Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ute nu: Ultra-Mobile PC - konkurrent till macen?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-10 09:56

Undrar om det blir en märkbar gyroeffekt av hårddisken? Sättet man håller den på gör att det skulle kunna kännas när man ändrar läge på den.

Detta är rätt intressant - framförallt att Apple köpt upp dessa.

http://www.fingerworks.com

Om man är tvungen en dag att köpa ett litet t-bord till sin lilla Origami så tycker jag nog idén inte är hundra.

Ja Niklas - jag har redan börjat leta. Nån av dessa kanske: http://www.gredelin.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-17 00:12

Jag tycker att det är en mycket (med stort m) intressant produkt. Varför? Det tänkte jag kort berätta.

Den ser helt enkelt ut att vara ett bra mellanting mellan en PDA och laptop. En laptop är ofta för stor, den är dessutom i praktiken omöjlig att jobba med om det saknas sittplats eller bord. En PDA å andra sidan är perfekt som kalender men är för liten för att göra något vettigt på.

Den här storleken ser ut att vara perfekt för lite snabb surfning på bussen, lite skissande på lunchen eller snabb redigering och uppvisning i samband med fotande. Dessutom är den nog perfekt för filmtittande på resan, den har till och med ett litet stöd på baksidan. Framförallt ser jag mig använda den för att läsa. Då är det obekvämt att sitta framför datorn och PDA:n är för liten.

För en tekniknörd? Ja självfallet men detsamma gäller i stort sett varenda PDA eller mobiltelefon.

Designen på Samsungen är varken bättre eller sämre än vilken annan teknikpryl som helst, jag skulle till och med säga att den är åt det positiva hållet.

hehe, det gick ju så bra när Apple släppte Newton. Microsofts försök lär gå lika illa.

När den blir lika stor som en iPod med projektionsglasögon till skärm så kommer de ha en marknad som är större än företagsnissar med portfölj som inte vill släpa på en bärbar dator.

Orgami .. eller Ultra PC eller vad man nu kallar den är en flopp ...

Jag ser att Apples kommande MacTablet kommer vara något riktigt extra ... Vad jag ser i min Saida-spåkula är en MacTablet med Multi-Toutch-Display ... något vi kanske även får se i nästa Video iPod .....

en annan kul grej som vi även kanske kommer se är en funktion mellan den nya Toutch ipoden och MacMini som gör Video iPoden till en fjärrkontroll för Mac mini där man får upp ett kontroll bord på sin Toutch iPod där man snabbspola , byta film m.m.

och eftersom Apple nog kommer sälja film iTunes Movie Store så kanske man även kan se filmen på TV:n via mac mini och om man måste gå så kan man snabbt tanka över filmen till sin Video iPod och se vidare på filmen där man slutade titta... på tex bussen ...

Appleidé - We don´t see the future .. or do we ... ?

Jag hoppas att du har lite rätt Tussen69.

Och jag tror att den funktionen skulle kunna vara något, det skulle nog funka i en ipod.

Problemet är om Apple vågar lämna sitt enkla menygränsnitt för att gå över till något nytt.

Bevaka tråden