Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes hänger systemet då och då.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-01 13:14

Hej hej!

Så här är det. Om jag har igång iTunes så hänger sig systemet i ca en halvminut då och då, detta brukar inträffa ungefär 10ggr/tim, och är fruktansvärt störande, jag har testat att reparera behörigheterna, stänga sizzlingskeys och några andra tillägg, ominstallerat iTunes, slängt .plisterna men inget hjälper. Har iTunes 5.0.1 tror, inte säker på att problemen började när jag installera 5.0:an, har senaste tiger uppdateringarna.

Tack å hej!

Senast redigerat 2005-10-02 14:01
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-02 16:22

Ingen som vet vad som kan va fel?

  • Medlem
  • 2005-10-02 18:06

vad händer om du gör en ny användare (bara för att testa) och kör iTunes därifrån?
Vad säger felloggarna då om det skapas några?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-03 08:57
Ursprungligen av ML:

vad händer om du gör en ny användare (bara för att testa) och kör iTunes därifrån?
Vad säger felloggarna då om det skapas några?

Ska testa att skapa en ny användare, grejen är den att det inte skapas några loggar vad jag ser...

Har också märkt detta senaste dagarna. Jag har fått för mig att det beror på internetuppkopplingen. Jag håller på at byta ADSL och har varit utan uppkoppling i helgen och då märket jag att iTunes "badbollade" när jag startade. När jag stängde av AirPort helt och hållet startade det utan problem.

Jag har inte testat så mycket så detta kanske var ett sammanträffande, men testa om det är olika med uppkoppling eller utan. Jag kan tänka mig att OSX/iTunes tror att det finns en internetanslutning iom att man är ansluten till AirPort-stationen men att den i sin tur inte har någon anslutning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-10-03 17:08
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Har också märkt detta senaste dagarna. Jag har fått för mig att det beror på internetuppkopplingen. Jag håller på at byta ADSL och har varit utan uppkoppling i helgen och då märket jag att iTunes "badbollade" när jag startade. När jag stängde av AirPort helt och hållet startade det utan problem.

Jag har inte testat så mycket så detta kanske var ett sammanträffande, men testa om det är olika med uppkoppling eller utan. Jag kan tänka mig att OSX/iTunes tror att det finns en internetanslutning iom att man är ansluten till AirPort-stationen men att den i sin tur inte har någon anslutning.

Tackar för det. Stängde av vissa inställningar i iTunes, och nu funkar det prima!

1
Bevaka tråden