Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger server-varför uppgraderar ni?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-10 22:48

Ni som redan uppgraderat från Panther server och nu kör Tiger server.....
Vad är främsta anledningen till att ni uppgraderat och vad uppskattar ni mest i nya Tiger server?

Fördelar? Nackdelar?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-10 23:17

Jag sitter bara på Panther Server. Men jag vill byta upp mig till Tiger för att få Blogservern
Annars ser jag ingen vits att byta upp mig faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2005-11-11 13:34

Tiger server är mycket enklare att intergrera med Active Directory. Sedan har du som sagt bloggen och förbättrade funktioner i Workgroup manager.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2005-11-11 14:37

Mailservern med förbättrat spamskydd.

Stabilare skrivarserver.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-11 16:11

Var det strul med gränssnittet till DNS inställningarna i Tiger jfr med Panther?
Eller är det fixat nu?

Finns gränssnitt för att konfigurera Apache 2 eller ??

Trist att mailservern inte har något bra grafiskt interface - man måste typ rota i terminalen för att ställa in något annat än quote för användare. Känns lite old school! Kerio Mailserver6 är det man får köra tycker jag.

Blog-delen är väl sådär, användaren kan typ inte ändra något alls. Wordpress är ett mycket bättre altenativ tycker jag!

Nu blev det lite OS X Server-gnäll men jag ser inga direkta fördelar med Tiger Server emot Panther Server.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2005-11-17 22:17

Bättre skrivarserver? Jo, pyttsan. Fortfarande har de inte fått rätsida på Print Quota. Skäms Apple!

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-07 10:14

Det bästa med Tiger Server tycker jag är (S)ACL, certifikatsgeneratorn, Software Update Server och iChat Server. Tyvärr har jag inte fått nån ordning på iChat-servern, men tanken är väldigt bra iaf.

Jag tycker Software Update Server var extremt buggit.. datorer hittade inga updates etc.. Känndes helt klart ofärdigt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-12-07 13:57
Ursprungligen av Johan S:

Jag tycker Software Update Server var extremt buggit.. datorer hittade inga updates etc.. Känndes helt klart ofärdigt.

Software Update Server var extremt buggig. Ibland sänkte den nästan servern. Men iom 10.4.3 så blev den _radikalt_ förbättrad.

1
Bevaka tråden