Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac eller PC till svärföräldrarna?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tack igen för alla svar!

akesson: Precis så känner jag också, visst må en P4a med HT och 800mhz buss m.m. smaskens klå iMacen rent teoretiskt, men inte fasiken känns de PCs jag testat på senare tid speciellt snabba.

MagnusB: Som tur är spelar bara sonen på konsol och är när jag frågat inte speciellt intresserad av spel på dator. Internetbanken är samma som jag själv använder så den vet jag att den funkar finfint. Så valet borde vara självklart då kanse?

Jag ska hem till dem ikväll och disskutera lite mer, sen får de fråga ytterligaren en så att de inte bara får min, inte kanske helt opartiska, åsikt.

Något som kan vara viktig och jag inte sett någon annan ta upp i tråden är att gå igenom vilka webbsajter familjen använder och är beroende av (exempelvis banktjänster och dylikt, men även "nöje" såsom Lunarstorm), och kontrollera att inga endast funkar med IE/Win.

Efter att ha tittat på både Dell-alternativ och iMacen så bestämde de sig tillslut för en fin iMac 17" med en fotoskrivare till! Anledningen till valet var delvis utseendet och formatet på iMacen tillsammans med att man slipper virus och spyware.

Och i ärlighetens namn så var det snarare så att jag fick lov att pressa dem att även fundera på en PC, men det känns skönt att de utan att behöva pressa dem valde en iMac!

  • Medlem
  • 2005-11-01 01:38
Ursprungligen av pertoyra:

Anledningen till valet var delvis utseendet och formatet på iMacen ...

Det brukar vara så nuförtiden, ja. Mac-världen har förytligats, förfallit. Uhh.

Bevaka tråden