Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag fått min!

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-23 10:54

Jag kom nyss på att jag inte orkar vänta på min MacBook Pro mycket längre till.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-23 11:09

Folk har redan börjat klaga på att man inte kan böja skärmen tillbaka mer än 120 grader. Upplever du själv det som ett problem?

Här är bilder på en G4 bredvid en Duo

http://www.laptoplogic.com/news/detail.php?id=535

Satans Apple.. att skicka skiten tar längre än bygga den ju

Datum: 23 feb 2006

Tid: 14:12

Ställe: Shanghai

Status: Shipped From Originating Depot

Fredag nästa vecka ???

Sombrero: Det är lite synd med skärmen och dess möjligheter till vinkling. Men inget jag upplevt hittills. Kan tänka mig att det kan bli problem om man har ett ställ som lutar lite framåt dock...

Uppdatering angående ljudet från skärmen; det är verkligen borta nu. Skönt...
Dessutom: Sleepläget fungerar utmärkt, inga låga uppdateringsfrekvenser när man väcker upp datorn igen (som vissa verkar ha problem med på sina iMac:s).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-23 14:36

Bara 120 grader? Det låter oroväckande lite för mig. Jag brukar ganska ofta bara gå förbi datorn utan att bry mig om att sätta mig och då bara vinkla bak skärmen så man får bra vinkel till den.

Man blir inte osugen av att få höra att allting rullar på, och det verkar ju inte vara några barnsjukdomar på dem som rapporterats än? Min beräknas skickas 8 Mars.. jag kan inte vänta

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-02-23 17:21

Underbart! Längtar tills även jag får min skönhet!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-23 17:56

mac-tias: Med anledning av notisen på 99Mac:s startsida tänkte jag kolla om du känner av någonting. Det är skärmen det gäller, att den skall lysa starkare nere i skärmen, synligast när det mörkt om jag förstod rätt. Du hittar tråden på > http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=94078 eller förstasidan på 99mac som sagt.

Någonting du märkt av som verkligen är irriterande?

Apropå pipeet från skärmen (som enl uppgift ska låta när ljusstyrkan är lägre än 100%) så kommer jag att tänka på min Palm Zire72 som har en pipande skärm - något som tusentals Zire72-ägare kan intyga, men Palm förnekar... (känner vi igen det beteendet från ett annat hitech-företag?)

  • Oregistrerad
  • 2006-02-24 16:26

Angående skärmpipet så kan jag meddela att det är samma problem med Apples CinemaDisplays. Fast jag stör mig inte på det eftersom jag typ alltid kör på 100%, och det måste vara tyst i rummet om man ska höra det.

Batteritider hur ligger det till med det?

Hur länge räcker batteriet? vid olika konfigurationer

Princip Obelastat, normalbelastning , hög belastning?

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 19:43
Ursprungligen av Stephan H:

Angående skärmpipet så kan jag meddela att det är samma problem med Apples CinemaDisplays. Fast jag stör mig inte på det eftersom jag typ alltid kör på 100%, och det måste vara tyst i rummet om man ska höra det.

Fick hem en MacBook precis och testade det där med skärmpipet. Och jäklar vad det lät. Många gånger högre än min Cinema Display. Men så länge man håller sig på 100% så går det bra...

Om det är obelastat räcker det i 4+ timmar... 2 timmar har jag lyckats klämma ner den till under hög belastning.

Nu sitter jag här med min nya MacBook Pro 2.0Ghz, 2GB RAM, 100GB 7200 HD.
Är riktigt nöjd! En liten fundering kring skärmljudet som det rapporterats om. Jag tror inte att det kommer från skärmen! iaf inte på min bruk. Det spelar ingen roll hur jag ställer ljusstyrkan. Det är ett högfrekvent ljud som jag gärna skulle slippa. Det skumma är att ljudet försvinner när jag håller ner musknappen (på styrplattan). Då blir den knäpptyst! SKUMT!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-28 22:53

Testa att stänga av Airport, jag har hört högfrekventa ljud på mina PowerBöcker, när jag stängt av Airport har det blivit tyst. Men det är ju maskiner från stenåldern som jag har. Kan kanske vara samma fenomen...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-01 01:53

Har sett folk tipsa om att öppna PhotoBooth för att bli av med pipet. Även sett tips om att ladda ner en widget vid namn "Mirror", öppna den, och sen stänga den.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 11:08

nu har jag fått min

  • Medlem
  • Österåker
  • 2006-03-01 11:29

Angående högfrekvent ljud

Jag har en Dell Inspiron :eek: (dock med Pentium M, inte Core Duo CPU) som ger ifrån sig ett högfrekvent ljud. Enligt Dell (efter måååååånga turer fram och tillbaka) så kommer ljudet från processorns "power circuit och det är inte så mycket att göra åt. Ljudet uppkommer när processorn går ner i läge C3 för att spara ström. Lösningen är att se till att det inte sker och det kan man göra genom att se till att Bluetooth alltid är aktiverat ...

Det här ljudet kanske är ett annat men här är en länk med mer info:

http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dsn/en/document?c=us&cs=19&docid=0A7D5CD2E17F5125E0401E0A55176204&journalid=AD9D6C15917F11DA8DD83BAD4D6C8B19&l=en&s=dhs

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 13:27

01 mar 2006 09:42 Stockholm Out For Delivery

Hur lång tid ska det behöva ta att ta sig till Östermalmsgatan!

Edit:
6,5h tog det tydligen...

Senast redigerat 2006-03-01 18:55
Ursprungligen av Sombrero9999:

nu har jag fått min

Jag med

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 13:54
Ursprungligen av motif:

Jag med

Samma här. Jobbigt att vänta tills man slutar jobba 19.00 bara.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 14:05

Min e oxå här, liksom det högfrekventa ljudet. Det är precis samma ljud som jag hade på min PB 17" 1,67. STÖRIGT LJUD APPLE!!! TA BORT DET!!!
Kan ju berätta att detta ljudet inte e nått man vänjer sig vid. Jag hatar det! Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • Oregistrerad
  • 2006-03-01 15:09

usch... Det dar wiiiiiiiiiiiiiii kan ju vanta helt klart. Sitter med en G4 1.5 som jag just uppdaterat med en 100GB 7200 fran Hitachi (efter Barefeats testresultat) och det gar riktigt mycket snabbare.

Sa till er som inte vill ha wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sa kan HD byte vara ett trevligt och betydligt billigare alternativ. Dessutom laddar CS2 och FinalCut riktigt snabbt..

/ Carl i Kina / Kunming

Budkillen stod utanför dörren fredags, men jag var utomlands... Så efter lite trixande med TNT fick jag den igår. Den fungerar hur bra som helst... Inga konstiga ljud eller så. Batteritiden är drygt 4 timmar med enkelt wordpulande, klart godkänt.. Och den inbyggda iSighten är bättre än min vanliga..

  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 12:54

omg!! hjälp!!! sitter i närheten av en Compaq. Gud vad dess fläktar hörs. Lite off topic

Stephan eller så laddar du ner en widget som heter "mirror". Har dock inte testat det själv. Mitt ljud kommer då och då bara.

//

mvh

  • Oregistrerad
  • 2006-03-02 13:15

Har kört med min någon dag nu. Inga missljud alls. Hör inte ett dugg faktiskt förutom att jag kan höra hårddisken snurra om jag lägger örat mot datorn. Den blir heller inte direkt varm en då jämför jag med en PB 12 867 som blev väldigt varm.
Kort sagt: tyst och snabb. gillart

Bevaka tråden