Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Martin passerar milstolpe - aldrig mer Classic

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag är helnöjd nu när Propellerheads har släppt Reason 2.0 som fungerar under X. Tack!

Nu saknar jag ingenting... på ett tag

Har inte OS9 installerat överhuvudtaget och klarar mig utmärkt (QXP-filer undantaget, men i övrigt..). Saknar emellertid faktiskt alla skitspel som skrevs för tio-femton år sedan som var lagom avkopplande att ägna några minuter åt utan att de tog processor från eventuellt annat. Vart finns snygga, slimma och välskrivna spel i genren patianter? Snood? Fia med knuff? Spel som inte är dåliga portar, fyller skärmen med neonfärger och kostar 15 dollar att registrera..

Väntar på Dubbelmoral, ja..

De program som saknas i OSX version är följande:
PageMaker
QuarkXpress
Acrobat Distiller
ATM Deluxe
Rampage Client
En fungerande version av Illustrator 10 (Den har STORA problem att jobba mot filservrar)

Som ni ser ovan så är det bara en massa grafiska program som jag saknar. Det är för att jag jobbar med prepress. Läste på Quarks hemsida om varför de inte gjort någon OSX version än. De lägger skulden på Apple, de tycker att Apple har låtit bli att samarbeta med Quark i tid. Men att de jobbar på en OSX version men den dröjer... typiskt Quark. Dyra, dryga, sega och sena.

I övrigt finns det så många nya små program som man inte hade en chans att använda, så ovanstående får man tyvärr stå ut med tills det kommer nya versioner eller andra program med liknande funktionalitet.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-08 19:04

RealOne finns för X jag tror att det går att lyssna på radion med den...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-22 14:38

Jag saknar Distiller, Quark. Lacie blue eye skärmkalibrering funkar inte i OSX. Inte hellr Agfas rippiloter funkar i tia:n. Tyvärr känns det som man för vänta ett tag till man kan gå över helt....

Bevaka tråden