Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet blir Paynet

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 17:14

jag menar att befolkningen som behöver pengarna till vatten och annat får dom inte utan att deras "regering" eller andra "makthavande" maktmissbrukande idioter lägger dessa pengar på vapen och sådant istället så att dessa fattiga personer fortfarande är utan vatten och mat och sånt som de skulle haft med hjälp av dessa pengar som tyvärr går till kanoner och stridsvagnar och vad nu idioterna köper för befolkningens pengar.

Ursprungligen av Elajtenworld:

jag menar att befolkningen som behöver pengarna till vatten och annat får dom inte utan att deras "regering" eller andra "makthavande" maktmissbrukande idioter lägger dessa pengar på vapen och sådant istället så att dessa fattiga personer fortfarande är utan vatten och mat och sånt som de skulle haft med hjälp av dessa pengar som tyvärr går till kanoner och stridsvagnar och vad nu idioterna köper för befolkningens pengar.

Den stora bristvaran här i världen verkar vara skiljetecken.

Ursprungligen av Elajtenworld:

deras eget fel, så himla mycket pengar sverige och andra länder skänker till sådana länder borde de ha vatten osv men tydligen har de istället gott om idioter och vapen.....

Argh!
Det är nog inte de som inte har vattens fel. Jag tror inte de sitter och tänker "hmm, jag är törstig som Fan men jag ska nog anlita en idiot med vapen istället för att använda pengarna till att… öh… trolla fram vatten med knäna…?"

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 22:28
Ursprungligen av Laseranders:

Argh!
Det är nog inte de som inte har vattens fel. Jag tror inte de sitter och tänker "hmm, jag är törstig som Fan men jag ska nog anlita en idiot med vapen istället för att använda pengarna till att… öh… trolla fram vatten med knäna…?"

jag menar dom som bestämmer i landet-där-dom-som-inte-har-vatten-bor.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-14 19:27

...eller så loggar vi av, ses vid traneberg och hoppar i min Skärgårds 22'a och sticker ut till skärgården och njuter av en annan ganska trevlig verklighet. Jag står för sill och potatis.

/jensa

Allt är inte av ondo, tänk om vi var tvingade att betala en liten slant för att skicka email, t.ex. 50öre tänk vad mycket mindre spam man skulle få.

Daniel

Ursprungligen av schmuck:

...eller så loggar vi av, ses vid traneberg och hoppar i min Skärgårds 22'a och sticker ut till skärgården och njuter av en annan ganska trevlig verklighet. Jag står för sill och potatis.

/jensa

Vilket skönt svar, sånt gillar jag!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-15 15:52
Ursprungligen av schmuck:

...eller så loggar vi av, ses vid traneberg och hoppar i min Skärgårds 22'a och sticker ut till skärgården och njuter av en annan ganska trevlig verklighet. Jag står för sill och potatis.

/jensa

Jag är på när isen släpper Jag kan bidra med ett 6-pack folköl.

Ursprungligen av schmuck:

...eller så loggar vi av, ses vid traneberg och hoppar i min Skärgårds 22'a och sticker ut till skärgården och njuter av en annan ganska trevlig verklighet. Jag står för sill och potatis.

/jensa

Taget! Jag tar med lite bira samt en fin whiskey att avrunda kvällen med. Vad sägs om en 20-årig Oban?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-10 18:48

Om någan kan erbjuda ett nät som är mycket snabbare än det befintliga, typ med möjligheter att streama HD tv så tror inte jag att det kommer att bli problem att hitta folk som är villiga att betala, speciellt inte när det dyker upp tjänster som är omöjliga med nuvarande nät.

Hoppas istället att staten kan ställa upp:rolleyes:

För övrigt brukar piratbyrån ha bra koll på hur det ligger till med internet.

Men det sa du inte.

Du skulle inte kunna ge lite exempel? Diskussionen känns så generaliserande.

Jag håller med om att det finns svinaktiga korrupta regimer, men att tala om "landet-där-dom-som-inte-har-vatten-bor" känns inte direkt sakligt.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 22:40
Ursprungligen av Kristofer:

Men det sa du inte.

Du skulle inte kunna ge lite exempel? Diskussionen känns så generaliserande.

Jag håller med om att det finns svinaktiga korrupta regimer, men att tala om "landet-där-dom-som-inte-har-vatten-bor" känns inte direkt sakligt.

jag har läst att i länder där det är dåligt med vatten o mat och annat sådant finns det regeringar eller andra "Göran Persson-wannabe´s" som styr o ställer i ren Saddam-anda och alla pengar som sverige och andra länder skänker för att de ska kunna få böcker i skolan, mat och vatten och annat, går då till vapen istället för att maktmissbrukarna tar dom och så fortsätter befolkningen att vara utan vatten o mat för att deras pengar blir stulna och lagda på vapen istället....detta har jag läst, vilket land det handlar om vet jag inte. Hur kom vi nu in på andra länder egentligen?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Hur kom vi nu in på andra länder egentligen?

kanske genom....nedanstående :rolleyes:

Ursprungligen av Elajtenworld:

deras eget fel, så himla mycket pengar sverige och andra länder skänker till sådana länder borde de ha vatten osv men tydligen har de istället gott om idioter och vapen.....

  • Oregistrerad
  • 2006-03-15 23:24
Ursprungligen av kahsay66:

kanske genom....nedanstående :rolleyes:

Nej det var detta: "Kalle Borch

Join Date: Jan 2005
Posts: 161
Citat:
Ursprungligen skriven av Elajtenworld
slutar med att i hela landet eller till och med över hela planeten att privatfolk sätter upp wlan-sändare/mottage......

"De flesta på planeten saknar fortfarande rent vatten och likn. Kanske bättre börja med det?"

Ursprungligen av Elajtenworld:

Nej det var detta: "Kalle Borch

Join Date: Jan 2005
Posts: 161
Citat:
Ursprungligen skriven av Elajtenworld
slutar med att i hela landet eller till och med över hela planeten att privatfolk sätter upp wlan-sändare/mottage......

"De flesta på planeten saknar fortfarande rent vatten och likn. Kanske bättre börja med det?"

ooppps....my bad!

så kan det gå om man inte har koll på sina källor :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-03-16 00:25
Ursprungligen av kahsay66:

ooppps....my bad!

så kan det gå om man inte har koll på sina källor :rolleyes:

ja...YOUR bad

Tror ett fritt internet är en ganska bra grund för frihet runtom i världen.
Upphovsrättsbranschen har nog inget emot att springa korrupta regeringars ärenden. Visa spärrar mot piratkopiering kan nog även användas för politisk censur och vice versa, så varför inte samarbeta?

Ursprungligen av Laseranders:

Tror ett fritt internet är en ganska bra grund för frihet runtom i världen.
Upphovsrättsbranschen har nog inget emot att springa korrupta regeringars ärenden. Visa spärrar mot piratkopiering kan nog även användas för politisk censur och vice versa, så varför inte samarbeta?

Just ja!
Läs denna nyhet: http://www.piratbyran.org/index.php?view=forum&a=thread&id=41040

De är ju inte kloka i huvet.

Piratpartiet eller motståndarna?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-01 20:29

A nationwide network of nonprofit organizations, including the Organic Consumers Association, are mobilizing to stop Congress from passing a law that would enable telecommunications giants to control the flow of traffic on the internet. Companies like AT&T, Verizon and Comcast are pressuring Congress to pass the "telecom reform bill" that would allow them to restrict or slow down your access to certain websites on the internet. As an example, last year, Canada's version of AT&T -- Telus -- blocked their internet customers from visiting a web site sympathetic to workers with whom Telus was negotiating.

This controversial bill would create a similar situation in the U.S. whereby telephone and cable companies would have increased power to control how well (or poorly) specific websites, including nonprofit organizations, would function on your computer. The current construction of the internet allows everyone to compete on a level playing field. This is the reason that the internet is a force for economic innovation, civic participation and free speech. If the public doesn't speak up now, Congress will hand over control of the internet to these telecommunications monopolies.

>>Learn More

Bevaka tråden