Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trött på blåskärmar? Skaffa en Mac!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Alltså, det som Mac OS X har som varken Win 95/98/ME hade är-stabilitet. Det är alla överens om

Men Mac OS 9 hade inte heller stabilitet samtidigt under dess levnadstid tillsammans med Windows 95/98/ME

Och, nej, Mac OS X har aldrig hängt sig för mig heller. Det är just efter uppdateringar och eventuellt om ett program jävlas bra länge så jag ledsnar på att sitta och mickla

med det som jag startar om, men alltid frivilligt, aldrig för att OS X slutar svara på min kommandon

Windows 2000/XP är faktiskt de enda bra Windows systemen, men inte de är heller riktigt bra.

Mac OS X 10.2, Jaguar, som inte kommer ännu på 23 dagar

, kommer att vara bättre än 10.1, och det är inte lite heller. Men man kan nog inte anse att Jaguar är klart det heller, för det finns alltid nya funktioner som de komemr lägga till och optimera det ena och det andra för att det skall bli snabbare.

Vet inte om filmen på nya Windows är riktig eller ej. Men välgjord ser den ut att vara i vilket fall som helst så jag utgår från att den är riktig. Och nya Windows Codename:´Longhorn´ ser ju ut på ett nytt sätt. Vågar M$ gå ifrån sitt gamla gränssnitt?

Men ok, Windows 2000/Xp kan anses vara lika stabilit som OS X av många. Faktum är att om ett program hänger sig i 2000/Xp, ja, då kan den hänga OS´et också.
Samma sak gäller med OS X, iaf om du frågar mig

Om det kankse händer mer sällan i OS X. Men väntar man tillräckligt länge i 2000/XP så kommer den väl att avsluta programmet när du har bett den om det, tar lite mer tid på en PC bara

Och ja, jag är en gammal PC användare och tvingas dras med PC i skolan (Faktum är att 30-40 iMacar är inköpta nu för videoredigering, dock inte på proffsnivå, men bra av skolan att köpa in mer Macar)

Så jag är väl vad Apple skulle kalla en switcher

Jag har gått från Mac, till PC, till Mac igen
Men jag trivs mycket bättre vid Macen än vid PC, och PC´en förreten, står på en byrå som någon ful grej i min vardag bara

Citat:

quote: Jag skulle vilja veta vad som är så viktigt för en normal användare med uptime? Jag skiter i uptime. SSHa en dator som hängt sig? Kom igen. På den tiden kan jag göra om det som gått förlorat. Om stabiliteten i programmen är låg, så kan man i mina ögon kalla systemet instabilt.
-Det är inte operativsystemets fel.
-Nej, det är det kanske inte, men vem bryr sig?
Jag säger inte att OS X är mindre stabilt än XP, men med ovanstående normalkriterier för stabilitet så är det åtminstone inte bättre.

Hear, hear!! Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: xplane:
Det är skrattretande att läsa ditt inlägg ciryon jag skulle vilja veta vilka programmen är som du måste starta om datorn när du installerar?...Och märk nu att du inte behöver göra samma sak med ditt OS X...

Öh, va? Vad försöker du säga?

Ciryon

Bevaka tråden