Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 stängs plötsligt av!?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-06-24 15:06

Hur mycket fick du slanta upp.
Du vet väl att du har 3 års reklamationsrätt enl.Konsumentlagen.
Jag tycker du ska kräva Apple på detta.
Dom har ju helt klart sålt en felaktig produkt till dig med ett väldigt vanligt fel.

B.D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-06-26 14:11

Du har rätt...borde tjata....en tusing kostade det...850 kr för nätdelen och 150 för jobbet.

Nu ligger det i saken att min iMac fick jag via jobbet som HemPC efter lite tjat på min IT-avdelning om jag bara såg till att fixa inköp mm själv. I all iver så negligerade jag att skaffa AppleCare (tänkte att Apple är ju solida burkar) och enligt våra HemPCavtal som jag skrev på så skulle jag ha sett till att det fanns 3 års garanti.

Så egntligen äger ju företaget min iMac, gäller det med 3 år (det var nog 2 år när den köptes 2004-12?) även för företag?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-18 19:58

Har liksom många andra här haft samma problem och när jag i förra veckan såg att jag hade fyra dagar kvar på garantin lämnade jag in Macen på service bums. Lika bra det eftersom den stängde av sig var femte minut sista dagen.

Så här står det på åtgärdsbeskrivningen, kanske det kan hjälpa någon:

2006-08-10
Felsökt inlämnad iMacG5. Nollställt PRAM och FirmWire och Test UA. med ASD. Surrande övre fläkt och stänger av sig efter några minuter.

2006-08-14
Byte Powersupply och övre fläktar.

That's it. Nu har jag haft den hemma i fyra timmar och den lever än så länge...*peppar, peppar*

Bevaka tråden