Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ny Apple smartphone

Tråden skapades och har fått 347 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple har ju faktiskt experimenterat med en telefon en gång i tiden.

http://www.theapplemuseum.com/index.php?id=45

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-01 15:59
Ursprungligen av ztaafen:

Apple har ju faktiskt experimenterat med en telefon en gång i tiden.

http://www.theapplemuseum.com/index.php?id=45

Ja, hehe... och KORK var ju inte speciellt lyckat heller

Hoppas att fobin för telefoner nu tagit av lite hos Apple så att dom gör en bra mobil nu då.. fast gärna om 3-4 år då jag ändå måste byta ut min nyköpta

Ursprungligen av boris91:

Ja, hehe... och KORK var ju inte speciellt lyckat heller

Hoppas att fobin för telefoner nu tagit av lite hos Apple så att dom gör en bra mobil nu då.. fast gärna om 3-4 år då jag ändå måste byta ut min nyköpta

Oooh ... vad har du köpt för telefon då?
Håller de ett år vid mänskligt bruk så är det ju nästan rekord...
.. även om P910i som jag har nu verkar funka bra i många år.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 20:48
Ursprungligen av Robert R:

Oooh ... vad har du köpt för telefon då?
Håller de ett år vid mänskligt bruk så är det ju nästan rekord...
.. även om P910i som jag har nu verkar funka bra i många år.

Jag har en hyfsat noobig telefon, Nokia 6060 då jag inte ville köpa en dyr mobil - eftersom iPhone kommer någon gång. Min Nokia 6230 gick dock sönder så jag var tvungen att köpa en ny.. spänningen är olidlig i och med staeds inlägg här.

Separata batterier för telefon och mp3-spelare verkar smartare än smart

intressant...känns i magen att den kommer i januari.

Senast redigerat 2006-12-03 17:50

Dubbla batterier vore fantastiskt intelligent, att ingen gjort det innan. När jag nu har en iPod och en mobil vet jag att jag fortfarande kan ringa/ta emot samtal fast jag lyssnat på musik konstant i 10 timmar. Den lyxen har man inte med dagens musiktelefoner, därför har jag hållit mig till två apparater. Dock känns två batterier väldigt utrymmeskrävande, så att den ska vara löjligt liten samtidigt som den har dubbla batterier? Vem vet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-03 19:21
Citat:

4GB ($249) and 8GB ($449)

Kommer den inte att kosta mer?:eek:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-03 20:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Dubbla batterier vore fantastiskt intelligent, att ingen gjort det innan. När jag nu har en iPod och en mobil vet jag att jag fortfarande kan ringa/ta emot samtal fast jag lyssnat på musik konstant i 10 timmar. Den lyxen har man inte med dagens musiktelefoner, därför har jag hållit mig till två apparater. Dock känns två batterier väldigt utrymmeskrävande, så att den ska vara löjligt liten samtidigt som den har dubbla batterier? Vem vet.

Ett nytt slags batteri med vit substans.. som man matar med äpplen?

För den som inte besökt länken:

In the latest episode of Diggnation, Kevin Rose (at ~38:30) claims to know some details about the Apple phone from a "solid" source.

According to Rose, little bit of inside info on the Apple phone:

- Going to be coming out in January
- All phone providers
- "It's small as sh*t"
- Don't know anything about the Operating System
- The OS is supposed to be "cool"
- Doing some unique things
- Two batteries, one charger. One for MP3 portion and one for Phone.
- 4GB ($249) and 8GB ($449)
- Flash memory, Slide out keyboard
- Maybe touch screen?

Detta är nog det trovärdigaste hittills och jag tror att det mycket väl kan stämma. Det är inte vem som helst som påstår detta.

Ursprungligen av draags:

Nu ska man kanske inte gå igång på ett rykte från macrumors. Har de någonsin haft rätt?

hmm kanske nångång men inte är det ofta.

Vad snackar du om? MacRumors är det absolut mest sansade av ryktessajterna på nätet. De rapporterar om alla rykten som finns, men de kommer sällan med egna rykten (men de få gånger de gör det så har de till stor del varit korrekt så vitt jag kan minnas) och det är en viktig skillnad. Och varje gång det kommer ut rykten så brukar de värdera trovärdigheten jämfört med egna källor eller sanningshalt i tidigare rykten osv.

Men vad du missat denna gång är att det inte är MacRumors rykte utan Kevin Rose (precis som boris91 skrev) och han är ytterst trovärdig faktiskt (som Hagelin också påpekar), om du hade läst MacRumors text hade du sett detta:

Kevin Rose was co-host of The Screen Savers on Tech TV and later started Digg.com. Last year, he offered last minute rumors prior to Macworld San Francisco which turned out to be accurate. He also predicted the iPod nano.

Det betyder förstås inte att allt han säger är Sanningen. Men det är ett rykte som har lite mer tyngd än vanliga anonyma rykten.

Ursprungligen av Adrian B:

För den som inte besökt länken:

In the latest episode of Diggnation, Kevin Rose (at ~38:30) claims to know some details about the Apple phone from a "solid" source.

According to Rose, little bit of inside info on the Apple phone:

- Going to be coming out in January
- All phone providers
- "It's small as sh*t"
- Don't know anything about the Operating System
- The OS is supposed to be "cool"
- Doing some unique things
- Two batteries, one charger. One for MP3 portion and one for Phone.
- 4GB ($249) and 8GB ($449)
- Flash memory, Slide out keyboard
- Maybe touch screen?

Detta är nog det trovärdigaste hittills och jag tror att det mycket väl kan stämma. Det är inte vem som helst som påstår detta.

Vad snackar du om? MacRumors är det absolut mest sansade av ryktessajterna på nätet. De rapporterar om alla rykten som finns, men de kommer sällan med egna rykten (men de få gånger de gör det så har de till stor del varit korrekt så vitt jag kan minnas) och det är en viktig skillnad. Och varje gång det kommer ut rykten så brukar de värdera trovärdigheten jämfört med egna källor eller sanningshalt i tidigare rykten osv.

Men vad du missat denna gång är att det inte är MacRumors rykte utan Kevin Rose (precis som boris91 skrev) och han är ytterst trovärdig faktiskt (som Hagelin också påpekar), om du hade läst MacRumors text hade du sett detta:

Kevin Rose was co-host of The Screen Savers on Tech TV and later started Digg.com. Last year, he offered last minute rumors prior to Macworld San Francisco which turned out to be accurate. He also predicted the iPod nano.

Det betyder förstås inte att allt han säger är Sanningen. Men det är ett rykte som har lite mer tyngd än vanliga anonyma rykten.

Hmm ok jag trodde att det fanns de ryktessajter som var mer trovärdiga än denna men jag ber så mycket om ursäkt om jag råkade vara kritisk och framförallt att jag inte lus läste sidan och missade den viktiga detaljen. Att en sida kan vara mer sansad för att den publicerar alla rykten låter i rätt komiskt.

Att jag råkade missa denna Kevin Rose samt inte hade hundra koll på vem han var är en miss ja visst men kom igen - ta det lugnt.

Senast redigerat 2006-12-04 16:36
Ursprungligen av draags:

Hmm ok jag trodde att det fanns de ryktessajter som var mer trovärdiga än denna

Som till exempel?

Ursprungligen av draags:

men jag ber så mycket om ursäkt om jag råkade vara kritisk och framförallt att jag inte lus läste sidan och missade den viktiga detaljen.

Att vara kritisk är naturligtvis bra och det är bara fånigt att antyda att jag skulle ha något emot det. Men ska du vara kritisk bör du i alla fall veta vad du snackar om, det är väl nästan en grundregel, eller hur? Det var ju inte en hel uppsats, utan typ fyra stycken det handlade om.

Ursprungligen av draags:

Att en sida kan vara mer sansad för att den publicerar alla rykten låter i rätt komiskt.

Skratta så mycket du vill, men det är här jag tror du missar hela poängen. Det är två helt olika saker att rapportera om ett rykte och att publicera ett eget rykte. Förstår du inte skillnaden är det svårt att diskutera överhuvudtaget.

Låt mig ta ett exempel: I vilket av följande fall är min trovärdighet på spel?
1) Jag skapar en tråd där jag berättar att Think Secret påstår att Jobs kommer att sväva in på sin nästa keynote.
2) Jag påstår själv att Jobs kommer att sväva in på sin nästa keynote.

Ursprungligen av draags:

Att jag råkade missa denna Kevin Rose samt inte hade hundra koll på vem han var är en miss ja visst men kom igen - ta det lugnt.

Jag är lugn som en filbunke. Men ett tips har jag: Citera bara valda delar istället för ett helt långt inlägg, det gör det enklare för alla.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är lugn som en filbunke. Men ett tips har jag: Citera bara valda delar istället för ett helt långt inlägg, det gör det enklare för alla.

Är inte intresserad av att gå i polemik med dig och framförallt tar det antagligen som du skriver upp allt för mycket plats/ fokus från det tråden handlar om.

Ursprungligen av draags:

Är inte intresserad av att gå i polemik med dig och framförallt tar det antagligen som du skriver upp allt för mycket plats/ fokus från det tråden handlar om.

Du blandade nog ihop Mac OS Rumors med Mac Rumors i ett inlägg tidigare.

Det kan ju förstås göra vem som helst lite sur.

Sugen nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-03 17:57

Grymt sa grisen!!

kanske får grisen överleva julen tom eftersom den tydligen är försenad till jauari..

Kan man våga hoppas på att den skulle kunna fungera i Sverige? eller blir det något US only tjafs..

Undra om den blir lika liten som en iPod nano, fast lite tjockare med tanke på knappsats och dubbla batterier. Om det nu stämmer...

Nu ska man kanske inte gå igång på ett rykte från macrumors. Har de någonsin haft rätt?

hmm kanske nångång men inte är det ofta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-04 08:49

Nu är det ju inte MacRumors vi tror på utan Kevin Rose. Han verkar hyfsat trovärdig.

Jag hoppas att du har rätt boris91 men vad är det som gör honom hyfsat trovärdig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-04 10:52
Ursprungligen av draags:

vad är det som gör honom hyfsat trovärdig?

Han lyckades förutspå nanon om man ska svälja artikeln med hull och hår. Det trovärdiga i min mening är de fakta han kommer med. Om jag skulle hitta på att jag har sett eller tagit del av ett projekt skulle jag överdriva en himlans massa mer så att alla skulle bli helt galna av förväntan (men det blev jag nu med iofs).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 12:24

Två batterier är väl bra? Med tanke på hur litet batteriet i en Nano är så är det en smart lösning om ryktet är sant. Det är lättare att stå ut med att batteriet till musiken är slut än att det är slut till själva telefonen.
Jag hoppas på att det blir en sån. Min iPod är slut och jag har tröttnat på min SE-lur.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-04 14:15

Tänk om den hade kunnat se ut så här, Damn it would be hot!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-04 15:34

Jag hoppas dock på någon än mer nyskapande.. nytt sådär i stil med iMac G4. Fantastico!

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-04 15:37
Ursprungligen av boris91:

Jag hoppas dock på någon än mer nyskapande.. nytt sådär i stil med iMac G4. Fantastico!

Du menar att telefonen ska sitta på ett skaft? Eller vad är annars meningen med den designen?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-04 16:03
Ursprungligen av Konrad:

Du menar att telefonen ska sitta på ett skaft? Eller vad är annars meningen med den designen?

Nej, iMac G4 var bara en jämförelse Vill bara att telefonen inte ska se ut som bilderna som ju är överallt. DÅ blir det tråkigt..

  • Oregistrerad
  • 2006-12-08 23:25
Ursprungligen av boris91:

Jag hoppas dock på något än mer nyskapande...

Jag vet att den funnits ett tag på nätet men nog är den lite mer nyskapande...

http://youtube.com/watch?v=-5qGn7kIkMA

[QUOTE="Luken"]Tänk om den hade kunnat se ut så här, Damn it would be hot!

Hur visste du det?

http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=23035&categID=18

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-05 16:37
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Tänk om den hade kunnat se ut så här, Damn it would be hot!

Hur visste du det?

http://www.dagensps.se/article.aspx?articleID=23035&categID=18

Jag sökte bara på google efter bilder,, men det är väl fortfarande spekulationer på den sidan?

Bevaka tråden