Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

v6: Rapportera buggar här

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-04 14:53

Om man kollar på presentationen för någon i sin "kompislista" finns det en engelskspråkig länk för att ta bort dem ur listan.

Redigering av inlägg funkar plötsligt inte. Redigeringsrutan kommer upp men går inte att skicka. Detta i Firefox 1.5 under Windows XP. Jag får diverse JS-fel vid sidladdning, såsom "vb_Text_Editor is not defined".

Senast redigerat 2006-06-04 19:34
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-04 19:35
Ursprungligen av malesca:

Om man kollar på presentationen för någon i sin "kompislista" finns det en engelskspråkig länk för att ta bort dem ur listan.

Redigering av inlägg funkar plötsligt inte. Redigeringsrutan kommer upp men går inte att skicka. Detta i Firefox 1.5 under Windows XP. Jag får diverse JS-fel vid sidladdning, såsom "vb_Text_Editor is not defined".

Jag kan redigera om jag klickar "Redigera", får upp den Ajaxiga redigeringsrutan, och sen klickar "Redigera" igen (och då får upp den dedikerade redigeringssidan). Men inget händer om jag trycker på någon av knapparna i den Ajaxiga redigeringsrutan.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 14:54

Jag kan inte redigera mina inlägg, om jag t ex upptäcker ett stavfel. Ska det vara så?
Tiger och FF.

Edit: jo, det kan jag, såg inte att knappen var flyttad.
Jag är ett arsel.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-06-04 16:23

Då är jag ett ännu större arsel, för jag ser öht ingen redigeringsknapp...

oj, jo nu ser jag. Den syns ju inte förrän man skriver juh.:">

Ursprungligen av Picasso:

Då är jag ett ännu större arsel, för jag ser öht ingen redigeringsknapp...

oj, jo nu ser jag. Den syns ju inte förrän man skriver juh.:">

Det hjälper ju föga om man bara kan se redigeringsknappen när man skriver ett inlägg. Hur ska jag gå tillväga om jag vill ändra ett tidigare inlägg i en tråd då?

Låt mig ge ett exempel. I tråden "99mac » Operativsystem » Mac OS X » Posta ditt OS X screenshot här" har jag på sidan 57 postat två rejäla alldeles för stora bilder. Som första post på efterföljande sida har jag istället länkat till bilderna men det blev dubblettpost e-som jag inte kunde redigera bort bildlänkarna från min post på sid 57. När jag läser mina inlägg på tråden så står det bara "Citera" i listen ovanför inlägget. Det verkar som om redigeringsknappen är datumstyrd och att den försvinner när ett inlägg legat inne i några dagar...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-04 19:39

Ajaxiga?

Ursprungligen av Konrad:

Ajaxiga?

Den kommer fram utan att sidan laddas om. Informationen hämtas i bakgrunden med hjälp utav javascript.

  • Oregistrerad
  • 2006-06-05 17:30

När jag väljer underforum i den lilla rullgardinsmenyn längst ner på sidan kommer jag bara till en "tyvärr du har inte behörighet att blablabla"
Men om jag går tillbaka till startsidan och sedan väljer samma forum där går det utmärkt.
Jag använder Windows XP med Firefox 1.5.0.4.

Senast redigerat 2006-06-05 23:05
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-06-05 17:58
Ursprungligen av Bluray:

När jag väljer underforum i den lilla rullgardinsmenyn längst ner på sidan kommer jag bara till en "tyvärr du har inte behörighet att blablabla"
Men om jag går tillbaka till startsidan och sedan väljer samma forum där går det utmärkt.
Jag använder Windows XP med Frefox 1.5.0.4.

Samma här (och samma OS och browser). Kommer till http://www.99mac.se/inlinemod.php.

Konstig epost text

Om man skickar epost till en forum användare genom att klicka på deras användarnamn och väljer "Skicka epost till [användarnamn]" så får man ett mail med den följande texten:

Citat:

Hej ,

[användarnamn] har precis besvarat en tråd du prenumererar på - - i forumet på 99mac.

Detta är vad som skrevs:

[text som den skickade skrev]

Det kan finnas fler inlägg men du kommer inte få fler påminnelser förrän du besöker forumet igen.

Tack och hej ifrån,
99mac

De är inte riktigt. Det är inte en prenumererad tråd utan ett mail.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-07 14:51

Jag har haft väldiga problem med att byta epostadress. När man bytar adress så måste den bekräftas, men det dyker aldrig upp något mail att bekräfta?!
Det har löst sig nu, efter ha bytat tre gånger kom det äntligen ett mail. Jag har kollat spamfilter och inga mail har fastnat där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-12 01:27

Microsoft-forumet fungerar ej!

Vänligen, Ylan

Ursprungligen av Ylan:

Microsoft-forumet fungerar ej!

Du får vänta på nästa Service Pack, de har sagt att det kanske ska rättas till i det.

  • Medlem
  • 2006-06-15 11:30

Hittar inte er medlemslista längre? Har ni tagit bort den eller är det något annat fel?

Senast redigerat 2006-06-15 14:03
Ursprungligen av freja:

Hittar inte er medlemslista längre? Har ni tagit bort den eller är det något annat fel?

Verkar inte längre finnas någon länk till den, men gå in på http://www.99mac.se/members/list/

Dåligt att det inte finns någon länk. Eller det kanske finns?

  • Medlem
  • 2006-06-16 00:43

Jag orkar inte läsa igenom fyra sidor buggar, så jag skjuter från höften;

Det är rent fördjävligt jobbigt att logga in. Jag har testat på runt fyra olika datorer, och på samtliga måste man hatta fram och tillbaka mellan olika sidor, för att kunna få upp "senaste inlägg." Man kastas hela tiden tillbaka till inloggningen.

Det vore märkligt om detta inte är en känd bugg, men jag rapporterar ändå.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-16 01:17
Ursprungligen av stfm:

Jag orkar inte läsa igenom fyra sidor buggar, så jag skjuter från höften;

Det är rent fördjävligt jobbigt att logga in. Jag har testat på runt fyra olika datorer, och på samtliga måste man hatta fram och tillbaka mellan olika sidor, för att kunna få upp "senaste inlägg." Man kastas hela tiden tillbaka till inloggningen.

Det vore märkligt om detta inte är en känd bugg, men jag rapporterar ändå.

Jag har inte råkat ut för det, och tycker att det låter som att du inte tillåter cookies, alternativt har skadade cookies. Testa att slå på cookies, och/eller att slänga alla 99mac-cookies!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • 2006-06-16 01:50
Ursprungligen av Ylan:

Jag har inte råkat ut för det, och tycker att det låter som att du inte tillåter cookies, alternativt har skadade cookies. Testa att slå på cookies, och/eller att slänga alla 99mac-cookies!

Vänligen, Ylan

Det kan ha med cookies att göra, men jag ser det fortfarande som en bugg. Det händer nämligen första gången man loggar in från en ny dator, eller om man rensat sina cookies. Oavsett om man tidigare varit inloggad, borde det gå att komma till vilken sida som helst.

Jag brukar rensa rätt ofta, för att bli slippa att webläsaren tänker själv.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-01 11:57

När man skriver ett nytt inlägg i en tråd står "Automatically retrieve titles from external links" på engelska.

Det går inte att sluta bevaka en diskussion man en gång deltagit i:

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-04 18:16
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Det går inte att sluta bevaka en diskussion man en gång deltagit i:

Går via länk i påminnelsemailet samt på bevakningssidan, men borde förstås också gå från trådens sida. Märkte förresten ännu en översättningsmiss på bevakningssidan - "instant" borde väl vara "direkt" eller nåt liknande. Står så bredvid en tråd om man vill ha mail direkt vid nya inlägg. Gissar att även övriga alternativ är oöversatta. http://www.99mac.se/subscription.php?do=viewsubscription

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-04 17:27

Det går heller inte att söka i trådar under "Lounge".

  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 17:47

Inte dags att uppdatera favicon:en?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-04 18:22

När jag skriver svar i någon tråd och då skickas tillbaka till tråden så ser jag inte alltid nya inlägg, utan måste ibland ladda om sidan.

Firefox 1.5, OS X 10.4.

Ursprungligen av malesca:

När jag skriver svar i någon tråd och då skickas tillbaka till tråden så ser jag inte alltid nya inlägg, utan måste ibland ladda om sidan.

Firefox 1.5, OS X 10.4.

Samma här (Firefox, Windows XP)

Nu fungerar inte "Forum"-länken högst upp som brukar visa dagens nya inlägg. Varje i Safari eller Firefox. Firefox visar bara en del felmeddelanden.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2006-07-05 18:52
Ursprungligen av Björn Leander:

Nu fungerar inte "Forum"-länken högst upp som brukar visa dagens nya inlägg. Varje i Safari eller Firefox. Firefox visar bara en del felmeddelanden.

Nja, länken går till "javascript:" vilket verkar poppa upp Firefox' felkonsoll, men om du tömmer konsollen och sen klickar igen ser du att det inte läggs till nya.

Men länken funkar i vilket fall inte för mig heller.

Ursprungligen av Björn Leander:

Nu fungerar inte "Forum"-länken högst upp som brukar visa dagens nya inlägg. Varje i Safari eller Firefox. Firefox visar bara en del felmeddelanden.

Likadant här fast ibland så kommer länkarna under "Forum" fram efter ett klick, ibland inte (Safari, OS 10.3.9). Likadant de senaste dagarna.

Ursprungligen av johan_tanying:

Likadant här fast ibland så kommer länkarna under "Forum" fram efter ett klick, ibland inte (Safari, OS 10.3.9). Likadant de senaste dagarna.

Att undermenyerna kommer fram efter klick är ingen bugg utan en feature. Vissa hade problem med navigeringen när menyerna försvann efter att pekaren flyttats över intilliggande alternativ. Nuvarande scriptet är dock inte helt hundra eftersom man inte kan klicka hur många gånger som helst på samma knapp... jobbar på att skriva om den lite. Håll till godo så länge.

/M

Bevaka tråden