Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes spelar bara upp låtar som är förkryssade

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-06 17:57

Jag har massa musik på min dator som jag inte vill föra över till min iPod, så i iTunes har jag kryssat för bara de låtar jag vill ha över till iPoden och ställt in iTunes på "Update only checked songs". Det funkar ju bra, men när jag sen lyssnar på musiken i iTunes så spelar den bara upp de låtar som är ikryssade, och hoppar alltså över dom som jag har kryssat ur. Finns det nån inställning så att den spelar upp alla låtar som vanligt?

Du har ju avmarkerat.... så då spelas de inte helt enkelt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-10-06 19:49

No shit
Men ska jag behöva uppdatera iPoden manuellt för att få in bara de låtar jag vill?

Ursprungligen av HeF:

Men ska jag behöva uppdatera iPoden manuellt för att få in bara de låtar jag vill?

Ja, eller synka mot en specifik spellista.

Jepp, skapa en tillfällig spellista son du drar allt till. Sen kan du slänga eller uppdatera den hur du vill. Det påverkar inte musikdatabasen, förlåt bilblioteket.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-10-06 19:51

Nu har jag aldrig synkat iTunes med nån iPod, men kan man inte lägga de låtar man vill ha över i en egen spellista eller liknande?

..alternativt bocka för dom du vill skicka över precis som i dag och när du är färdig kommando-klicka på nån av bockarna, så markeras allt igen. Eller om det är tvärtom, att allt avmarkeras, men det är bara att fortsätta kommando-klicka.

Learning by doing kallas det på den här kanten.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-12-05 04:21

Enklast (som någon nämnde) är att göra en spellista som du döper till tex "ipod" Dit drar du alla låtar som du vill ha in i din ipod.

Sen går du in i inställningar (ipoden ska vara inkopplad i dator, eftersom inställningen görs på din ipod inte på din dator) eller klickar på den lilla ipoden som dyker upp nere till höger.

Där ställer du in att den ska synka endast markerade spellistor och markerar spellistan "ipod"

Väldigt enkelt..
Enda biverkningen är att du får ännu en spellista samt att kommer att ha en spellista i din ipod. Dessa tar dock mkt liten plats, så störs du av att ha en spellista som heter "ipod" i din ipod, så kan du antingen döpa om den eller låta bli att gå in i spellistor. Musiken kommer ju att kategoriseras upp som vanligt.

1
Bevaka tråden