Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Web-läsare?

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Safari helt och hållet. Vill man dessutom använda PDF-filer snabbt och ofta är PDF Browser Plugin användbar. Safari Speed nämnde någon.

Camino gillar jag dock mer än någonsin nu sedan version 1.0. Särskilt utseendet och att flikarna nu fungerar ungefär som Safaris. CamiTools är ett bra tillägg till Camino om man vill göra fler inställningar.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-21 11:21

Safari. Om den inte skulle fungera så byter jag till Eldräven.

Någon enstaka gång får jag gå tillbaka till Explorera när i nte Eldräven fungerar heller.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-02-21 13:08

Jag försöker gå över från safari till camino eftersom mitt safari kraschar och hänger sig hela tiden. Vet inte varför.. Ska rösta när övergången är fullt utförd:)

Ursprungligen av Axel:

Jag försöker gå över från safari till camino eftersom mitt safari kraschar och hänger sig hela tiden. Vet inte varför.. Ska rösta när övergången är fullt utförd:)

Testa SafariSpeed. Jag har sett det göra underverk med Safari. Både badbollar och starttid försvann efter att ha kört de båda optimeringarna.

Intressant att Camino är mer populär än Firefox, det hade jag verkligen inte trott.

Ursprungligen av Björnström:

Intressant att Camino är mer populär än Firefox, det hade jag verkligen inte trott.

Än så länge är ju dock inte det statistiska underlaget enormt

Jag använder Firefox pga Adblock (som tar bort reklam) och för att kortkommandot äpple-K för att komma till Google-fältet är enormt mycket lättare att trycka än det korkade äpple-alt-F som Safari använder. Inte för att äpple-K är speciellt logiskt men det är iaf lätt att trycka utan att behöva vrida handen ur led.
Dessutom har Firefox en inbyggd javascript-konsol som är riktigt smidig, tex då det blir något fel i javascriptkoden till exempelvis en widget... Det har ju hänt några gånger att jag använt den konsolen kan jag säga

Annars är väl Firefox inte den snabbaste direkt (Opera var märkbart piggare) men jag slipper å andra sidan all störande reklam och då kan det vara värt att vänta de där extra millisekunderna.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 18:48

Firefox - men när jag snart switchar till Mac så verkar det luta åt Camino

Tackar, det gjorde susen!

Opera, Firefox, Safari
Opera, och Firefox till generellt surfande. Safari för bankärenden och offline läsning av manualer.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-02-25 18:34

Shiira är en trevlig bekantskap som jag rekommenderar,

http://hmdt-web.net/shiira/en

men att jag skulle använda den mest är kanske inte riktigt sant...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-25 15:31

Gör lite reklam för Flock 0.7.3 http://flock.com/download/ .

  • Oregistrerad
  • 2006-07-25 19:55

OmniWeb, allt annat känns väldigt segt på iBooken, speciellt med många tabbar öppnade.

Var ska man lägga SafariSpeed?

Osäkert om jag har gjort rätt … Lade den i programmappen. Men jag kan inte justera nånting … Inte ens se om den är i gång eller så.

Kortfattat hur man ska hantera ”symbolen” sen när man har laddat ner den vore välkommen,

Ursprungligen av pick-me-up:

Var ska man lägga SafariSpeed?

Osäkert om jag har gjort rätt … Lade den i programmappen. Men jag kan inte justera nånting … Inte ens se om den är i gång eller så.

Kortfattat hur man ska hantera ”symbolen” sen när man har laddat ner den vore välkommen,

SafariSpeed behöver du inte lägga på någon speciell plats. Du kan köra det från skrivbordet om du vill. Du dubbelklickar på SafariSpeed och får då upp ett fönster där du kan göra två inställningar för att snabba upp Safari.

Efter att det är klart kan du slänga SafariSpeed. Det programmet behöver du bara köra en gång, sedan är allt klart.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-10-13 04:00

Opera.

Snabbast och mest innovativ.

Liten fil, rätt liten minnesanvändning, minst antal säkerhetshål och mycket portabel hör till de andra fördelarna.

Firefox...älskar tabarna...

Måste dock köra Mozilla när jag vill åt min internetbank på Handelsbanken. De har tdligen inte konverterat till Mac ännu...de tror nog att ALLA kör Windows...'höhö'

Klas

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-13 05:49

Firefox. Om någon sida funkar dåligt (vilket i princip aldrig händer) provar jag Safari. Om det inte skulle funka där heller och jag känner att jag har tid på mig så letar jag upp Explorer som ligger gömd på okänd plats på hårddisken.

Sen jag installerade Opera för ett par dagar sen, är jag oerhörd nöjd och imponerad …
Den är verkligen snabb!
Har nog svårt att tro att det skulle finnas snabbare och smidigare webbläsare för mina behov … med min gamla trotjänare = Sawtooth *ler*

Synd bara om den inte funkar tillsammans med Quicksilver. Det skulle höja bruksvärdet ännu mer. Alltså att kunna söka sajter med Quicksilver som sen Opera skulle öppna.
Men man kan nog inte få allt …

Bevaka tråden