Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag min iMac G5 snabbare?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av FrrH:

ROTFL!

... och vi fick bo i en pappkartong på motorvägen...

Ja, det var kärlek första gången man såg den sketchen. Lysande grejer.

Jag har precis samma iMac (och uppkopplingshastighet) som trådskaparen, med skillnaden att jag kör 10.4.8 och har 1, 25 GB i ram (och två externa hårdiskar på 80+300, USB dessvärre) . Och jag har inga problem med seghet, Varken vid surfning eller arbete med tyngre grejer som grafik eller video. Visst väsnas fläkten (det är ju en iMac rev A) men programmen är responsiva och och den tuffar på i jämn takt. Trots skrivbordsbild, massa program i docken, alla "effekter" + Dashboard.

Hur gör jag då? Jag kör Onyx då och då, 1-2 gånger i månaden, sätter datorn i vila varje natt, startar om den kanske tre-fyra gånger i månaden (oftast på grund av installationer eller Onyx). Men det är inte där det ligger tror jag utan den stora skillnaden ligger i att jag kör Tiger och har mer ram. Det var en avsevärd, väsentlig skillnad när jag installerade Tiger och prestandan blev enormt mycket bättre när jag ett par månader senare tryckte in 1 GB ram i den. Så Tiger + mer ram är mitt tips. Det funkade för mig, den aldrig varit snabbare än den är nu.

Sen kan jag ju tillägga att den knappast mådde dåligt av att inte vara uppkoplad ett par veckor när jag bytte bredbandsleverantör, men det gjorde å andra sidan jag.

Annars är det säkraste kortet om man vill ha bra prestanda dedicering. Alltså en dator bara för grafik och med bara nödvändiga program eller bara för musik osv. Men det är knappast en rimlig lösning.

Bevaka tråden