Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är era Intel iMacs verkligen tysta?

Tråden skapades och har fått 153 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-01-07 07:43

resonans(?)

Hej.
Kör själv en iMac 20" som jag anser är tyst. Men då och då beroende på möblering och bordsytor har jag mer ljud än annars. Jag har löst mitt problem med att lägga en mjukare och tjockare musmatta under foten.

(Det som irriterar mig mer är tangentbord som låter. Skulle vilja ha ett tangentbord där jag skriver 400 nedslag per minut klockan 3 på natten UTAN att någon hörde det. Helst inte ens i det rum jag skriver i. Finns det något sådant bord?)

Vaknade idag och blev galen, tyckte datorn lät jättemycket. Självklart är den väldigt, väldigt tyst om man jämför med en vanlig PC. Men man blir kräsen och hur man än vänder och vrider på det så är den mycket tystare avstängd/vila. I jämförelse med min fars Macbook så är den rätt högljudd, Macbooken däremot är knäpptyst om man inte lägger örat emot. Så jag köpte en musmatta och la under, tycker den är lite, lite tystare nu. Kanske jättemycket palacebo men spelar nästan ingen roll, det viktiga är att jag upplever den tystare (;
Har ni några andra sköna knep att bjuda på när det kommer till att göra en iMac tystare? Hade varit underbart om den var lika tyst som en Macbook.
Ska säga att jag har en iMac 24" alu 2.8 ghz, 500GB och 8800GS. Någon med samma setup som kan ge sin syn på ljudnivån?

Min 13,3" MacBook aluminium är knäpptyst.. Men alla datorer gör ifrån sig det där gnistrande ljudet hela tiden? Svårt att förklara

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-17 08:09

Allt är relativt. Vad är man van vid? Ljud i omgivningen?

Min iMac på jobbet upplever jag som väldigt tyst även om det är ett tyst rum.

Bevaka tråden