Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har beställt nya MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-13 21:21

Ring mig på onsdag när den kommit som piper jag förbi och glor lite.

Ursprungligen av Hasse A:

Jorå, beställde den 10 januari, beräknas skickas senast 15 februari...

MBPRO 15/1.83 CTO
1GB 667 DDR2- 1 SO-DIMM
120GB Serial ATA Drive@5400rpm
SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
ATI Mobility Radeon X1600-256M
BkLit Keyboard/Mac OS-S
Airport Extreme Card&BT-S

Jag kan härmed meddela att jag ljög i den första posten. Jag har ju självklart beställt en 1,83 GHz MacBook Pro. F.o.m. idag iallafall...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-20 15:08

Jag har beställt en 2 ghz, 1 gb ram, 7200 hdd...
Här kan ni posta era beställningar och om de har skickats eller inte http://www.schmidp.com/macbook/index.php

  • Oregistrerad
  • 2006-02-14 19:51

1.83 med 1GB RAM har jag också beställt. Vill egentligen ändra till 2GB men vill inte göra någon ändring just nu då jag inte har tid att vänta allt för länge.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-14 20:18

min 1.67 blev en 1.83 gratis =). Mitt leveransdatum har ännu inte ändrats 15 feb.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-14 21:48
Ursprungligen av Sombrero9999:

min 1.67 blev en 1.83 gratis =). Mitt leveransdatum har ännu inte ändrats 15 feb.

vafalls!? hurdå!?

Ursprungligen av DaPhox:

vafalls!? hurdå!?

Apple uppdaterade idag, finns en tråd om det här: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=93594

  • Medlem
  • Växjö
  • 2006-02-14 21:58

Ja tack för det Apple!

MBPRO 15/1.83 CTO
Z0CN

Ersatt av ny produkt

MBPRO 15/2.0 CTO
Z0DF
2.0GHz Intel Core Duo/256MB
2GB 667 DDR2- 2x1GB SO-DIMMs
100GB Serial ATA Drive@7200rpm
SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
BkLit Keyboard/Mac OS-S
Airport Extreme Card&BT-S

Förklaring:

http://www.apple.com/pr/library/2006/feb/14macbookpro.html

  • Oregistrerad
  • 2006-02-14 22:03

aaahh, läste den nyss. perfekt present...

min datum har ändrats ifrån den 17:e feb till den 14:e MARS!

jäkligt drygt.. ska ringa apple i morrn...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 00:38

själv ändrades mitt till 28 februari

är det någon mer än jag som inte har fått meddelande om ändringen av processor?

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 02:17

Vad hände med leveranstiden egentligen? Visst e det kul att man får 2.0GHz istället för 1.83, men att gå från att leverera senast 8:e mars till senast den 28:e mars?? Lite väl lång tid tycker jag...

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 09:18

Samma här. Gick från 21:e februari (nästa vecka!) till 15:e mars.

på apple har de inte hört mer än vi...

jag har inte ens fått följande mail än men det kommer väl:

To Our Valued Apple Customer:

Today we announced that this week Apple will begin shipping the new 15.4-inch MacBook Pro featuring the Intel Core Duo processor, a built-in iSight, Front Row with Apple Remote and more. The reception of the MacBook Pro has been tremendous and we are working hard to ship as many units as fast as possible.

Better still, prior to shipment we've improved the entire MacBook Pro family with configurations starting at 1.83Ghz up to 2.16GHz. We have upgraded your MacBook Pro from a 1.83GHz processor to a 2.0GHz processor at no additional cost! We anticipate shipping your upgraded order by February 23, 2006.

To learn more about the most recent upgrades to the MacBook Pro family, please visit http://www.apple.com/macbookpro. You might be interested to know that Apple is offering an even faster processor - the 2.16GHz. This is a custom configured option and is available for an additional charge.

If you decide you'd like to make a change to your upgraded MacBook Pro order, we're happy to help. You may reach us at at 1-800-676-2775, Mon-Fri 7 am-10 pm and 9 am-6 pm Sat-Sun (Central). Some change requests may extend your shipment date slightly. If we do not hear from you by February 18th, we will ship the MacBook Pro 2.0Ghz Intel Core Duo.

Our systems will reflect the change to your order by February 15. Please visit http://www.apple.com/orderstatus for the most up-to-date information on your upgraded order. A shipment notification, with tracking information, will be emailed to you as soon as your order is shipped.

Thank you very much for shopping at the Apple Store!
Sincerely,
The Apple Store Team

sen hörde jag något om att om man (i usa) väljer den uppbeefade processorn, 2,16 ghz, placeras man automatiskt längre fram i kön. Är det likadant i Sverige får vi kanske reda på när mailen är skickade och svenska apple store är uppdaterad...

någon som har fått mail än?

Bästa Apple Store-kund,

Idag meddelade vi att Apple, med start denna vecka, börjar leverera nya 15,4-tums MacBook Pro med Intel Core Duo-processor, inbyggd iSight-kamera, Front Row med Apple Remote och mer. MacBook Pro har fått ett fantastiskt mottagande och vi arbetar hårt för att leverera så många datorer som möjligt så snabbt det bara går

Ännu bättre, innan vi ens har påbörjat levereranserna har vi förbättrat hela MacBook Pro-familjen med konfigurationer från 1,83 Ghz upp till 2,16 GHz. Vi har automatiskt uppgraderat din MacBook Pro från en processor på 1,67 GHz till en på 1,83 GHz utan extra kostnad! Vi planerar att leverera din uppgraderade beställning senast den 8 mars 2006.

Om du vill veta mer om de senaste uppgraderingarna av MacBook Pro-familjen besöker du http://www.apple.com/se/macbookpro.

Våra system kommer att visa din ändrade beställning fr.o.m. den 15 februari. Besök hhttp://store.apple.com/Apple/WebObjects/swed... för den senaste informationen om din uppgraderade beställning. Ett leveransmeddelande, med spårningsinformation, kommer att e-postas till dig så fort din beställning skickas

Tack för att du handlar från Apple Store!

Med vänliga hälsningar

Vi som arbetar på Apple Store

jag har fått det mailet också... stod dock den 4:e mars som senaste datum för mig.

lyckat om man nu vill ha 2,16ghz:aren att man måste bestämma sig innan den 18:e, så är inte svenska applestore uppdaterad... priset + ev. leveransförsening ska man gissa kanske?

Jag har fått ovanstående inlägg också. Dock med den 28:e februari som leveransdatum.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-15 13:35

mac-tias samma som dig. Denna väntan börkar bli olidlig!

nu har de uppgraderat själva informationssidan om macbooken, dock inte svenska apple store.

Egentligen hade de inte varit något jätteproblem att vänta, om man inte ställt in sig på att få datorn levererad i mitten av februari. Bättre i så fall att inte ange 15:e februari som "skickas senast"-datum. Inte direkt just-in-time vi snackar om... Fast vi är ju vanliga dödliga konsumenter och inga storföretag.

Beställningssidan visar fortfarande den 15:e februari förresten.

3150:- verkar bli den nya kostnaden om man vill ha 2,16ghz istället för 2ghz...

fast de på applestore sverige säger fortfarande: "någonstans mellan 2,5k och 3k".

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-15 23:35
Ursprungligen av +Pine+:

3150:- verkar bli den nya kostnaden om man vill ha 2,16ghz istället för 2ghz...

fast de på applestore sverige säger fortfarande: "någonstans mellan 2,5k och 3k".

3160:- för att vara exakt. Apple Store Sverige är nu nämligen uppdaterat.

I väntan så tänkte jag investera i ett 1gb-minne. Passar detta?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316533

  • Oregistrerad
  • 2006-02-21 18:30

jag är med i klubben

Som fattig student får jag nu leva på..... ja, vad ska jag leva på???? det löser sig nog.:rolleyes:
Beställde idag:
Backlit Keyboard & Mac OS
AirPort Extreme Card & Bluetooth
1.83GHz Intel Core Duo
SuperDrive (DVD-RW/CD-RW)
80GB Serial ATA drive (5400rpm)
1GB 667 DDR2 - 2x512MB SO-DIMMs

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-21 19:10

Jag har också beställt!!

2.0GHz Intel Core Duo/256MB
1GB 667 DDR2- 1 SO-DIMM
100GB Serial ATA Drive@7200rpm
SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
BkLit Keyboard/Mac OS-H
Airport Extreme Card&BT-H

Nu är det bara väntan kvar...

  • Medlem
  • Söderköping
  • 2006-02-23 16:18

MBPRO 15/2.0/1X1G/100/256VRAM/SD-SWE
2.0GHz Intel Core Duo/256MB
1GB 667 DDR2- 1 SO-DIMM
100GB Serial ATA Drive@5400rpm
SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)
BkLit Keyboard/Mac OS-S
Airport Extreme Card&BT-S

Beställd igår!

Sådärja. 1,83 GHz, 2x512 MB, 80 GB 5400 rpm.

Känns lite tråkigt att det är en "hempc" så man lär ju få vänta tills man blir gråhårig.

Switcher-land here I come!

Jag har beställt via Macoteket och beställde först 1.83, men valde sedan att inte låta den uppgraderas till 2.16 utan det får fortfarande bli 1.83. Istället investerar jag i en skärmkalibrator, AppleCare och mer minne. När den kommer? Det vettisjutton, Macoteket säger "slutet av mars".

Bevaka tråden