Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem tillverkar denna lilla plastkrokodil?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hur vore det att fixa 1000 plast avgjutningar?

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-01-02 19:41

Har ett litet minne av att jag har sett en sådan ur ett Kinder-ägg. Eller iaf en väldigt lik.

Några frågade mig i denna gamla tråd vad jag skulle med 1000 plastkrokodiler till. Jag försökte leta reda på en gammal tråd i vilken jag beskrivit den presenten det gällde i vilken jag använde den här krokodilen. Men den fanns inte 2006.

Men jag postade nyligen min lista med presenter på nytt här på 99, som svar på en fråga om vad man kan hitta på.

Tyvärr ligger den i Supporter Lounge, dit bara betalande medlemmar har tillträde, men leta efter inlägg nr #7, punkt nr 6. Här kan du bli supporter.

Tråden: Hitta på nått

Kan tillägga att jag fortfarande är på jakt efter 1000 stycken sådana här.

Ursprungligen av Taz_1999:

Kan tillägga att jag fortfarande är på jakt efter 1000 stycken sådana här.

Har du inte varit inne i leksaksaffären igen och pratat med dem?

Skicka en fråga till 118 100, de ska ju svara på allt möjligt, spänande att se om dem lyckas med denna fråga

Så din idé var att sälja sånna krokodil-lådor?

Nja, det var EN av ideerna som man kan ha de där roliga krokodilerna till!

Här är en pappers-/memohållare i form av en krokodil. Det närmaste jag kom efter en kinesisk sökning. DangDang.com och ManLeLe.com

Och denna klämma (art MD21471 - D) Madera
Finns fler krokodilliknande djur bland deras artiklar (men ingen exakt som din)

Variant på gamla hajmunnen man skall trycka ner tänderna i:
PChome Online
En lite mer "evil" croc här:
ToyBaBa

Varför inte söka upp en plastfabrikant som kan gjuta av ditt original och massproducera den? I Kina förstås.

Dom här är ju också söta...

Senast redigerat 2008-06-20 10:36

Stort tack johan_tanying, har kollat alla dina länkar nu. Fanns massa roliga krokodiler. Den bild du har i inlägget av en krokodil skulle dock nog inte fungera så bra med en pratbubbla brevid sig som det står "Oj vad du är söt!". (Det är en av mina presentideer, kolla punkt 6 i detta inlägg http://www.99.se/1516685-post7.html )

Pissenisse: Ägaren hade världens tristaste attityd, så det tror jag inte är lönt att prata med honom igen.

Ligger den i Loungen? Nåja, vad är väl en bal på slottet...

Tack hallgren, har mailat Nallens Citybutik nu, bifogat bilden och ställt frågorna i mailet och även hänvisat till denna tråd.

Det var ganska många år sedan jag flyttade från Uppsala och jag var säker på att den butiken hade lagts ner/flyttat, men jag minns uppenbarligen fel.

Stort tack! Jag berättar hur det går!

Idag fick jag svar från Nallens Citybutik. De har inte dessa heller.

Enköpings Nalle-butik svarade fortare men samma svar där. Kungsgatans butik har inte svarat.

Om jag var riktigt sugen på 1000 plastkrokodiler skulle jag nog leta hos någon leksaks-grossist. Skulle tro att en vanligt liten leksaksbutik inte har så värst många leverantörer.

Gula Sidorna eller kanske hellre Emfas borde väl kunna ge en del uppslag på grossister.

Annars får man väl fråga företag som importerar diverse tingel-tangel från Kina och övriga Asien. Finns väl en hel del förstås, men alla vill de ju sälja.

Bevaka tråden