Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny 1GHz Powerbook G4

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är gärna med och diskuterar WLAN-routrar, har en MR314 men är på väg att inhandla en till. Men ta det i en ny egen tråd i så fall!

Om man skulle vilja spela lite spel på 1GHz modellen, duger den till det? Tänker på t.ex. Ghost Recon och andra kommande spel.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-11-11 15:27

Hur ser det ut på leveransfronten? Vem ligger bäst till för hands-on-test? *nyfiken*

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-11-11 18:05

Själv har jag fått besked om slutet av november (ej bekräftat). Då har jag beställt via lokal återförsäljare och ett par dagar efter lanseringen.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iNker:
Hur ser det ut på leveransfronten? Vem ligger bäst till för hands-on-test? *nyfiken*

Min låda med PB G4 1GHz DVD-R/CD-RW, Bluetoothadapter, Officepaket och iPod 20GB skeppades från Irland den 12/11. Det verkar som om julafton kommer tidigt i år...

/Göran

Jag är nöjd så länge 1 GHz-modellen kan levereras i mars någon gång då är det dags för personalköp!

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-11-13 09:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Om man skulle vilja spela lite spel på 1GHz modellen, duger den till det? Tänker på t.ex. Ghost Recon och andra kommande spel.

Det bara måste funka skitbra. Jag har testat demon på min Dual 450 med 512 MB RAM och 16 MB Rage, och det funkar. Inte jätte bra, men det funkar. Då måste ju en 1 GHz med 64 MB Radeon 9000 funka grisbra! Eller?

PowerBook 800MHz med 32MB Radeon 7500-grafik kunde fungera bättre, i spel alltså. Spelen fungerar men inte på någon vidare hög upplösning.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Göran Bolinder:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: iNker:
Hur ser det ut på leveransfronten? Vem ligger bäst till för hands-on-test? *nyfiken*

Min låda med PB G4 1GHz DVD-R/CD-RW, Bluetoothadapter, Officepaket och iPod 20GB skeppades från Irland den 12/11. Det verkar som om julafton kommer tidigt i år...

/Göran

Hur kunde det gå så fort? Min har dom inte ens börjat bygga...

magjac: Valde du DVD-brännare eller DVD/CDRW?

Beställde en 800a före uppgraderingen men fick ingen innan skiftet så då ändrade dom min order till en 1ghz med Superdrive

Beställde min 1Ghz Combo idag på Apple store, 3 veckor sa de.

När dras rabatten för minnet av? Måste man gå "hela" vägen för att den ska dras? Skulle vilja se slutpriset utan att beställa den..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
När dras rabatten för minnet av? Måste man gå "hela" vägen för att den ska dras? Skulle vilja se slutpriset utan att beställa den..

Välj dator. I andra steget väljer du 1 GB minne för 4900:- extra. Klicka på "Uppdatera"-knappen under specifikationen överst på sidan så dyker det upp en rad med rabattens storlek.

/Göran

Det blir inte så för mig, innan man väljer dator så står det "Spara pengar direkt på minnesuppgraderingar. " Men rabatten syns aldrig, har gått så långt som till sidan där man ska bekräfta ordern och välja betalningsmetod.

Rabatten syns inte om du tex loggar in med Mecenat kortet, jag ringde och beställde min, det gick lika bra.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Rabatten syns inte om du tex loggar in med Mecenat kortet, jag ringde och beställde min, det gick lika bra.

Aha, då får jag kanske göra det.. Vad beställde du?

Såja!

Då har man själv lagt in en beställning på en TiBook. Det blev den näst värsta, dvs utan DVD-brännare men däremot fullspäckad med minne.

Såg också det här på Apples startsida. Är det för att jävlas med pyttemjuk eller vad tror ni? För att de är total insnöade i Redmond är väl inget nytt?

[ 14 November 2002, 16:26: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

Whistler Mountains.. rätt vanligt skidplejs dåra?

Mmja, eller så är det pga att Whistler är den populäraste skidorten i Nordamerika (ganska känt ställe där borta), sen 7 år tillbaka.

Men din teori är roligare.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Daniel Ström:
Rabatten syns inte om du tex loggar in med Mecenat kortet, jag ringde och beställde min, det gick lika bra.

Aha, då får jag kanske göra det.. Vad beställde du?

Ett styck 1Ghz Powerbook samt ett extra batteri, ett extra batteri rekommenderas varmt, de fem timmar som Apple uppger är ta mig f** ren och skär lögn.

Japp, jag får knappt 2 timmar här. Observera också att jag använder andra program än Kalkylatorn.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tomas Björklund:
Kan det vara en så stor skillnad på räckvidd som det verkar om mal läser på apples hemsida och beskrivningen på ovan nämnda netgear pryl?

Apple säger max 50 meter från sin Airport station medan på NetGear står det 255 m ! Det är ingen liten och orellevant skillnad det.

Vissa tillverkare anger inomhus, andra utomhus.
Vissa räckvidden med 11Mbps, andra med 1Mbps (lägsta hastiheten 802.11b går ner i om mottagningen är dålig).
I USA tillåts dessutom högre uteffekter även med 802.11b om jag inte är felinformerad.
Men visst är Apples antennlösning i G4:an ett skämt.

  • Oregistrerad
  • 2002-11-17 04:38

Pratade med en Apple rep. på Comp USA idag här i L.A, han sade att dom släpper en Powerbook nu på måndag, samt en modell på onsdag. Den lilla samt 1GHz med superdriven, (han visste inte vilken som skulle komma först), mellanmodellen kommer mycket senare sa han. Har en 1Ghz PB beställd så vi får se om det stämmer.

Jaha då missade man rabatten på RAM-minne. Jag som var så sugen på 1 GB i den...

Synd att det är 2 x 256 och inte 1 x 512 i den standard, kostar nog en slant att uppdatera...

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-19 17:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Stefan Strandberg:
Jaha då missade man rabatten på RAM-minne. Jag som var så sugen på 1 GB i den...

Synd att det är 2 x 256 och inte 1 x 512 i den standard, kostar nog en slant att uppdatera...

Arghhh! Skulle inte den kampanjen gälla tills i januari eller nåt sånt! Skit också... Jag som just var påväg att köpa en.. Det ändrar ju priset med bortåt 3-4000kr!! Aj aj... Det var inte bra...

/arvid

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-11-19 18:07

Hmm vid lite närmare efterforskningar så hittade jag den här sidan. Enligt den ska erbjudandet gälla hela vägen till 6e Januari 2003.

Citat:

quote:
Skaffa dubbelt så mycket minne som standardminnet i din nya Mac för bara 373,75 kr inkl. Moms, eller beställ mer minne till ett rabatterat pris när du handlar från webbutiken Apple Store* mellan den 23 oktober 2002 och den 6 januari 2003.

Men, som jag nyss noterade, så funkar inte rabatten längre på AppleStore... Någon som vet något mer?

/arvid <- som nu är glad igen

[ 19 November 2002, 18:10: Meddelandet ändrat av: arvid. ]

Hhmm, undra vad som gäller. Borde ju vara det som står på sidan du länkade till..

  • Oregistrerad
  • 2002-11-20 03:58

Min Powerbook gick iväg i dag, jag får den i morrn

------------------
ORDER INFORMATION:
------------------
Description :APPLE POWERBOOK G4/1
Unit Price : $2,909.00
Quantity : 1
Order Date: 11/06/2002
Pay Method: VISA
Charged Amt : $2,909.00
Shipped Date:11/19/20
Item Status :SHIPPED
Carrier :AIRBORNE
Ship To :4531 EMPIRE AVENUE
BURBANK, CA 91505

Zones, Inc.
www.zones.com
Customer Service: 1-800-248-9948

RAM-kampanjen tog slut i måndags, i förtid alltså... Närmare skäl till detta angav man inte. För dyr kampanj?

Bevaka tråden