Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Offtopic - Lounge för alla?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-27 19:15

Det skulle nog bli mer fart om den var öppen för alla!
Jag valde att betala för mig, för att jag anser att det är värt en slant att få svar på frågor av folk som vet sin sak. Inte för att få tillgång till Lounge.
Det kanske borde vara tvärtom!

  • Medlem
  • 2006-02-27 21:01

Frågan man också ska ställa sig är om mer fart är något eftersträvansvärt. Om man vill ha mer folk som hänger mer tid på 99mac så kanske det är en väg att gå. Om man vill ha ett tight, proffsigt forum för macsnack kanske OT är fel väg att gå.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-27 22:47
Ursprungligen av Baron:

Frågan man också ska ställa sig är om mer fart är något eftersträvansvärt. Om man vill ha mer folk som hänger mer tid på 99mac så kanske det är en väg att gå. Om man vill ha ett tight, proffsigt forum för macsnack kanske OT är fel väg att gå.

Som jag skrivit om förut, kan skriva det igen. 99mac är tyvärr inte ett så tight och proffsigt forum som det skulle kunna vara, fast har varit. Dagligen startas nya trådar om saker som det tjatats om i massor av trådar förut. Ställer man en seriös och angelägen fråga så är det lätt att den drunknar i alla newbie-frågor. Särskilt om man lägger ut den på kvällstid. Det mesta som det frågas om är sånt man kan söka upp på 99mac eller kolla själv i Hjälp-menyn. Eller kanske titta i manualen - i de fall den frågande har någon - vilket jag tror är ganska sällsynt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-27 22:57
Ursprungligen av Konrad:

Som jag skrivit om förut, kan skriva det igen. 99mac är tyvärr inte ett så tight och proffsigt forum som det skulle kunna vara, fast har varit. Dagligen startas nya trådar om saker som det tjatats om i massor av trådar förut. Ställer man en seriös och angelägen fråga så är det lätt att den drunknar i alla newbie-frågor. Särskilt om man lägger ut den på kvällstid. Det mesta som det frågas om är sånt man kan söka upp på 99mac eller kolla själv i Hjälp-menyn. Eller kanske titta i manualen - i de fall den frågande har någon - vilket jag tror är ganska sällsynt.

Jag håller med dig, t.o.m jag som bor nära Norge kan se att frågor tenderar att upprepas, och saker som lätt kan hittas på google eller hjälp kastas ut här med samma hastighet som inlägg i en tråd. Vore det inte bättre med ett liite lugnare tempo i trådstartandet och ett hastigare tempo i inläggen i själva tråden....alltså färre nya trådar fast med bättre tempo, roligare, mer givande och med mer substans än bara teknik.
*bara en fundering*

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-27 21:15

Kan man inte ha båda delarna, lite skitprat på en sida och seriöst på en annan, fast med samma människor lixom! Ungefär som att jobba stenhårt hela veckan och sedan unna sig en after-work på fredagen.

Ursprungligen av Picasso:

Kan man inte ha båda delarna, lite skitprat på en sida och seriöst på en annan, fast med samma människor lixom! Ungefär som att jobba stenhårt hela veckan och sedan unna sig en after-work på fredagen.

Been there, done that. Men offtopic.se lades ned för ett tag sedan.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-27 21:54

Jo, men där var det kanske lite väl många fåniga trådar som VLT t.ex. Annars var det ett juste forum för övrigt, frånsett de meningslösa trådarna. Men med så mycket kompetenta och framåtsträvande människor som finns på det här stället, ser jag inga större problem med att ha kul på ett intelligent sätt. Även OT.

Bevaka tråden