Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype med videosamtal släppt för Windows

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-12-01 13:32

Idag släpptes en ny beta till windows som möjliggör videosamtal.
Kommer denna version snart till Mac då, eller är projektet att skapa en klient för att smidigt möjliggöra videosamtal mellan mac och PC för svårt?

Någon som har koll?
När kan vi vänta oss en beta för Mac OS?

http://www.skype.com/products/skype/windows/

Kool! Nu blir det IM-konkurrens på riktigt för skype

Ursprungligen av Brandon:

Idag släpptes en ny beta till windows som möjliggör videosamtal.
Kommer denna version snart till Mac då, eller är projektet att skapa en klient för att smidigt möjliggöra videosamtal mellan mac och PC för svårt?

Någon som har koll?
När kan vi vänta oss en beta för Mac OS?

http://www.skype.com/products/skype/windows/

Har läst att Mac-version dröjer till efter nyår. Ska se om jag kan leta upp källa.

Men vilken version är det i sådana vi får efter nyår? Beta av version 1.4 kom just ut till Mac vilket jag ser som att version 2 kommer dröja ett bra tag till.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-12-01 16:26

Jag vill bara att min iSight som införskaffades för två och ett halvt år sedan äntligen ska kunna komma till användning. Har använt den max 5 ggr. Det är ju lite tråkigt kan man tycka...

1.4 har väl funnits ganska länge va?

Ursprungligen av Brandon:

1.4 har väl funnits ganska länge va?

Några timmar för Mac. Några månader för Windows :rolleyes:

Ursprungligen av Christofer:

Några timmar för Mac. Några månader för Windows :rolleyes:

Och då är Macversionen ändå bara en beta...

Ursprungligen av Christofer:

Men vilken version är det i sådana vi får efter nyår? Beta av version 1.4 kom just ut till Mac vilket jag ser som att version 2 kommer dröja ett bra tag till.

Sanslöst att jag inte kan hitta tillbaka till en sida jag läst tidigare idag. Har för mig att det stod att 2.0 betan inte skulle komma till Mac förrän efter nyår. "Efter nyår" behöver dock inte innebära januari, utan det kan kanske dröja ett tag.

Har också läst att Linux och MacOS X Skype kommer få videostöd 2006.

Hej
Öppna Skype, gå sedan till Help - FAQ - Forum. Där står om beta 1.4 och beta 2 med video.
Lennart

1
Bevaka tråden