppstod för att vår host inte använder Verisign certifikat utan ett mindre känt sådant.

Kanske kan bilagan hjälpa någon av er andra?

Peter

http://www.fyrboll.se/Microsoft Word - Dokument2.pdf

  • Medlem
  • Piteå
  • 2010-05-24 16:13

Nu hade jag tänkt börja köra citrix hemifrån, men när citrix-programmet öppnas så kommer följande upp:
"SSL Error 61: You have not chosen to trust "COMODO High Assurance Secure Server CA", the issuer of the serveräs security certificate.
Error number 183."

Jag har ställt in i certifikatsinställningarna att den ska lita på comodo, men utan resultat.

något förslag?

Ursprungligen av lazerx:

Nu hade jag tänkt börja köra citrix hemifrån, men när citrix-programmet öppnas så kommer följande upp:
"SSL Error 61: You have not chosen to trust "COMODO High Assurance Secure Server CA", the issuer of the serveräs security certificate.
Error number 183."

Jag har ställt in i certifikatsinställningarna att den ska lita på comodo, men utan resultat.

något förslag?

Här finns en beskrivning hur man löser samma fel fast för certifikatet "verisign class 3 secure server CA". Testa att göra motsvarande för "COMODO High Assurance Secure Server CA".
CTX108800 - Exporting Root Certificates for the ICA Client for Macintosh on OS X 10.4 Tiger - Citrix Knowledge Center

Bevaka tråden