Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Barnsjukdomar med Intelmacar??

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nepp, det ska jag inte…

Jag har då inget problem med min 20-tums iMac. Däremot irriterar jag mig över tre saker:

1) Realplayer fungerar inte fullt ut. Man kan t.ex. inte lyssna på P3:s webbradio med deras senaste version. Win. Mediaplayer stödjs ju heller inte
2) Adobe tycks inte släppa intel CS3-komplatibla Photoshopversion (läs mer på http://www.alfacat.se/blogg/inget-flash-ps-till-intel-mac-av-tomten-i-ar.htm)
3) Flash fungerar inte fullt ut. Det fungerar på vissa mindre komplexa sidor, men inte alla. Detta beror på att man enbart släppt en mycket ostabil betaversion (8.5) av flash till intel macarna ännu.

M.a.o: det är nästan en nackdel att ha en för ny dator ibland =(

Ursprungligen av alfacat:

Jag har då inget problem med min 20-tums iMac. Däremot irriterar jag mig över tre saker:

1) Realplayer fungerar inte fullt ut. Man kan t.ex. inte lyssna på P3:s webbradio med deras senaste version. Win. Mediaplayer stödjs ju heller inte
2) Adobe tycks inte släppa intel CS3-komplatibla Photoshopversion (läs mer på http://www.alfacat.se/blogg/inget-flash-ps-till-intel-mac-av-tomten-i-ar.htm)
3) Flash fungerar inte fullt ut. Det fungerar på vissa mindre komplexa sidor, men inte alla. Detta beror på att man enbart släppt en mycket ostabil betaversion (8.5) av flash till intel macarna ännu.

M.a.o: det är nästan en nackdel att ha en för ny dator ibland =(

Alla de problemen beror säkert på att programmen inte är anpassade för Intel-processorn. Även om Rosetta överlag gör ett imponerande jobb så kan det säkert strula med vissa äldre PPC-program.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-04-27 23:43

Egentligen inte Intel-Mac specefikt. Jag har en 20" iMac Core Duo med en död pixel som envisas med att vara grön. Vad har Apple för regler kring döda pixlar? Hjälper det kanske ngt med att jag har Apple Care?

  • Medlem
  • 2006-04-28 12:07

Är det bara min som fungerar klockrent sen de uppdaterade airport?

ang. döda pixlar, jag frågade innan jag bar iväg min dator "om det har en död pixel, kan jag lämna tillbaka den då?" och fick till svar "det beror på hur besvärlig du är", .. nu klarade jag mig, men jag hade varit beredd att riva butiken för en död pixel

har inte märkt att flash konstrar heller..

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-29 21:01

[QUOTE="kenny"]Är det bara min som fungerar klockrent sen de uppdaterade airport?

Har du en länk??

Yes!!

  • Medlem
  • 2006-04-30 17:09

nae.. det sas ju att det skulle släppas en uppdateringen för ett par veckor sedan.. sen kom ju en systemuppdatering.. stod inget om airporten då, men efter det har min funkat som den ska...

Inget vajsing öht. tyst, snabb, elegant, lättanvänd, kanonskärm. Vad kan man mer begära.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-03 07:53
Ursprungligen av bruksarn:

Inget vajsing öht. tyst, snabb, elegant, lättanvänd, kanonskärm. Vad kan man mer begära.

Vilken intelmac kör du? iMac Core Duo?

Problem med SanDisk USB-minnen

Har haft problem med SanDisk's USB-minnen på min Intel iMac. Kan skapa totallåsning av datorn, som är sprillans ny. Samma minne funkar perfekt på min G5:a, i en Classicdator och i Windows.

Annat märke på minne funkar fint.

Har någon annan haft detta problem och finns det någon fix?

Jag måste alltid trycka på Powerknappen 2ggr innan datorn slås på. Ska det vara så?

iMac intel 20"... inga döda pixlar, tyst som en mus, praktiskt taget ljudlös... ambientljudet från ett tyst rum överröstar imacen. Underbar kontrast och betraktningsvinkel på skärmen. Helt enkelt magnifik.

  • Medlem
  • Täby
  • 2006-05-12 09:03
Ursprungligen av zingoalla:

iMac intel 20"... inga döda pixlar, tyst som en mus, praktiskt taget ljudlös... ambientljudet från ett tyst rum överröstar imacen. Underbar kontrast och betraktningsvinkel på skärmen. Helt enkelt magnifik.

Jag har likadan dator och likadan upplevelse. Det finns egentligen bara en sak som är mystisk och det är vid uppvaknandet från vila.

I de flesta fallen vaknar datorn direkt och jag har bild och kontroll efter ett par sekunder.

Ibland vaknar den i två steg - först bild, men ingen pekare eller kontroll i allt från två till 5 sekunder och sedan är allt igång.

Mellan var femte och tionde gång händer först inget märkbart under fem sekunder, sedan är skärmen helt blå ett tag och sedan går den igång. Denna blå period har som längst varat i åtminstone en halvminut, vilket med mitt tålamod är en hel evighet. Inget ljud mer än det svaga fläktljudet (om jag lyssnar riktigt noga). Jag har inte märkt någon skillnad om datorn sovit kort eller länge, utan det verkar rätt slumpmässigt. Någon som känner igen beteendet?

  • Medlem
  • 2006-05-12 11:28

min håller ocks på så.. men bara när den själv gått i vila.. dvs om jag har den inställd på att stanna hårddisken.. sätter jag den i vila manuellt så startar den perfekt.. jag är inte så mycket för viloläge, så jag stängde av att den ska stanna hårddiskarna.. så går den aldrig i vila riktigt.. sen stänger jag i princop alltid av "på riktigt" på nätter osv..

En rätt så rolig bugg är att MacBook Pro (15") inte klarar av att kopplas via VGA till projektorer, utan blir oresponsiv helt efter en stund.

Ursprungligen av Christopher Anderton:

En rätt så rolig bugg är att MacBook Pro (15") inte klarar av att kopplas via VGA till projektorer, utan blir oresponsiv helt efter en stund.

VA!? Holly Sh**!

Hur kommer detta sig tro? Är det något som det finns fixar till, eller kan man helt enkelt inte göra presentationer?

Fick min MBP idag

  • Oregistrerad
  • 2006-05-27 01:38

Det problemet har jag inte med min MBP. Har kört en rad föreläsningar (4-6 timmar) utan problem...

Bevaka tråden