Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

** Arbete Pågår **

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-04 20:31

Fint jobbat!
En liten anmärkning bara: ikonen för diskussioner man deltagit i är förvirrande ikonen för diskussioner man inte deltagit i. Detta gäller om det finns nya inlägg i diskussionerna (de hudfärgade ikonerna). De blå ikonerna är något tydligare.

Nu börjar nyhetssystemet bli klart - lutar mot lansering imorgon kväll så att vi har lite tid att uppgradera forumet också.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-05 23:03
Ursprungligen av Björnström:

Nu börjar nyhetssystemet bli klart - lutar mot lansering imorgon kväll så att vi har lite tid att uppgradera forumet också.

Mums! Ska bli roligt och se!

Om det blir lyckat så kommer mitt99mac att fira det i Sundsvall med en pub-kväll (med lite jultema) på Bishop Arms, dvs. i Sundsvall. Alla är välkomna och kika förbi om man har vägarna förbi.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-12-05 02:14

Hittade just en bugg. Såhär gjorde jag:

Jag skrev ett inlägg i snabbsvarfältet nederst i tråden och klickade på Svara. Jag fick upp texten "var god vänta", en av de nya AJAX-funktionerna, men inget hände på ca en minut. Klickade då på "avancerat" istället och passade på att lägga till några rader och klickade Skapa inlägg.

När tråden väl laddades igen kom det två inlägg från mig, både det ursprungliga jag försökte göra men som jag trodde hade misslyckats, samt den nya texten efter att jag hade redigerat i "avancerat" och klickat Skapa.

Ursprungligen av Perc:

Hittade just en bugg. Såhär gjorde jag:

Jag skrev ett inlägg i snabbsvarfältet nederst i tråden och klickade på Svara. Jag fick upp texten "var god vänta", en av de nya AJAX-funktionerna, men inget hände på ca en minut. Klickade då på "avancerat" istället och passade på att lägga till några rader och klickade Skapa inlägg.

När tråden väl laddades igen kom det två inlägg från mig, både det ursprungliga jag försökte göra men som jag trodde hade misslyckats, samt den nya texten efter att jag hade redigerat i "avancerat" och klickat Skapa.

Bör vara fixat nu

Vi kommer behöva stänga ner hela sajten totalt i en halvtimme framåt kvällen för att uppdatera PHP till senaste version med "eAccelerator" cacheprogramvara. Sen är vi redo - tror vi spikade 21.00 som lanseringstid.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-12-05 12:22

Att posta inlägg i snabbsvar går åt helvete långsamt ja.

Haha, vad taskiga ni är mot Leijon & co

Vi har jobbat mycket på att rensa upp och förenkla. Bort mer ramar och mer fritt. Det är ljusare och bättre genomtänkt. En del coola nya finesser men framförallt känns det som 2006.

Bara 1h 24 minuter kvar!

Haha, jag skulle inte räkna minuterna om jag var du

Vi kommer troligen släppa den lite tidigare för Plusmedlemmar som får hitta alla buggar innan vi släpper den helt.

Så kul för dom Låt det inte ta för lång tid bara!! *vinglar fram och tillbaka av allt väntande*

Ursprungligen av Björnström:

Vi kommer troligen släppa den lite tidigare för Plusmedlemmar som får hitta alla buggar innan vi släpper den helt.

Ursprungligen av Björnström:

Haha, jag skulle inte räkna minuterna om jag var du

Vi kommer troligen släppa den lite tidigare för Plusmedlemmar som får hitta alla buggar innan vi släpper den helt.

Argh och jag som inte orkat förnya mitt abonnemang (latheten straffar sig själv)

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-12-05 19:58

Det här är ju lika spännande som en Keynote med Steve Jobs. Alla sitter framför Macarna och väntar.

jaha nu är vi 4 minuter över tiden!
åh vad mysigt de e å jävlas!

Haha, jag lyssnar inte ens på dig

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 21:16

Japp, spännande är det!

Nu är jag förvirrad, har varit borta från datorn ett par timmar.
Vad har hänt? Hur går det Björnström? Är det redan klart?

Vi väntar på lite feedback från plusmedlemmarna, alla är inte positiva så vi vill gärna lyssna mer innan vi lanserar.

Okej, det låter ju vettigt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-05 22:59

Wow, förstasidan är ju grymt snygg.

Såg nyheten på macfeber, där finns det en länk till, ja 99mac.se/index.php och det är väldigt snyggt.

Dregglar åt förstasidan.....

Vad är detta, sidan är klar?
Jag gillar det, dock kommer det ta ett tag tills jag vänjer mig vid det beiga.(stavning?)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-09 09:48

Översättningsmiss

När det inte finns några nya inlägg att läsa:

Sorry, there are no new threads to view.

You may search for threads updated during the previous 24 hours, here.

Bevaka tråden