Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låångsamt airport på iMac

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av UrbanP:

Efter att precis har fått min nya iMac 20" Core Duo märker jag att airport är smärtsamt långsamt i denna maskin... Har sett på Apples diskussionsforum att det verkar vara ett känt fel. Är det någon annan som har problem med detta? Kommer airport fungera bättre i kommande firmware t.ex?

Har du en länk till Apples diskussionsforum där de diskuterar det här problemet med just Airport kotet inte fungera bra i Intel iMacen.:)

Ni som har problem med dålig airportfart: prova att slå av IPv6. Det hjälper åtminsonte för vissa. Det är relaterat till firmware i Airportkortet så det kommer säkert en fix från Apple så småningom.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-03-27 11:51
Ursprungligen av Per Ejeklint:

Ni som har problem med dålig airportfart: prova att slå av IPv6. Det hjälper åtminsonte för vissa. Det är relaterat till firmware i Airportkortet så det kommer säkert en fix från Apple så småningom.

Oj en viktig tips !
Jag stänger av IPv6 och testar också

Såg det tipset i den andra tråden, Per. Mycket bra. Jag har inte hunnit testa hastigheten ännu, men det verkar stabilare. Var hittade du detta, är det en officiell förklaring från Apple?

Nja, officiellt och officiellt, men det nämdes i en tråd i Apple Discussions. Han som sa det jobbar nog på Apple, men kunde väl inte uttala sig officiellt ännu.

Jag är nyfiken: vad har du för revision på din Airport-firmware? Kolla i Systeminformation...

  • Medlem
  • 2006-03-27 12:19

Det fungerade inte för mig. Möjligen blev det snabbare, men det stänger av sig under hårdare belastning lik förbaskat.

OK, ni som har strul, vad har ni för revision på Airport-firmware? Kolla i Systeminformation...

10.4.6 är på G vilken dag som helst nu och eventuellt blir det en uppdatering till 0.1.17 med den.

  • Medlem
  • 2006-03-27 13:12

Typ av kort för trådlös anslutning: AirPort Extreme (0x14E4, 0x89)
Fast programvaruversion trådlöst kort: 101.3 (3.120.28.3)

Typ av kort för trådlös anslutning: AirPort Extreme (0x14E4, 0x89)
Fast programvaruversion trådlöst kort: 101.3 (3.120.28.3)

Jag kommer upp i strax under 6Mbit med TPtest nu vilket jag ska med min uppkoppling.
Sweet

Se där, det tar sig. Vi får hoppas att Apple kommer med fixar snart, för det är irriterande med såna här onödiga glitchar. Tursamt nog lirar min MacBook bra. Tror jag.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-03-31 11:34

Härligt... ser jag fram emot.

Bevaka tråden