Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OSX Tiger 10.4.4 Släppt!

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En pytteliten, men ack så efterlängtad, uppdatering för min del:

Native stöd numera i Raw.plist för Canon EOS 350D.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 16:14
Ursprungligen av Michael Hammarström:

En pytteliten, men ack så efterlängtad, uppdatering för min del:

Native stöd numera i Raw.plist för Canon EOS 350D.

Ja, härligt. Ska bli spännande att se hur resultatet blir istället för fulhack som funkar men som inte ger riktigt rätt färg osv.

Ursprungligen av Spiken:

Spotlight är väldigt mycket snabbare på min 800 MHz iBookare med 640 MB RAM under 10.4.4.

Jo tack, Spotlight är ruskigt mycket kvickare. Även på dubbelt så snabb Powerbook.

uppdateringen tog bort min bluetooth enhet som macen inte längre hittar, och den där firmwareuppdateringen hittar inte enheten heller, någon som upplevt samma sak vid uppdatering till 10.4.4?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 13:21
Ursprungligen av strofse:

uppdateringen tog bort min bluetooth enhet som macen inte längre hittar, och den där firmwareuppdateringen hittar inte enheten heller, någon som upplevt samma sak vid uppdatering till 10.4.4?

Jepp, har samma problem som du beskriver. Min iMac hittar inte min BT-adapter längre, på min iBook hittade den inte den inbyggda enheten först (Firmware-uppdateringen) men det gick till slut. Skulle dock behöva ha igång BT på iMacen också...
Har du lyckats lösa det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 16:28

I morse installerade jag 10.4.4 poå en helt ny ibook 14" som funkade utmärkt innan. Nu kommer den inte ur "färgsnurran" i början, jag ser finder men kan inte göra något... svinirriternde

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 17:04

Äntligen igång igen. Det tog ovanligt lång tid innan det gråa äpplet mot den vita bakgrunden försvann och systemet snurrade igång igen. Kanske blev jag lite väl nervös i onödan...
Tack till er som kom med olika lösningar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 19:07

Bara jag som undrar varför inte Apple slipade till godis-kalkylator-widgeten samtidigt som kalender-widgeten?

Front Row

Front Row funkar inte längre på min powerbook G4 efter 10.4.4

Någon mer med samma problem ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 21:49

strofse: Uppdateringen har gjort så att mitt bluetooth headset (Motorola HT820) inte funkar längre. Funkade i mono (inte stereo) i 10.4.3. Bluetooth verkar dock funka eftersom headsetet hittas. Någon mer som har liknande problem?

Ursprungligen av Enberg:

strofse: Uppdateringen har gjort så att mitt bluetooth headset (Motorola HT820) inte funkar längre. Funkade i mono (inte stereo) i 10.4.3. Bluetooth verkar dock funka eftersom headsetet hittas. Någon mer som har liknande problem?

Ja, det är problem med BT efter uppdateringen. Det saknas en korrekt uppdatering av Firmware till många burkar. Om man var väldigt snabb på Programuppdateraren så dök det efter omstarten efter avslutad 10.4.4-uppdatering fram ett meddelande om att OSX ville ladda ner en uppdatering av den fasta progamvaran avseende BT. Laddade man ner den körde det sig fullständigt! Denna togs dock bort tämligen omgående. Applesupporten vet inget heller utan kunde bara upplysa om att den Firmware jag har i min Mini t ex (2.1538) behöver uppdateras men det finns ingen uppdatering tillgänglig ännu.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-11 22:13
Ursprungligen av everlast:

Front Row funkar inte längre på min powerbook G4 efter 10.4.4

Någon mer med samma problem ??

Ja, upptäckte precis att Front Row inte fungerar på mina två Macar (iMac G4 och iBook G4) heller. Hade lyckats installera med hjälp av ett tillägg...

Men sökte och fann en update på Front Row Enabler 1.1 så nu fungerar det igen.

Senast redigerat 2006-01-11 23:50
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 20:07

Förflyttning av stora fönster blev ryckigt med 10.4.4 på min Mac mini och transparent dock slutade fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 22:27

E det bara jag eller finns det mer info under Systeminformation nuförtiden? Strömdetaljer har jag aldrig sett där förut b.la

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-01-11 22:41

Kör bara Front Row enabler på macupdate så fungerar Front Row igen..

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-12 14:55

Jag nödgades ominstallera FrontRow mha Enablern och de instruktioner som medföljer.

  • Medlem
  • 2006-01-12 17:03

Uppdaterade till 10.4.4 på min Mini 1.42 Ghz 1 Gb RAM och allt känns ju något snabbare, klart att det kan vara inbillning, men något jag särskilt lade märke till, och som är lite udda, är att ikonen för adressboken försvann ur docken (alltså ersattes av en vanlig applikations-ikon) - och några filtypsassociationer sabbades (Dreamweaver förlorade association till .css och .php)...

Märkligt!

för min del vart det sämre... och än en gång lär jag mig att all uppdatering inte nödvändigtvis är av godo

dags att stänga av aut. uppdatering...

surt bara att supporten lever efter devisen "bort med kunderna"... min dator är 93 dagar och då svarar man inte ens på hur vädret är där de sitter. Vad tror de? Att det är Pentagon man ringer till eller.... loosers

hur som apple gör snygga datorer och det känns som om det är enbart det som håller mig kvar på denna sida av datorvärlden

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-01-19 21:10

Jag har faktiskt ett problem efter uppdateringen; klockan menumeters uppe i menyn försvinner efter varje omstart.

Någon som vet en lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 22:17

Reparera behörigheter i Skivverktyg.

  • Medlem
  • Skara
  • 2006-01-20 00:12
Ursprungligen av Spiken:

Reparera behörigheter i Skivverktyg.

Gjort det 3 gånger

Bevaka tråden