Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omöjligt att uppgradera AppleWorks ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en Norsk version av "AppleWorks" (V 6.2.2) och tänkte jag skulle uppgradera den till den senaste versionen för Mac OS X (10.3.9). Det finns en AppleWorks 6.2.9. (updater, norsk version) tillgänglig hos Apple. Lastade ner den uppgraderingen och prövade att uppgradera min norska v 6.2.2. Det gick inte.
Fick följande error meddelande:

"The updater was unable to find an installation of the US Apple Works 6 program to update in the specified update location" ????!!!!!!

(specified location var mappen "Programmer" där Apple Works är installerat).

OK, jag trodde först att jag hade lastat ner fel version (US-modellen) och gjorde om hela prosseduren på nytt men det slutade med samma resultat.

Gjorde ett "search" på forummet men fann inget motsvarande.

Är det någon som har gjort den samma erfarenheten? Hur löser man problemet för att uppgradera programmet ? Är det Apple som har gjort något fel med versionerna?

MVH

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2005-10-18 13:50

Jag har alldeles nyss uppdaterat min svenska AppleWorks till 6.2.9 svensk.

Har du försökt att installera den amerikanska uppdateringen på din norska 6.2.2?
I så fall så bör du nog installera om din norska 6.2.2 innan du installerar den norska uppdateringen till 6.2.9.

Om du kör Mac OS 9.2 så ska du istället ta hem den norska uppdateringen till 6.2.8.

Har du laddat ner från Apple norge? Det verkar som du fått ner en engelsk uppdaterare då den ju klagar på att US Appleworks inte går att hitta. Jag provade härifrån: http://www.apple.com/no/appleworks/update/
Då fick jag ner en norsk variant. Prova och återkom!

Har provat det här:

Hej och tack Marcus och Rickard A för era svar

Tyvär (för mig altså) så har jag redan gjort det ni föreslår, d.v.s att jag har lastat ner från Apple Norge och uppdateraren har Norsk som språk ända fram till error meddelandet. Har också avinstallerat AppleWorks och lagt in det på nytt utan någon skillnad. Så jag står fast med AppleWorks v-6.2.2. Några andra tips ????

Under searchen här på forummet efter tips så snappade jag upp att det finns ett gratisprogram som heter "Neo Office" och som har fått ganska bra kritik. Lastade ner den sista versionen inkl. uppdateringar och provade den. Ser bättre ut än AppleWorks. Kanske jag hellre skall satsa på den i framtiden, eller ???

Tar tacksamt imot goda råd
MVH

1
Bevaka tråden