Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja bank

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-10 14:51

I mitt tycke har Swedbank långt kvar vad utseende och användarvänlighet gentemot SEB.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-02-10 14:56

Kan verkligen inte rekommendera Nordea... allt jag haft att göra med deras it-lösningar har fungerat riktigt dåligt. Däremot så kan jag bara hålla med Björnström om att det är sekundärt, bara man har en grym personligt kontakt.

Ursprungligen av pmarriott:

Använder också SEB. Vi har en låg ränta på vårt huslån där, 2,05% för närvarande. Dessutom har de ett väldigt litet servicekontor alldeles i närheten av jobbet där jag alltid pratar med samma person. Dem kan jag maila när jag vill något och så fixar de vad jag behöver. Deras internetbank fungerar ypperligt, även på iOS och deras appar är bra.

Uppskattar du också sådana små saker som att man kan sms:a sitt kontonummer bara genom att trycka på det? Samt att föra över pengar från ett konto till ett annat bara genom drag och släpp? Deras app är jordvarv bättre än någon annan banks app jag testat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-11 09:23

SMS var nytt för mej, snyggt.
Tack!

Ursprungligen av grenhall:

Uppskattar du också sådana små saker som att man kan sms:a sitt kontonummer bara genom att trycka på det? Samt att föra över pengar från ett konto till ett annat bara genom drag och släpp? Deras app är jordvarv bättre än någon annan banks app jag testat.

Inte för att jag behöver dela ut mitt kontonummer speciellt ofta, men funktionen var hittills okänd för mig. Nu när du nämner det har jag nog läst det där med dra och släpp. Måste jag titta närmare på nästa gång.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-11 16:25

Kan hålla med föregående talare om att SEB är riktigt bra.
Känns otroligt modern och verkligen en bank som följer med tiden.
Gillar deras nya internetbank och deras app är det bästa som hänt sen skivat bröd. Brett nyttjande av Mobilt E-leg är också stort plus.

2,05% i ränta på huset (fatta det, man kan låna pengar och sedan sätta in på annat konto där sparräntan är högre. Nästan otäckt), och alltid varit hjälpsamma.

Bytte från Nordea för ett par år sedan och kommer aldrig byta tillbaka.

Nu har min bank (Sparbanken Öresund) gått & sålt sig själv.

Vill inte bli Swedbank-kund.

Vad har jag för alternativ som är både en bra bank och OSX-vänliga?

EDIT: Kan tillägga att det är Swedbank som köpt Sparbanken Öresund och nu splittar det.

Senast redigerat 2014-02-17 18:51
Ursprungligen av Borttaget:

Nu har min bank (Sparbanken Öresund) gått & sålt sig själv.

Vill inte bli Swedbank-kund.

Vad har jag för alternativ som är både en bra bank och OSX-vänliga?

SEB verkar poppis enligt trådens tidigare talare.

Senast redigerat 2018-07-23 10:08
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-17 16:14
Ursprungligen av Borttaget:

Nu har min bank (Sparbanken Öresund) gått & sålt sig själv.

Vill inte bli Swedbank-kund.

Vad har jag för alternativ som är både en bra bank och OSX-vänliga?

Swedbank är det också

Senast redigerat 2018-07-23 10:08
Ursprungligen av Borttaget:

Nu har min bank (Sparbanken Öresund) gått & sålt sig själv.

Vill inte bli Swedbank-kund.

Vad har jag för alternativ som är både en bra bank och OSX-vänliga?

Ursprungligen av lappen71:

Swedbank är det också

Senast redigerat 2018-07-23 10:08
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-02-17 18:36

Min sambo har Swedbank, och deras Internetbank är rent ut ful... och svår att hitta i tycker jag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-02-17 20:04

Skulle aldrig få för mig att använda Swedbank för något över huvud taget, oavsett läge.

SEB regerar för närvarande.

Bevaka tråden