Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigera Video???

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-01 17:44
Ursprungligen av martinalexander:

(...)
Det är förresten en Panasonic MS1 och en bild finns här:
http://www.videokamery.cz/obrazky/a1-ms1-B.jpg
(...)

Tips: Försök att verkligen få tag i S-VHS-band. Annars kommer inte kamerans prestanda inte till sin rätt.

Påminner mig om att skolans videoredigering tills för en 1-2 år sedan var Media 100 på en PowerMac 9500 med en rejäl bund raidade scsi-hårddiskar, och naturligtvis stora och väldigt tunga kameror, funkade dock ändå ganska bra tror jag (före min tid på högstadiet) fast slutresultatet blev ju i svartvitt och så tror jag att det endast (?) fanns plats för 1 ljudspår.

Lite halvnostalgi bara

P.S Nu för tiden kör vi DV-kameror och iMove på lite varierade burkar (iMac G3, iMac G4 och Mac Mini) funkar jättebra (fast lite halvtaskiga kameror)

Ja du Martin, den kameran såg proffs ut ja
Ska som sagt kolla upp om jag hittar nåt gammalt Adobe Premiere jag kan skicka till dig, har knappt använt det själv så jag vet inte vad det finns för möjligheter med videoformat, men jag tror att MJPEG är bäst för dig om nu programmet kan spara filmerna som det.
Jag hjälper dig gärna igenom detta så gott jag kan.

Du sa att du ska lägga 4000 eller mindre på en dator, då är frågan vilken dator du ska ha.
Tänk på vad jag skrev innan, Digital film till digitalt format -no problemas på 400MHz G4
Analog film till digitalt format(om du vill ha bra kvalité och inte ska ta 20MB/s)- problemas på 1GHz G4, fast beroende på inställningar förstås.
Fast det är ju också klart att man kan ju ta på sämre än normala inställningar om man tar in det i datorn eftersom det är VHS redan från början.

Olle, nu ska vi hjälpa den här snubben lite, har du kvar ditt TV-kort?
Isf tror jag att den skulle vara perfekt för honom eftersom han inte behöver spela in i lika bra kvalitét som jag.

Så Martin, om du hittar en billig G4 på 1GHz eller mer och sedan köpre TV-kortet som Olle kanske har kvar, så har du ju sedan en dator med OSX, iMovie och analoga ingångar samt större hårddisk och mer minne jämfört mot din nuvarande G3a.

Nuuu blir jag glad :rolleyes: !!!

Jag ska försöka hitta en grym(mare ) dator, men som sagt så blir det tyvärr inte förrän den 27:e, men det blir ju mer tid att kolla upp vad man får för pengarna genom olika annons sidor :D!!!

Ursprungligen av apple4ever:

Olle, nu ska vi hjälpa den här snubben lite, har du kvar ditt TV-kort?
Isf tror jag att den skulle vara perfekt för honom eftersom han inte behöver spela in i lika bra kvalitét som jag..

Det ligger kvar och skräpar, men har han PCI-plats... ids nu inte ge öppet köp som jag gjorde för dig... blir för mycke strul då...

Tänk bara på att de senare G4orna inte är några tysta rackare
Skicka ett PM till Olle och kolla om han har kvar sitt TV-kort.

För tillfället är det rätt dött på Mac-säljar fronten, kanske för att det snart är Keynote.

Men om Martin får tag på en MDD eller en G4 över 1.2GHz så blir det garanterat felfritt med Olles kort med det som jag tycker äé bra bildkvalité
Men 1GHz räcker som sagt om du inte behöver riktig DV-kvalité.

Detta priset, är dock något som du inte ska gå på Martin, det är elt sjukt dyrt: http://mactorget.nu/view.php?id=24760

Får se vad som händer :D!!!

Om du är osäker på datorpriser så är det bar att skicka ett PM till mig med länk till annonsen du undrar över så hjälper jag dig snarast.

Bevaka tråden