Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Registrera .eu domän?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-03-12 19:13

Registreringen för oss dödliga börjar iom Land Rush som startar den 7 april men som jag förstått det måste man gå via något ombud. Jag undrar om någon vet hur man på bästa/billigaste sätt registrerar .eu-domän

/johan

Loopia.se, de är bra när det gäller reg av .se-domäner, de kan säkert även hjälpa till med .eu-domäner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 01:10
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Loopia.se, de är bra när det gäller reg av .se-domäner, de kan säkert även hjälpa till med .eu-domäner.

Förskottsbetalning gäller dock, men du ska enligt uppgift få pengarna tillbaka ifall köpet inte går igenom. Loopia är dessutom väldigt billiga även på.eu.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-24 12:39

Jag registrerade nyss 2 .se domäner genom loopia, billiga som attan och snabba- så fort de får degen.

Bra web GUI för att modifiera eller föra över domänen till sin egen dns också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-24 22:53
Ursprungligen av gunnarsson:

Registreringen för oss dödliga börjar iom Land Rush som startar den 7 april men som jag förstått det måste man gå via något ombud. Jag undrar om någon vet hur man på bästa/billigaste sätt registrerar .eu-domän

/johan

Jag är lite nyfiken på värdet av en eu-domän. .eu känns för mig lika krystat och konstgjort som .info eller .biz, varav den senare tycks mest användas av diverse lycksökare som säljer Herbalife samt phishers eller spammare som vill ha ett billig domämnamn att köra på ett tag. Men vem vet - kanske blir apple.eu den givna startsidan inom Europeiska Unionen. Kommer 99mac.se att bli 99mac.eu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-25 10:12
Ursprungligen av gunnarsson:

Registreringen för oss dödliga börjar iom Land Rush som startar den 7 april men som jag förstått det måste man gå via något ombud. Jag undrar om någon vet hur man på bästa/billigaste sätt registrerar .eu-domän

Följande inlägg i ett annat forum tyder på att det förekommer kanske en del oegentligheter när det gäller.eu-registreringen:

"The Great .EU fraud"
http://www.dnforum.com/f17/great-eu-fraud-begins-2-thread-124651.html

1
Bevaka tråden